OneDrive voor Bedrijven installeren of upgraden (Windows)

  • 23 februari 2016
  • 3 reacties
  • 1951 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Een kantoor in de Cloud: dat is OneDrive voor Bedrijven. Op een veilige manier samenwerken met collega’s in hetzelfde document, waar u ook bent. Zo kunt u rustig thuiswerken en ziet u meteen wat uw collega’s -of werknemers produceren. Maar wat als u helemaal niet ziet wat er wordt toegevoegd? Of als u alsmaar foutmeldingen krijgt tijdens het uploaden van een document? Geen paniek!

De OneDrive Next Generation Synchronisatie Client komt tot uw redding.

Met de lancering van de Next Generation Sync Client produceert Microsoft een vliegenmepper voor de bugs die nog rond de OneDrive synchronisatie zoemen. De enige uitdaging is dat de installatie wat lastig kan zijn. Maar daar zijn wij natuurlijk voor!

Stap 1: Installeren OneDrive voor Bedrijven

Laten we bij het begin beginnen! Heeft u Windows Vista, 7 of 8? Download dan eerst OneDrive voor Bedrijven. Heeft u een oudere versie op uw computer staan? Verwijder deze voordat u verder gaat.

Als u Windows 8.1 of Windows 10 heeft, staat er al een versie van OneDrive op uw computer. Deze kunnen we gewoon gebruiken om uw OneDrive voor Bedrijven mee in te stellen.

Na het downloaden van OneDrive kunt u ervoor kiezen om ook in te loggen met bijvoorbeeld een Hotmail of Outlook account. Of ga direct verder met het instellen van uw abonnement.

Als u inlogt met een persoonlijk Microsoft account (@hotmail.com/@outlook.com/etc.) creëert u een persoonlijke OneDrive map naast uw OneDrive voor Bedrijven. Dat ziet er als volgt uit:

Stap 2:

Klik helemaal rechtsonder in uw scherm op het pijltje (zie afbeelding).

Rechtermuisklik op het wolkje, en klik op ‘Instellingen’.

Onder het tabblad ‘Accounts’ kunt u een zakelijk account toevoegen:

Stap 3:

Log vervolgens in met uw OneDrive voor Bedrijven account. Dit is de gebruiker die is aangemaakt in uw Zelfservice Cloud.

Stap 4:

In het volgende scherm kunt u een locatie kiezen voor uw OneDrive voor Bedrijven map. Kies een locatie voor uw OneDrive map en klik op ‘Volgende’.

Gefeliciteerd, uw OneDrive is nu helemaal klaar voor gebruik!

Heeft u nog vragen? Laat het ons weten in de reacties!

Gebruikt u een Macbook of iMac? Klik dan hier!

3 reacties

Ondanks bovenstaande aanbevelingen blijf ik problemen houden met synchroniseren.

Met 6 pc's synchroniseer ik 3 bibliotheken. 2 pc's blijven continue synchroniseren van 1 bestand. Helaas geen foutmelding. Hoe kan ik dit stoppen zonder weer helemaal opniew te beginnen?

Wat mij ook opvalt is dat als er een wijziging is geweest (bestand toegevoegd of verwijderd) de overige clients handmatig het synchroniseren moeten opstarten om die bestanden ook te krijgen. Hoort dat zo?
Reputatie 7
Badge +11
Beste @Sandor_Stolk, excuses voor deze late reactie! Uw bericht is buiten mijn aandacht gevallen. :S

Lastig dat u geen foutmelding krijgt bij het niet kunnen synchroniseren van dit bestand. Dat geeft ons niet veel ruimte om de oorzaak te achterhalen. Misschien een idee, als het goed is kunt u logbestanden terug vinden op onderstaande locatie. Heeft u de mogelijkheid om te kijken of daar een melding staat?

"C:Users<username>AppDataLocalMicrosoftOfficeSpwlogs"

"C:Users<username>AppDataLocalMicrosoftOfficeMsoLogs"

U zou een poging kunnen wagen met de "Easy Fix tool" voor OneDrive. Deze verwijderd de cache opslag en andere tijdelijke bestanden. Wellicht kan deze helpen om het probleem op te lossen. Meer informatie over de tool kunt u vinden op deze pagina. Lees goed de instructies en gevolgen bij het gebruik van de tool. Het algemene stappenplan om problemen op te lossen met synchroniseren kunt u op deze pagina vinden. Heeft u deze stappen al eens geprobeerd?

Handmatig / automatisch synchroniseren

Deze informatie heb ik kunnen vinden over de automatische synchronisatie van OneDrive voor Bedrijven:

-  "Yes, the OneDrive for Business sync app automatically syncs folders with their OneDrive for Business library and SharePoint site libraries approximately every 10 minutes. It is a feature by design and we are unable to change it. We appreciate your understanding."

-  "When you’re on your network, OneDrive for Business automatically syncs folders with their SharePoint libraries approximately every 10 minutes. You can also check sync status at any time by pointing at the OneDrive for Business icon in your Windows notification area to open a pop-up status window."

De tijd tussen synchronisaties valt jammer genoeg niet zelf in te stellen of aan te passen. Als u de bestanden sneller wenst te zien, dient u handmatig te synchroniseren.
Reputatie 7
Badge +11
Beste @Sandor_Stolk, ik vroeg mij af of u een oplossing heeft gevonden voor het probleem. Heeft u iets aan mijn informatie gehad?

Ik help u uiteraard graag verder als het niet gelukt is, laat u het aan ons weten?

Reageer