Beantwoord

Verwijderen Onedrive for Business

  • 27 februari 2016
  • 7 reacties
  • 1762 keer bekeken

Ik heb in de proefperiode het abonnement op Onedrive for Business beëindigd en tot mijn tevredenheid is KPN zijn belofte nagekomen om het abonnementsgeld terug te betalen. Maar nu de bestanden uit de cloud zijn verwijderd wil de app op de laptop nog steeds synchroniseren en krijg ik regelmatig een irritante foutmelding in beeld.

De app laat zich niet zomaar verwijderen en ik zag op internet dat dit een bekend probleem is. Hoe kan ik zorgen dat de app niet meer denkt dat hij met de KPN cloud moet synchroniseren?

Groeten,

Kees Broek
icon

Beste antwoord door KeesB 20 maart 2016, 20:26

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7354#M1324Beste https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7058, is het nog gelukt om OneDrive te verwijderen of het account te ontkoppelen?



Graag zou ik van u willen vernemen hoe het is gelukt, zodat we de informatie als antwoord / oplossing kunnen markeren! Smiley Knipoog



 Beste Tim,



Je hebt gelijk dat de app een onderdeel is van de Office 2016 (stand alone versie in ons geval). Het aanpassen van de installatie van Office 2016 is echter voor de doorsnee gebruiker onmogelijk geworden. Ik heb rondgekeken op internet en iedereen klaagt daarover.



Het blijft voor mij onbevredigend dat ik zelfs geen scherm met settings van de OneDrive voor Business kon vinden, zodat ik zelf de verwijzing naar de KPN-cloud kon verwijderen. Misschien heb ik niet goed gezocht, maar inmiddels denk ik dat Microsoft ook dit voor de doorsnee gebruiker verborgen wil houden.



Ik heb daarom gekozen om de app uit te schakelen via Taakbeheer, optie Opstarten. De koppeling met KPN is dus niet verdwenen, maar ik heb er ook geen last meer van.



Bedankt voor het meedenken!



Kees Broek
Bekijk origineel

7 reacties

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1514 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7057#M1230Ik heb in de proefperiode het abonnement op Onedrive for Business beëindigd en tot mijn tevredenheid is KPN zijn belofte nagekomen om het abonnementsgeld terug te betalen. Maar nu de bestanden uit de cloud zijn verwijderd wil de app op de laptop nog steeds synchroniseren en krijg ik regelmatig een irritante foutmelding in beeld.

De app laat zich niet zomaar verwijderen en ik zag op internet dat dit een bekend probleem is. Hoe kan ik zorgen dat de app niet meer denkt dat hij met de KPN cloud moet synchroniseren?

Groeten,

Kees Broek

 Aanvulling: het gaat om de Office 2016 app onder Windows 10
Reputatie 7
Badge +11
Dag Kees, OneDrive toch niet voor u bestemd? Ik las toevallig nog dat in Windows 8.1 wel de optie aanwezig is om de online bestanden weer te geven zonder te synchroniseren. Deze 'feature' is in Windows 10 verwijderd omdat veel gebruikers steeds dachten met offline bestanden te werken.. Jammer :(

Om uit te loggen in OneDrive kunt u de stappen in dit artikel eens proberen.

Open de instellingen van OneDrive en "Unlink" uw account.

OneDriveSignOut

Graag verneem ik van u of dit heeft gewerkt!
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7063#M1234Dag Kees, OneDrive toch niet voor u bestemd? Ik las toevallig nog dat in Windows 8.1 wel de optie aanwezig is om de online bestanden weer te geven zonder te synchroniseren. Deze 'feature' is in Windows 10 verwijderd omdat veel gebruikers steeds dachten met offline bestanden te werken.. Jammer Smiley Verdrietig

Om uit te loggen in OneDrive kunt u de stappen in dit artikel eens proberen.

Open de instellingen van OneDrive en "Unlink" uw account.

OneDriveSignOut

Graag verneem ik van u of dit heeft gewerkt!

 Beste Tim,

Jouw oplossing heeft niet gewerkt. Waarschijnlijk is die bedoeld voor de gewone OneDrive en niet voor OneDrive for Business. Bij jouw artikel verschijnt de optie 'settings' maar bij ODFB komt die niet op. En ik heb me suf gezocht naar een andere manier om bij de settings te komen, maar zonder succes. Hieronder een screenshot van ODBF uit de Windows10 cq Office 2016 app:

Screen Shot 03-04-16 at 07.42 PM.PNG

Als jij me kunt laten zien hoe ik bij de settings kan komen dan ben ik waarschijnlijk dicht bij de oplossing.

Vriendelijke groeten,

Kees Broek
Reputatie 7
Badge +11
Dag Kees, u heeft helemaal gelijk, dit zijn instructies voor de gewone OneDrive! :@

Om eerlijk te mogen zijn heb ik zelf geen ODFB installatie om zelf mee te spelen. Ik weet u daarom niet met zekerheid te zeggen welke stappen u kunt ondernemen. Heeft u geen mogelijkheid om de app te verwijderen via het configuratiescherm en dan programma's en onderdelen (software)? De app moet te verwijderen zijn mogen we denken!

Als de app daar niet te vinden is, lijkt deze als onderdeel mee geïnstalleerd te zijn met Office. U kunt dan de Office installatie aanpassen en OneDrive "uit vinken".

Een soort workaround wordt hier toegelicht, waarbij OneDrive niet meer opstart bij het aanmelden van Windows.

Op deze pagina wordt overigens gesproken over een "easy fix" tool die de configuratie lijkt te kunnen verwijderen.

Hopelijk helpt deze informatie u verder!
Reputatie 7
Badge +11
Beste @KeesB, is het nog gelukt om OneDrive te verwijderen of het account te ontkoppelen?

Graag zou ik van u willen vernemen hoe het is gelukt, zodat we de informatie als antwoord / oplossing kunnen markeren! ;)
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7354#M1324Beste https:///t5/Cloud-technische-vragen/Verwijderen-Onedrive-for-Business/m-p/7058, is het nog gelukt om OneDrive te verwijderen of het account te ontkoppelen?

Graag zou ik van u willen vernemen hoe het is gelukt, zodat we de informatie als antwoord / oplossing kunnen markeren! Smiley Knipoog

 Beste Tim,

Je hebt gelijk dat de app een onderdeel is van de Office 2016 (stand alone versie in ons geval). Het aanpassen van de installatie van Office 2016 is echter voor de doorsnee gebruiker onmogelijk geworden. Ik heb rondgekeken op internet en iedereen klaagt daarover.

Het blijft voor mij onbevredigend dat ik zelfs geen scherm met settings van de OneDrive voor Business kon vinden, zodat ik zelf de verwijzing naar de KPN-cloud kon verwijderen. Misschien heb ik niet goed gezocht, maar inmiddels denk ik dat Microsoft ook dit voor de doorsnee gebruiker verborgen wil houden.

Ik heb daarom gekozen om de app uit te schakelen via Taakbeheer, optie Opstarten. De koppeling met KPN is dus niet verdwenen, maar ik heb er ook geen last meer van.

Bedankt voor het meedenken!

Kees Broek
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan, Kees! Fijn dat deze workaround werkbaar voor u is. Natuurlijk is het geen echte oplossing! :@

Bedankt voor uw terugkoppeling. :D

Reageer