Welkom op het

Zakelijk KPN Forum

Recent online
Vraag

Gebruikersnaam MS Exchange emailaccount aanpassen


Hoe kan ik mijn gebruikersnaam (emailadres) van mijn MS Exchange account aanpassen? Probleem wat ik nu heb is 1. dat als mijn klanten of wie dan ook een vergaderverzoek versturen vanuit Outlook en ik deze accepteer zij het "gekke" emailadres van mij te zien krijgen: info@xxxx.kpn-cloud.nl in plaats van mijn normale zakelijke emailadres en 2. als ik een email versturen waarbij ik in outlook de afzender ("van:..") verander in mijn normale zakelijke emailadres de ontvangen nog steeds van: info@xxxx.kpn-cloud.nl namens te zien krijgen. (xxx heb ik in dit bericht geanonimiseerd)

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Stap 1: Ga naar portal.office.com
Stap 2: Ga naar users -> Active Users
Stap 3: Dubbel klik op het desbetreffende account.

Als het goed is zie je dit:



Stap 4: Klik achter de gebruikersnaam op edit:
Stap 5: Maak een alias aan
Stap 6: Maak hiervan de primary mail adres

Klaar!

Let op: Om een alias aan te maken moet het domein naam geverifieerd zijn.


(Privacy notice: Ik ben er van bewust dat mijn e-mail adres en mijn naam er staat, dit is geen probleem 🙂 )
Hallo Sjors,
In de aliassen die ik kan aanmaken zijn de domeinnamen als ingevuld:
@xxxx.kpn-cloud.nl en @kpn123456.onmiscrosoft.com .
Ik kan hier dus niet mijn eigen (zakelijke) emailadres invullen of aanmaken.
Mvg Jacobus
Reputatie 5
Badge +4
Dan heb je nog niet het domein geverifieerd binnen office365. Ga naar de admin panel en klik hier:



Daarna is het een kwestie van de stappen volgen.
Dank wederom voor de tip. Dit lijkt op hogere wiskunde/programmeerwerk. Ik probeer de stappen de volgen maar kom niet verder bij: DNS-records maken bij een DNS-hostingprovider voor Office 365. Ik weet niet wat ze hier mee bedoelen? ALs ik op het pulldownmenu " selecteer uw registrar" klik zie ik geen bekende namen. Mijn provider (waar ik mijn website en emailadres heb geregistreerd) is mijndomein.nl. Maar die staat er niet bij........
Reputatie 5
Badge +4
Jouw DNS hostingprovider is mijndomein.nl, gezien het niet in de dropdown menu zit kan je het beste bij mijndomein inloggen en de instellingen die office365 aangeeft overnemen.

Het meeste hiervan is letterlijk kopieer en plak werk.

Als je er niet uit komt raad ik je het volgende aan:
  • Neem het domein over naar KPN, KPN kan namelijk binnen haar eigen omgeving helpen.
  • Verzoek mijndomein om de DNS configuratie uit te voeren.
  • Huur een IT'er in die de DNS configuratie kan uitvoeren. Deze IT'er kan echter aanraden om over te stappen naar een andere DNS Provider gezien de mogelijkheid bestaat dat mijndomein het niet ondersteund. Qua prijs schat ik in dat dit 20/30 euro kost.

Ik zie ook dat mijndomein hier een kennisitem voor heeft aangemaakt, ik adviseer om de instellingen te kopiëren en vervolgens te kijken naar de foutmeldingen binnen office365:
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200412991-DNS-naar-Office365

Reputatie 6
Badge +11
Hallo @Jacobus1234, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Geweldig dat grote vriend @SjorsK al goede tips heeft gegeven. Ik kon het niet laten om om uw account op te zoeken, dat is gelukt met uw e-mailadres op het forum. Het valt mij op dat er inderdaad geen domeinnaam gekoppeld staat aan uw account. Daardoor kunt u geen ander e-mailadres kiezen.

De link van Sjors naar het kennisitem van mijndomein.nl is scherp gevonden en gaat u zeker helpen om dit in te stellen. Wij vernemen graag of het lukt!
SjorsK schreef:

Jouw DNS hostingprovider is mijndomein.nl, gezien het niet in de dropdown menu zit kan je het beste bij mijndomein inloggen en de instellingen die office365 aangeeft overnemen.

Het meeste hiervan is letterlijk kopieer en plak werk.

Als je er niet uit komt raad ik je het volgende aan:

  • Neem het domein over naar KPN, KPN kan namelijk binnen haar eigen omgeving helpen
  • Verzoek mijndomein om de DNS configuratie uit te voeren.
  • Huur een IT'er in die de DNS configuratie kan uitvoeren. Deze IT'er kan echter aanraden om over te stappen naar een andere DNS Provider gezien de mogelijkheid bestaat dat mijndomein het niet ondersteund. Qua prijs schat ik in dat dit 20/30 euro kost.

Ik zie ook dat mijndomein hier een kennisitem voor heeft aangemaakt, ik adviseer om de instellingen te kopiëren en vervolgens te kijken naar de foutmeldingen binnen office365:
https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200412991-DNS-naar-Office365

Beste Sjors, wederom hartelijk dank voor de uitgebreide informatie. Ik opteer voor de 3 bullet (IT-er inhuren). Ooit heb ik in (turbo-)pascal en basic geprogrammeerd, ik heb nog met DOS-gewerkt etc. maar als ik nu lees welke (programmeer-)acties ik moet uitvoeren om het rare "Office365"-emailadres moet omturnen naar mijn eigen zakelijke emailadres met de nodige risico's zakt de moed mij in te schoenen. En dat allemaal (reden voor aanschaf Office365) omdat ik mijn agenda op mijn IPhone met die op mijn pc automatisch synchroon wil houden....Nogmaals dank voor de uitgebreide info. Mvg Jacobus
Tim schreef:

Hallo @Jacobus1234, welkom op het Zakelijk KPN Forum! 🙂

Geweldig dat grote vriend @SjorsK al goede tips heeft gegeven. Ik kon het niet laten om om uw account op te zoeken, dat is gelukt met uw e-mailadres op het forum. Het valt mij op dat er inderdaad geen domeinnaam gekoppeld staat aan uw account. Daardoor kunt u geen ander e-mailadres kiezen.

De link van Sjors naar het kennisitem van mijndomein.nl is scherp gevonden en gaat u zeker helpen om dit in te stellen. Wij vernemen graag of het lukt!

Beste Tim, inderdaad zeer fijn dat Sjors adequaat en professioneel advies geeft. Jammer dat het Office365 product hierin te kort schiet. Maar dat kan KPN niet oplossen, iets voor Microsoft
Reputatie 6
Badge +11
Jacobus1234 schreef:

Beste Tim, inderdaad zeer fijn dat Sjors adequaat en professioneel advies geeft. Jammer dat het Office365 product hierin te kort schiet. Maar dat kan KPN niet oplossen, iets voor Microsoft


Op de werking van de Microsoft diensten hebben we inderdaad weinig invloed. Het koppelen van een externe domeinnaam is niet veel eenvoudiger in te richten om het veilig en betrouwbaar te houden. Als u de inlog van uw mijndomein.nl account hebt, wil ik graag een poging met u wagen om het in te stellen. Ik kan bijvoorbeeld op afstand met u meekijken op de computer. Natuurlijk is een IT-er ook een idee 😉
Reputatie 5
Badge +4
@Tim Mag ik hier mijn complimenten aanbieden met het feit dat je net dat ene stapje verder wilt lopen? Goede dingen mogen ook verteld worden.

Tim heeft gelijk dat het helaas, technisch gezien niet (veel) makkelijker kan. Microsoft bied ook de mogelijkheid om het beheer volledig over te nemen door de Name server aan te passen. De vraag is echter hoe handig dit is. Mijn advies is om alsnog naar een IT'er (Of tim,) te gaan om dit te doen, dit geeft een stuk veiliger gevoel.
Reputatie 6
Badge +11
Dank je @SjorsK, dat stapje verder doe ik graag voor onze klanten 🙂
Kom je er verder uit @Jacobus1234? Ik verneem het graag als ik kan ondersteunen.

Reageer