Beantwoord

Mailbox verdwenen na wijzigen abonnement

  • 26 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 189 keer bekeken

In de Cloudservices Portal heb ik bij een aantal gebruikers het abonnement gewijzigd van Office 365 Instap naar Echange Online Premium.

Nu blijkt dat de bestaande mailboxen van deze gebruikers zijn verdwenen en dat ze een nieuwe (lege) mailbox hebben gekregen. Iets waar men, begrijpelijk, niet blij van wordt.

Is het mogelijk deze mailboxen en agenda's terug te halen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Derk
icon

Beste antwoord door Lindsay 27 oktober 2016, 17:08

Hallo Derk,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum:)

Wat naar dat de mailboxen leeg zijn, ik ben blij dat u ons heeft gevonden! Licenties wisselen tussen gebruikers zonder schade aan de mailbox is namelijk wel mogelijk. Normaal gesproken gaat dit als volgt:
  1. Vraag eerst in de 'Winkel' van Zelfservice Cloud de nieuwe licentie aan
  2. Is dit compleet? Open dan de gebruiker waarvan de licentie gewisseld moet worden
  3. Klik, binnen het venster van de gebruiker, op het tabblad 'Microsoft Office 365'
  4. Kies voor 'Opties Wijzigen'
  5. Kies de licentie die u wilt toewijzen aan deze gebruiker
  6. Klik op volgende, kies het land van gebruik, klik nogmaals op 'volgende' en klik op 'klaar'

Als de licentie eerst verwijderd wordt, kan het zijn dat de gebruikers in uw Microsoft Office Portal onder 'verwijderde gebruikers' komen te staan. Maar we gooien de handdoek nog niet in de ring: dit kan hersteld worden!

Herstellen doet u zo:

  • Klik op het blauwe vierkant linksbovenaan, en kies voor de tegel 'beheer'
  • Rechts in uw scherm ziet u een lijst met opties. Kies hier voor 'Gebruikers' en 'Verwijderde gebruikers'

  • Vink de gebruikers die u terug wilt halen aan (hierdoor opent rechts een nieuw scherm)
  • Kies een wachtwoord, of laat deze automatisch genereren, en klik op 'Herstellen'


Hiermee moet de gebruiker weer volledig functioneren zoals u gewend was (met de oude informatie) 😃

Geeft u nog even een gil als het gelukt is?
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hallo Derk,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum:)

Wat naar dat de mailboxen leeg zijn, ik ben blij dat u ons heeft gevonden! Licenties wisselen tussen gebruikers zonder schade aan de mailbox is namelijk wel mogelijk. Normaal gesproken gaat dit als volgt:
  1. Vraag eerst in de 'Winkel' van Zelfservice Cloud de nieuwe licentie aan
  2. Is dit compleet? Open dan de gebruiker waarvan de licentie gewisseld moet worden
  3. Klik, binnen het venster van de gebruiker, op het tabblad 'Microsoft Office 365'
  4. Kies voor 'Opties Wijzigen'
  5. Kies de licentie die u wilt toewijzen aan deze gebruiker
  6. Klik op volgende, kies het land van gebruik, klik nogmaals op 'volgende' en klik op 'klaar'

Als de licentie eerst verwijderd wordt, kan het zijn dat de gebruikers in uw Microsoft Office Portal onder 'verwijderde gebruikers' komen te staan. Maar we gooien de handdoek nog niet in de ring: dit kan hersteld worden!

Herstellen doet u zo:

  • Klik op het blauwe vierkant linksbovenaan, en kies voor de tegel 'beheer'
  • Rechts in uw scherm ziet u een lijst met opties. Kies hier voor 'Gebruikers' en 'Verwijderde gebruikers'

  • Vink de gebruikers die u terug wilt halen aan (hierdoor opent rechts een nieuw scherm)
  • Kies een wachtwoord, of laat deze automatisch genereren, en klik op 'Herstellen'


Hiermee moet de gebruiker weer volledig functioneren zoals u gewend was (met de oude informatie) 😃

Geeft u nog even een gil als het gelukt is?

Reageer