Beantwoord

Kan domein naam DNS records niet wijzigen

  • 21 november 2016
  • 16 reacties
  • 415 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik kan de DNS gegevens van mijn domein aannemersbedrijfsangers.nl niet wijzigen: als ik naar https://pem.kpn.net/cp/ ga en inlog met mijn gegevens, op Domeinoverzicht klik, vervolgens op mijn domein klik en naar de DNS tab ga krijg ik de volgende melding:

"Domein is uitgeschakeld
Dit domein is uitgeschakeld en kan niet worden gewijzigd. Neem contact op met uw verkoper."

Door deze melding kan ik het domein niet verwijzen naar mijn externe host.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,
Joerik
icon

Beste antwoord door Lindsay 23 november 2016, 12:32

Hoi Remco!

Ik heb u even uw gebruikersnaam doorgestuurd in een privébericht :)

Dat CNAME record gaat helemaal goed komen! Als u straks ingelogd bent klikt u op:
Domeinen --> bakkerijkromhout.nl --> DNS --> DNS records

Vervolgens kunt u een CNAME record toevoegen. Let op: de Canonical name (hostnaam) moet altijd eindigen op een punt.



Zou u een gil willen geven als dit werkt Remco? @Joerik, ik heb u ook even uw gebruikersnaam toegestuurd in een privé bericht.:)
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1
Badge
Oh, ik zie dat ik een nieuwe gebruikersnaam van je heb gekregen via privebericht. Ik heb wachtwoord reset gedaan voor die gebruikersnaam, moet goed komen!

Groeten,
Joerik
Reputatie 1
Badge
Gelukt, bedankt!
Hoi Lindsay,

Na de reset van mijn gebruikersnaam kon ik in de vernieuwde omgeving van cp.online.kpn.com
Met bovenstaande heldere uitleg was het met een minuut ingesteld!
Met name de punt aan het eind van de Canonical name is even een ding om niet te vergeten.


Bedankt voor de snelle en heldere support! :D


Met vriendelijke groet, Remco
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Joerik, Remco,

Wat een gekke melding! Wat goed dat u die deelt met ons 🙂

Ik heb bij u, Joerik, zojuist helemaal door kunnen klikken naar de DNS. Het probleem kom ik niet tegen. Ik zie dat u inlogt via https://pem.kpn.net/cp. Dit is het oude portaal, we zijn inmiddels volledig verhuisd naar cp.online.kpn.com!

Werkt het via die link wel?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Remco!

Ik heb u even uw gebruikersnaam doorgestuurd in een privébericht :)

Dat CNAME record gaat helemaal goed komen! Als u straks ingelogd bent klikt u op:
Domeinen --> bakkerijkromhout.nl --> DNS --> DNS records

Vervolgens kunt u een CNAME record toevoegen. Let op: de Canonical name (hostnaam) moet altijd eindigen op een punt.



Zou u een gil willen geven als dit werkt Remco? @Joerik, ik heb u ook even uw gebruikersnaam toegestuurd in een privé bericht.:)
Reputatie 6
Badge +5
Helemaal super Joerik! Fijn dat het is gelukt:D

@Remco,, heel graag gedaan natuurlijk!! Top dat het bij u ook is goedgekomen!

Wees geen vreemden op het Forum, als ik u nog eens kan assisteren zie ik u graag terug:)
Reputatie 1
Badge
Hallo Lindsay,

Dit werkt, bedankt.

Wegens de goede service heb ik besloten de hosting bij KPN te doen. Ik heb Linux webhosting besteld binnen het Cloudservices Portal. Hoe kan ik mijn domein nu koppelen aan die hosting?

Groeten,
Joerik
Reputatie 6
Badge +5
Top Joerik!

Als u de huidige A-records probeert te wijzigen klopt het: dit kan inderdaad niet. Wat u wel kunt doen is de automatisch aangemaakte A-records uitschakelen en nieuwe A-records toevoegen:)

Lukt dat wel?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Joerik,

Wauw, wat een leuk nieuws!!:D Ontzettend fijn om te horen dat het zo goed bevalt.

U kunt uw domein koppelen aan Webhosting Online Linux door uw hosting te wijzigen naar Apache:


Deze optie vindt u onder Domeinen --> het juiste domein --> 'Web' --> hosting wijzigen.

De A-records van het systeem mogen natuurlijk ook weer ingeschakeld als u de koppeling volledig wilt maken. Dan bent u zover!
Reputatie 6
Badge +5
Super! Heel graag gedaan en veel websiteplezier 😃
Reputatie 1
Badge
Hallo Lindsay,

Bedankt voor je antwoord. Net als Cootjuh kom ik met mijn https://pem.kpn.net/cp inlog niet binnen bij cp.online.kpn.com

Zou jij mij hiermee kunnen helpen?

Groeten,
Joerik
Reputatie 1
Badge
@Lindsay

Helaas krijg ik geen wachtwoord reset e-mail binnen. Kan mijn e-mailadres worden gereset naar de originele (niet admin@ maar info@)?
Reputatie 1
Badge
Het is gelukt, wachtwoord link is nu wel binnen!
Reputatie 1
Badge
Beste Lindsay,

Als ik naar Uw domeinen > mijn domein > DNS > DNS records ga kan ik de records niet wijzigen. Wat ik wil is mijn KPN e-mail records houden zoals ze zijn, maar de website records verwijzen naar een externe host. Hoe wordt het mogelijk dat ik de records kan wijzigen?

Groeten,
Joerik
Hallo,

Ik zit met exact hetzelfde probleem.
Ik zou graag een subdomein willen doorlinken naar een webshop van een externe partner.
Maar doordat "Domein is uitgeschakeld " is, kan ik dit helaas niet instellen.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik dit kan oplossen.

Met vriendelijke groet,

Remco
Hoi Lindsay,

Als ik inlog via cp.online.kpn.com dan kan ik niet inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik voor https://pem.kpn.net/cp gebruik. Ik kom er dus niet in :-(

Wat de bedoeling is, is dat de http://webshop.bakkerijkromhout.nl via een CNAME entry wordt doorverwezen naar de website http://evkromhout2b2c.marti-orbak.nl

Op dit moment kan ik dit niet instellen.. (al moet ik dan ook nog uitzoeken hoe dat moet :-)

Met vriendelijke groet,

Remco

Reageer