Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Gebruikersnaam MS Exchange emailaccount aanpassen


Reputatie 1
Hoe kan ik mijn gebruikersnaam (emailadres) van mijn MS Exchange account aanpassen? Probleem wat ik nu heb is 1. dat als mijn klanten of wie dan ook een vergaderverzoek versturen vanuit Outlook en ik deze accepteer zij het "gekke" emailadres van mij te zien krijgen: info@xxxx.kpn-cloud.nl in plaats van mijn normale zakelijke emailadres en 2. als ik een email versturen waarbij ik in outlook de afzender ("van:..") verander in mijn normale zakelijke emailadres de ontvangen nog steeds van: info@xxxx.kpn-cloud.nl namens te zien krijgen. (xxx heb ik in dit bericht geanonimiseerd)
icon

Beste antwoord door SjorsK 2 augustus 2017, 09:24

Stap 1: Ga naar portal.office.com
Stap 2: Ga naar users -> Active Users
Stap 3: Dubbel klik op het desbetreffende account.

Als het goed is zie je dit:



Stap 4: Klik achter de gebruikersnaam op edit:
Stap 5: Maak een alias aan
Stap 6: Maak hiervan de primary mail adres

Klaar!

Let op: Om een alias aan te maken moet het domein naam geverifieerd zijn.


(Privacy notice: Ik ben er van bewust dat mijn e-mail adres en mijn naam er staat, dit is geen probleem 🙂 )

Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
Stap 1: Ga naar portal.office.com
Stap 2: Ga naar users -> Active Users
Stap 3: Dubbel klik op het desbetreffende account.

Als het goed is zie je dit:



Stap 4: Klik achter de gebruikersnaam op edit:
Stap 5: Maak een alias aan
Stap 6: Maak hiervan de primary mail adres

Klaar!

Let op: Om een alias aan te maken moet het domein naam geverifieerd zijn.


(Privacy notice: Ik ben er van bewust dat mijn e-mail adres en mijn naam er staat, dit is geen probleem 🙂 )
Reputatie 1
Hallo Sjors,
In de aliassen die ik kan aanmaken zijn de domeinnamen als ingevuld:
@xxxx.kpn-cloud.nl en @kpn123456.onmiscrosoft.com .
Ik kan hier dus niet mijn eigen (zakelijke) emailadres invullen of aanmaken.
Mvg Jacobus
Reputatie 6
Badge +5
Dan heb je nog niet het domein geverifieerd binnen office365. Ga naar de admin panel en klik hier:



Daarna is het een kwestie van de stappen volgen.
Reputatie 1
Dank wederom voor de tip. Dit lijkt op hogere wiskunde/programmeerwerk. Ik probeer de stappen de volgen maar kom niet verder bij: DNS-records maken bij een DNS-hostingprovider voor Office 365. Ik weet niet wat ze hier mee bedoelen? ALs ik op het pulldownmenu " selecteer uw registrar" klik zie ik geen bekende namen. Mijn provider (waar ik mijn website en emailadres heb geregistreerd) is mijndomein.nl. Maar die staat er niet bij........
Reputatie 6
Badge +5
Jouw DNS hostingprovider is mijndomein.nl, gezien het niet in de dropdown menu zit kan je het beste bij mijndomein inloggen en de instellingen die office365 aangeeft overnemen.

Het meeste hiervan is letterlijk kopieer en plak werk.

Als je er niet uit komt raad ik je het volgende aan:
  • Neem het domein over naar KPN, KPN kan namelijk binnen haar eigen omgeving helpen.
  • Verzoek mijndomein om de DNS configuratie uit te voeren.
  • Huur een IT'er in die de DNS configuratie kan uitvoeren. Deze IT'er kan echter aanraden om over te stappen naar een andere DNS Provider gezien de mogelijkheid bestaat dat mijndomein het niet ondersteund. Qua prijs schat ik in dat dit 20/30 euro kost.

Ik zie ook dat mijndomein hier een kennisitem voor heeft aangemaakt, ik adviseer om de instellingen te kopiëren en vervolgens te kijken naar de foutmeldingen binnen office365:
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200412991-DNS-naar-Office365

Reputatie 6
Badge +11
Hallo @Jacobus1234, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Geweldig dat grote vriend @SjorsK al goede tips heeft gegeven. Ik kon het niet laten om om uw account op te zoeken, dat is gelukt met uw e-mailadres op het forum. Het valt mij op dat er inderdaad geen domeinnaam gekoppeld staat aan uw account. Daardoor kunt u geen ander e-mailadres kiezen.

De link van Sjors naar het kennisitem van mijndomein.nl is scherp gevonden en gaat u zeker helpen om dit in te stellen. Wij vernemen graag of het lukt!
Reputatie 1
SjorsK schreef:

Jouw DNS hostingprovider is mijndomein.nl, gezien het niet in de dropdown menu zit kan je het beste bij mijndomein inloggen en de instellingen die office365 aangeeft overnemen.

Het meeste hiervan is letterlijk kopieer en plak werk.

Als je er niet uit komt raad ik je het volgende aan:

  • Neem het domein over naar KPN, KPN kan namelijk binnen haar eigen omgeving helpen
  • Verzoek mijndomein om de DNS configuratie uit te voeren.
  • Huur een IT'er in die de DNS configuratie kan uitvoeren. Deze IT'er kan echter aanraden om over te stappen naar een andere DNS Provider gezien de mogelijkheid bestaat dat mijndomein het niet ondersteund. Qua prijs schat ik in dat dit 20/30 euro kost.

Ik zie ook dat mijndomein hier een kennisitem voor heeft aangemaakt, ik adviseer om de instellingen te kopiëren en vervolgens te kijken naar de foutmeldingen binnen office365:
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200412991-DNS-naar-Office365

Reputatie 1
Beste Sjors, wederom hartelijk dank voor de uitgebreide informatie. Ik opteer voor de 3 bullet (IT-er inhuren). Ooit heb ik in (turbo-)pascal en basic geprogrammeerd, ik heb nog met DOS-gewerkt etc. maar als ik nu lees welke (programmeer-)acties ik moet uitvoeren om het rare "Office365"-emailadres moet omturnen naar mijn eigen zakelijke emailadres met de nodige risico's zakt de moed mij in te schoenen. En dat allemaal (reden voor aanschaf Office365) omdat ik mijn agenda op mijn IPhone met die op mijn pc automatisch synchroon wil houden....Nogmaals dank voor de uitgebreide info. Mvg Jacobus
Reputatie 1
Tim schreef:

Hallo @Jacobus1234, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Geweldig dat grote vriend @SjorsK al goede tips heeft gegeven. Ik kon het niet laten om om uw account op te zoeken, dat is gelukt met uw e-mailadres op het forum. Het valt mij op dat er inderdaad geen domeinnaam gekoppeld staat aan uw account. Daardoor kunt u geen ander e-mailadres kiezen.

De link van Sjors naar het kennisitem van mijndomein.nl is scherp gevonden en gaat u zeker helpen om dit in te stellen. Wij vernemen graag of het lukt!

Reputatie 1
Beste Tim, inderdaad zeer fijn dat Sjors adequaat en professioneel advies geeft. Jammer dat het Office365 product hierin te kort schiet. Maar dat kan KPN niet oplossen, iets voor Microsoft
Reputatie 6
Badge +11
Jacobus1234 schreef:

Beste Tim, inderdaad zeer fijn dat Sjors adequaat en professioneel advies geeft. Jammer dat het Office365 product hierin te kort schiet. Maar dat kan KPN niet oplossen, iets voor Microsoft


Op de werking van de Microsoft diensten hebben we inderdaad weinig invloed. Het koppelen van een externe domeinnaam is niet veel eenvoudiger in te richten om het veilig en betrouwbaar te houden. Als u de inlog van uw mijndomein.nl account hebt, wil ik graag een poging met u wagen om het in te stellen. Ik kan bijvoorbeeld op afstand met u meekijken op de computer. Natuurlijk is een IT-er ook een idee 😉
Reputatie 6
Badge +5
@Tim Mag ik hier mijn complimenten aanbieden met het feit dat je net dat ene stapje verder wilt lopen? Goede dingen mogen ook verteld worden.

Tim heeft gelijk dat het helaas, technisch gezien niet (veel) makkelijker kan. Microsoft bied ook de mogelijkheid om het beheer volledig over te nemen door de Name server aan te passen. De vraag is echter hoe handig dit is. Mijn advies is om alsnog naar een IT'er (Of tim,) te gaan om dit te doen, dit geeft een stuk veiliger gevoel.
Reputatie 6
Badge +11
Dank je @SjorsK, dat stapje verder doe ik graag voor onze klanten 🙂
Kom je er verder uit @Jacobus1234? Ik verneem het graag als ik kan ondersteunen.
Reputatie 1
Beste Tim, bedankt voor het aanbod. Ik ga denk ik een IT-er inschakelen.

Hartelijke groet,
Reputatie 6
Badge +11
Helemaal goed, ik verneem het graag als het is gelukt of als we kunnen helpen met vragen 🙂
Reputatie 6
Badge +11
De reactie van @SjorsK gemarkeerd als het beste antwoord op de vraag 👍🏼
Reputatie 1
Beste Sjors en Tim, na inzet van een IT-deskundige en het werk van mijn registrar is bovenstaand advies succesvol doorgevoerd. Waarvoor nogmaals dank! De oplossing heeft helaas een nieuw probleem gecreeerd waarvoor ik de oplossing niet op het Microsoft support pagina kan vinden. De synchronisatie van mijn OneNote Bureablad kan niet worden uitgevoerd: " Dit sectiebestand of het bijgevoegde bestand kan niet worden geopend omdat het bestand is verplaatst, de bestandsnaam ongeldig is of de bestandsmachtigingen " . Onder het tabblad Info bij OneNote zie ik inderdaad een oud "htttp-adres" staan echter ik dan dat niet veranderenen. Hebben jullie tips? Hartelijke groet, Jacobus
Reputatie 6
Badge +5
Fijn dat het geholpen heeft Jacobus,

Het probleem komt voort uit het feit dat je een andere gebruikersnaam hebt, hierdoor worden de links aangepast en worden er koppelingen ongedaan gemaakt - Geen zorgen, alles is te verhelpen. Ik wil je als eerste vragen om te vragen om het volgende uit te voeren:
1: Open one note.
2: Klik op switch account:




Vervolgens kan je hier het juiste notebook selecteren:

Reputatie 1
Ik heb one note (ga er vanuit dat je de bureaublad versie bedoeld) geopend en klik dan op "Overschakelen naar andere account" (ik heb een NL-versie van de software). Dan kan ik overschakelen naar een andere account (niet een overzicht van notebooks) en krijg dus niet het scherm wat je hierboven laat zien. Die andere account is er niet, ik zie alleen wat mijn huidige account (en dat is het juiste account) is en dat ik met een +-je een account kan toevoegen. Zijn er andere manieren om het http-adres van het notitieblok te wijzigen?
Reputatie 6
Badge +5
Waarschijnlijk heb je dan een andere onenote desktop versie (Er zijn er twee).

Kan je het volgende proberen:
1: Ga naar https://portal.office.com en log hier in
2: Ga naar je notebook
3: Klik op open in onenote.

Reputatie 6
Badge +11
Prettige uitleg, dank je Sjors! Benieuwd of @Jacobus1234 bovenstaande optie heeft en OneNote weer up and running krijgt 👍🏼
Reputatie 1
De optie "open in one note" heb ik inderdaad en de stappen opgevolgd. Vervolgens krijg ik een melding dat onenote op de computer wordt opgestart, helaas gebeurd dat niet. Onenote op de computer is ongewijzigd door deze actie en het synchroniseren lukt nog steeds niet, het http-adres van mijn notitieblok op de computer geeft nog steeds een oud adres aan....
Reputatie 6
Badge +11
Hi @Jacobus1234, ben je toevallig ook bekend met Sharepoint? Daarmee kun je navigeren naar de daadwerkelijke locatie van je OneNote bibliotheek. Op die manier heb ik het http adres van mijn OneNote gevonden. Deze kun je vervolgens handmatig toevoegen in je OneNote, zo heb ik er meerdere in mijn OneNote staan.

Hoe je de oude weg krijgt weet ik eigenlijk niet. Ik zou verwachten dat als je de oude OneNote verwijderd (online of bv via SharePoint) de applicatie een fout geeft bij het laden en mogelijk wel de optie geeft om de OneNote te verwijderen.
Reputatie 6
Badge +5
Kan je een screenshot maken van hoe je onenote er uit ziet? Eerlijk gezegd denk ik dat het verwijderen vanuit de server niet zal werken, dit gezien het probleem in de lokale cache zit wat waarschijnlijk komt door een conflict met oude account gegevens en een verkeerde lokale referentie.

Om het probleem op te lossen (Wat helaas niet lukt door het forceren) zou ik graag willen weten welke client je gebruikt zodat ik duidelijkere instructies kan geven.

Is het de linker of de rechter?

Reputatie 1
Ik heb de linkerversie, maar dan nederlandstalig. Zou het verwijderen van de lokale (PC) versie van one note een optie zijn, uiteraard eerst een export (backup)?

Reageer