Beantwoord

Office 365 (Ondernemerspakket)

  • 25 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 452 keer bekeken

Sinds januari 2014 heb ik vandaag voor de 3e maal geprobeerd om Office365 welke inbegrepen is bij ons Zakelijk Ondernemingspakket abonnement is inbegrepen aan de praat te krijgen. Het is wederom niet gelukt. In januari 2014 heb ik zelfs ondersteuning op afstand laten meekijken maar ook zij wisten toen niet wat er mis ging (deze dienst was toen kennelijk te nieuw). Dus gewacht en in mei van het afgelopen jaar nogmaals geprobeerd, maar nee toen was het ook niet werkend te krijgen.

Maar met de komst van Office 2016 (icm Office 365) die we nu echt nodig gaan hebben dus vandaag toch nog maar eens geprobeerd om deze dienst die toch in ons pakket zit nog maar eens werkend proberen te krijgen.

Vanmiddag ben ik dus nogmaals begonnen aan de stappen die in de handleiding Cloud oplossingen bij het Ondernemingspakket staan en heb ik de Office 365 omgeving aangemaakt. Dit resulteerde echter dat aan de zijde van Microsoft er geen licentie is doorgekomen. Dus alles maar verwijderd en opnieuw uitgevoerd. Dit liep vast op "Provisioning" die niet doorkwam (gelijk aan mijn 1e en 2e poging). Aan KPN zijde dus wederom verwijderd met ditmaal als resultaat dat er nu staat onder Office 365 op de cloudservice portal "Status: Niet ingegeven". Nu kan ik helemaal niets meer!

Onder verbruik bronnen staat nu:

Microsoft Office 365 base Meergebruik  ( 2 unit ) 1 unit 3 unit okt-25-2015 15:42

Ik ben nu bezig geweest op 6 jan 2014, 6 mei 2015 en vandaag en na deze 3 pogingen is het nog steeds niet gelukt. Behalve meldingen zoals hierboven is er op 6 jan 2014 een regel met O365 Auto Activation 1 unit 1 unit 0 unit en op 6 mei 2015 een regel Application User Meergebruik  ( 4 unit ) 45 unit 49 unit onder "verbruik van alle bronnen" bijgekomen. Maar dat is dan ook alles. Kennelijk verbruiken we iets zonder ook maar iets te gebruiken...?

Na bijna 2 jaar is het nog steeds niet gelukt Office 365 beschikbaar te krijgen. Vanwege het feit dat we sowieso Office 2016 (icm 365) willen gaan aanschaffen ben ik nu van mening dat het denk ik tijd wordt dat we nog eens moeten overwegen of we het KPN Ondernemerspakket waar Office365 inzit nog wel moeten behouden. Het afsluiten van een los product bij Microsoft is denk ik handiger, tenzij er hier iemand is die nog raad weet...
icon

Beste antwoord door Tim 27 oktober 2015, 13:07

Hallo Eric,

Inmiddels heb ik u telefonisch gesproken en heb ik de installatie en configuratie grotendeels met u doorgenomen.

Vanuit de zelfservice omgeving van KPN moest de licentie nog "besteld" worden om vervolgens een gebruiker aan te maken en deze de beheerdersrechten toe te kennen voor Office 365. De installatie heb ik vervolgens kunnen doorlopen. U kunt dit zelf opnieuw realiseren door de gebruiker te verwijderen en een nieuwe gebruiker naar keuze aan te maken. Inmiddels zie ik dat u daar mee bent begonnen. Hopelijk komt u er verder uit. Ik help u uiteraard graag verder als er vragen zijn!

Deze stappen zijn ook terug te vinden in de handleiding(en). Als referentie kunt u het beste "Handleiding Cloud-oplossingen bij pakketten" gebruiken.

Belangrijk:

  • U hebt recht op 1 account bij Zakelijk Office 365. U kunt extra accounts toevoegen aan uw Zakelijk Office 365 door op “Rechten kopen of wijzigen” te klikken in de “Winkel”. Selecteer bij “Uw eerste Zakelijk Office 365” de optie “Aan” en klik op “Volgende”.
  • Om Office 365 Instap & Premium te gebruiken moet u eerst een gebruiker met beheerdersrechten aanmaken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Eric,

Het zit inderdaad echt niet mee met uw account! Erg vervelend dat u nog altijd geen gebruik heeft kunnen maken van deze dienst. Als ik uw bericht lees, dan heb ik het gevoel dat van alles al is geprobeerd en ik beter geen te hoge verwachtingen kan scheppen. Graag wil ik toch een poging gaan wagen om u te helpen. Goed om te zien dat u ondanks de vele pogingen ons alsnog een kans geeft hier op de Zakelijke Community, hopelijk kan ik uw verwachtingen waarmaken.

Om u van dienst te kunnen zijn wil ik u vragen om de accountgegevens met mij te delen. Deze kunt u per privébericht naar mij sturen, ik stuur u een privébericht toe zodat u eenvoudig kunt reageren. Naast uw accountgegevens ontvang ik tevens graag een telefoonnummer zodat indien nodig ik telefonisch contact met u kan zoeken.

Ik verneem graag uw reactie!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Eric,

Inmiddels heb ik u telefonisch gesproken en heb ik de installatie en configuratie grotendeels met u doorgenomen.

Vanuit de zelfservice omgeving van KPN moest de licentie nog "besteld" worden om vervolgens een gebruiker aan te maken en deze de beheerdersrechten toe te kennen voor Office 365. De installatie heb ik vervolgens kunnen doorlopen. U kunt dit zelf opnieuw realiseren door de gebruiker te verwijderen en een nieuwe gebruiker naar keuze aan te maken. Inmiddels zie ik dat u daar mee bent begonnen. Hopelijk komt u er verder uit. Ik help u uiteraard graag verder als er vragen zijn!

Deze stappen zijn ook terug te vinden in de handleiding(en). Als referentie kunt u het beste "Handleiding Cloud-oplossingen bij pakketten" gebruiken.

Belangrijk:

  • U hebt recht op 1 account bij Zakelijk Office 365. U kunt extra accounts toevoegen aan uw Zakelijk Office 365 door op “Rechten kopen of wijzigen” te klikken in de “Winkel”. Selecteer bij “Uw eerste Zakelijk Office 365” de optie “Aan” en klik op “Volgende”.
  • Om Office 365 Instap & Premium te gebruiken moet u eerst een gebruiker met beheerdersrechten aanmaken.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Office-365-Ondernemerspakket/m-p/4841#M536Beste Eric,

Het zit inderdaad echt niet mee met uw account! Erg vervelend dat u nog altijd geen gebruik heeft kunnen maken van deze dienst. Als ik uw bericht lees, dan heb ik het gevoel dat van alles al is geprobeerd en ik beter geen te hoge verwachtingen kan scheppen. Graag wil ik toch een poging gaan wagen om u te helpen. Goed om te zien dat u ondanks de vele pogingen ons alsnog een kans geeft hier op de Zakelijke Community, hopelijk kan ik uw verwachtingen waarmaken.

Om u van dienst te kunnen zijn wil ik u vragen om de accountgegevens met mij te delen. Deze kunt u per privébericht naar mij sturen, ik stuur u een privébericht toe zodat u eenvoudig kunt reageren. Naast uw accountgegevens ontvang ik tevens graag een telefoonnummer zodat indien nodig ik telefonisch contact met u kan zoeken.

Ik verneem graag uw reactie!

 Hoi Tim,

Nadat je e.e.a. voor ons hebt ingeregeld heb ik vandaag helaas wel een factuur met een bedrag van 4,20 Euro per maand ontvangen... Deze dienst is echter een gratis onderdeel van ons abonnement. Ik heb je hierover een privebericht gestuurd met het verzoek dit op te lossen.

MvG Eric Temmen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Eric,

Bedankt voor uw privébericht. Ik zie inderdaad dat ik onterecht een verkeerde (betaalde) licentie voor Office 365 heb geactiveerd. Dat is mijn fout geweest! Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb de licentie verwijderd en een terug betaling voor u geregeld (wordt terug betaald op het factuur van december).

Zo te zien werkt het account nog wel en wordt de gratis licentie gebruikt. Als u aanvullende vragen heeft dan verneem ik dat graag!

Reageer