Vraag

Mails worden op basis van SPF niet geaccpeteerd

  • 11 januari 2019
  • 1 reactie
  • 199 keer bekeken

Hi,

Wij hebben een mailserver abonnement bij XS4ALL. De mails worden doorgezet naar Office 365 van KPN. Daarvoor is een trust opgezet. Dat werkt, dus dat is niet het issue. Mail versturen via Outlook 365 gaat ook goed en stuit op weinig problemen bij de ontvangers.
Nu het probleem. Wij werken met Syntess software van waaruit wij mails kunnen versturen zoals facturen. Sommige van deze mails worden, vanwege een SPF controle, door sommige ontvangers helemaal niet verwerkt of als SPAM aangemerkt. Als we de factuur via Outlook versturen, worden ze wel geaccepteerd. Maar dat is erg omslachtig en foutgevoelig, Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb een handleiding van Syntess mogen ontvangen hoe een en ander in te stellen (trust?) maar stuit op het onderdeel Azure. Ik kan dit nergens in Office 365 terugvinden.

Mvg,

Sjaak

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Radiair,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Bedankt dat u ons hier benaderd. Excuses voor het late antwoord 🙂. Voordat ik echt inhoudelijk antwoord kan geven, heb ik enkele gegevens nodig. Mocht u willen kunt u mij ook een privé bericht sturen.

  • Wat is uw domeinnaam?
  • Welke e-mailinstellingen gebruikt Syntess?
  • Hebt u een beheerder die mogelijk DNS wijzigingen kan uitvoeren?
Ik zie uw antwoorden graag tegemoet.

Reageer