Vraag

Exchange Onlie

  • 22 november 2016
  • 8 reacties
  • 187 keer bekeken

Goedemiddag,

Gisteren heb ik bij KPN Exchange Online aangevraagd. Alles lijkt goed te zijn gegaan behalve het activeren en provisionen van mijn account. Als ik naar de status kijk dan zie ik sinds gisteren niet meer dan "Provisioning:" staan. Wanneer ik een gebruiker probeer toe te voegen krijg ik als melding "up_UserPrincipalName' ongeldig: Domein xxx is nog niet geverifieerd. Probeer later opnieuw"

Domein is toegevoegd aan Office365 omgeving. Hoe lang kan dit nog duren?
Domein is gisteren ook verhuisd naar KPN.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Goedemiddag Raevmi, welkom op het Zakelijk KPN Forum! Ik help u graag met dit probleem.

Dankzij uw e-mailadres op het forum heb ik uw aanvraag gevonden. Het systeem loopt vast op het aanmaken van de DNS records. Kan het kloppen dat u handmatig DNS records aangemaakt heeft? Ik zie namelijk een A-record staan. Om de order te verwerken heb ik deze DNS records verwijderd. De order is momenteel aan het verwerken. Dit kan enige tijd duren. De domeinnaam, was deze al bij KPN geregistreerd voordat u de bestelling hebt gedaan?
Beste Tim, bedankt voor je reactie.
Domeinnaam was tijdens het aanvragen van de dienst nog bij TransIP geregistreerd.
Ik heb dezelfde dag de verhuizing van het domein in gang gezet.

Ik heb na de verhuizing alleen wat A records toegevoegd. NS, SRV en CNAME records zijn denk ik door het systeem aangemaakt. Ik heb ze niet toegevoegd. Op dit moment is de dienst nog steeds in provisioning state
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Raevmi,

Ik zie dat er de 23e een ticket is aangemaakt voor dit issue, we kregen het zelf niet voor elkaar. Mijn collega Melvin is er op dit moment mee bezig :)
Vandaag zijn we al een stap verder gekomen, maar nog geen groene vinkjes.

We houden de situatie scherp in de gaten!
Volgens mij is eea geprovisioned want ik heb inmiddels toegang tot Office365 CP. Wat nog niet lukt is het aanmaken van de gebruikers. Krijg telkens melding 'up_UserPrincipalName' ongeldig: Domein is nog niet geverifieerd. Probeer later opnieuw.
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Raevmi,

Dat klopt inderdaad, het domein is nog niet toegevoegd onder het tabblad Office365 in uw Zelfservice Cloud. Dit kan ook niet, omdat er op dit moment andere MX records aan staan:


Als deze MX records op inactief staan en het domein klaar is met synchroniseren (dit duurt exact 3 min 20 seconden) kunt u het toevoegen aan Office365 via dit tabblad:

Met behulp van je collega is het vandaag gelukt om alles online te brengen.
Office365 is volledig up and running

Bedankt
Wat ik me nog afvroeg is het aanzetten van 2FA. Ik kan de optie nergens vinden.. wordt het niet aangeboden of zie ik het over het hoofd?
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen,

Fantastisch nieuws!:D Wat fijn om te horen dat u volledig online bent.

2 Factor Authentication wordt niet aangeboden in dit portaal. U kunt het dus inderdaad niet activeren. Het is natuurlijk wel mogelijk om een wachtwoordenbeleid in te stellen onder 'Instellingen' --> 'Beveiliging & Privacy'.

Reageer