[OPGELOST] Internationale Office 365 storing


Reputatie 6
Badge +5
Op dit moment ervaren wij een internationale storing van Microsoft. Dit heeft invloed op alle online producten van Office 365 (OneDrive, Exchange Online, Sharepoint, etc.).
Wij zijn ons bewust dat het een internationale storing betreft en ons technisch team is met de hoogste urgentie aan het schakelen met Microsoft om alles weer op gang te krijgen. In dit blog houd ik u op de hoogte van de voortgang.

[FIXED 6 april 15:30 ] Microsoft heeft de storing gemarkeerd als opgelost!

Werkt uw website/mail nog niet naar behoren? Plaats een bericht in de reacties!

[Update 6 april 12:24] Door de storing zijn Microsoft licenties tijdelijk verdwenen, waardoor de benodigde DNS records voor uw e-mail niet gekoppeld zijn aan uw dienst. Dit houdt in dat er gedurende de storing geen inkomende mail opgehaald kan worden en uitgaande mail niet verstuurd wordt.


[Update 6 april 12:12] Inloggen in uw webmail of online omgeving van OneDrive/Sharepoint is op dit moment niet mogelijk. Kpnoffice365.nl en portal.office.com zijn in de lucht, maar de site zal uw inloggegevens niet herkennen.

Als uw mail al is ingeladen in Outlook, of uw bestanden offline op de computer zijn opgeslagen in OneDrive kunt u deze wel benaderen.

6 reacties

Reputatie 7
Prima issue & updates blog weer! 😎
Reputatie 2
Badge
Hoi, ik kom net dit topic tegen. Ik krijg ineens bij het plaatsen van een boeking op mijn site de bevestigingsmail in mijn spambox (in Gmail, hiermee de testboeking geplaatst)

Heeft dit met elkaar te maken? Voorheen kwam de mail bij Gmail niet in de spambox terecht?
Ik heb vandaag ook een SSL certificaat geïnstalleerd via jullie handleiding (waarvoor bedankt!) Kan het ook hier mee te maken hebben?

Mvg Henk
Reputatie 2
Badge
Eveneens getest met een prive@outlook.com adres. Direct mailen vanaf mijn booking@mijndomein.nl naar privé adressen gaat wel, maar zodra ik met een priveadres via de wordpress site probeer te boeken krijg ik alles in de spambox van het dat priveadres.

Tot een paar weken terug ging het prima, maar nu niet meer (hetzij door SSL certificaat of door de storing bij Office365)

Ik kom er niet uit? Heb zelf niks veranderd aan de instellingen vd mail!

Groeten Henk
Reputatie 6
Badge +5
Hi @Henkie!

Ik heb meteen de DNS gecheckt, maar het SPF record ziet er perfect uit. Dacht in de eerste instantie, vanwege de eerdere storing, dat die wellicht was overgeschakeld op het syteem SPF record. Dit is dus niet het geval.

Een simpele fiks voor het probleem heb ik klaar staan:Stap 1. Pak een van de getroffen e-mails uit het web formulier erbij. Rechtsboven in het drop down menu, klik op More --> Filter messages like these.

Stap 2. Het kan altijd specifieker, maar zolang jouw booking@mijndomein.nl e-mail adres in de 'from' box staat, komt het goed.

Stap 3. Klink rechtsonder op Create filter with this search

Hier kun je meteen een label toepassen en Never send it to Spam aanvinken.

Stap 4. Klik op de Create Filter button. Zo moet het werken!
Die moet werken, maar dan weten we de oorzaak natuurlijk nog steeds niet. Misschien is het interessant om iets verder te graven. Welk web formulier gebruik je precies? Is het een Wordpress plugin?
Reputatie 2
Badge
Hey @Lindsay

Heb een ander topic geopend waarin het waarschijnlijke probleem staat. Namelijk een blacklist probleem bij shared hosting. Dit zou KPN toch in de gaten moeten houden? Als IP-adressen geblocked worden is dat bij shared hosting erg hinderlijk voor alle onderliggende gehoste domeinen?!

https://zakelijkforum.kpn.com/exchange-online-microsoft-office-365-onedrive-voor-bedrijven-28/blacklist-spamhaus-zen-10907

De oplossing die je vermelde is inderdaad een pleister voor mezelf, want bij nieuwe klanten kan ik niet van tevoren hun mailbox aanpassen 🙃

Heb ook de maker van het door mij gebruikte WordPress thema benaderd en die zegt eigenlijk ook dat ik beter SMTP kan gebruiken:

I recommend doing the following to solve the email/spam issue:
1.) Use SMTP: https://wordpress.org/plugins/wp-mail-smtp/
2.) Make sure the SMTP email address you're sending from is hosted on your domain mijndomein.nl


Als ik bovenstaande doe kan ik toch gewoon het mailadres gebruiken dat ik aangemaakt heb in Office365 ?? (dit neem ik namelijk ook bij jullie af)

Bedankt! Gr Henk
Reputatie 6
Badge +5
Ah, ik zie het! @Tim heeft dat topic al opgepakt 😄

Heb ook de maker van het door mij gebruikte WordPress thema benaderd en die zegt eigenlijk ook dat ik beter SMTP kan gebruikenHet gebruik van SMTP in een contactformulier raden wij ook altijd aan.

Als ik bovenstaande doe kan ik toch gewoon het mailadres gebruiken dat ik aangemaakt heb in Office365 ?? (dit neem ik namelijk ook bij jullie af)Absoluut! Je moet gewoon verbinding kunnen maken via onze SMTP gegevens.. ☺

Reageer