Sticky

Het verschil tussen KPN Provider en KPN NetwerkNL

  • 29 januari 2020
  • 0 reacties
  • 215 keer bekeken
Het verschil tussen KPN Provider en KPN NetwerkNL
Reputatie 2
Badge +2

KPN is een van de providers in Nederland, maar is ook verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk voor internet, televisie en telefonie. Omdat het netwerk van KPN een open netwerk is, kunnen ook andere providers gebruik maken van dit netwerk. Om dit allemaal zo eerlijk mogelijk te laten verlopen bestaat KPN uit 2 onderdelen. KPN als provider en KPN NetwerkNL als onafhankelijke beheerder.

Misschien wilt u contact hebben met een van deze partijen. Om dit goed te laten verlopen, allereerst een korte omschrijving wat de beide onderdelen precies doen. Zo is het duidelijk welk onderdeel u verder kan helpen.

 

Wat doet KPN Provider

KPN (voluit Koninklijke KPN N.V.) is leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten en biedt consumenten en zakelijke klanten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Ook leveren zij ICT- , Cloud- en overige diensten.

 

Wat doet KPN Netwerkbeheer

KPN NetwerkNL is een onafhankelijk onderdeel van KPN. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk, ongeacht de provider welke de diensten gaat leveren.

 

Wanneer moet u naar KPN Provider

Als u een administratieve-, financiële- of gebruikers vraag heeft over het abonnement bij KPN, helpt de klantenservice u daar graag bij. U komt in contact met de klantenservice via social media/ (zakelijk) forum, natuurlijk is bellen of chatten ook een optie.

Wanneer u een storing ervaart in de diensten van KPN, kan de klantenservice hier bij helpen door vervangende apparatuur of een monteur langs te sturen. De monteur die gestuurd wordt is de monteur vanuit de provider en zal dus zijn werkzaamheden enkel ‘bovengronds’ uitvoeren. Dit betekent dat hij zijn werk uitvoert in de (wijk)centrale’s van KPN, op klantlocatie en in de aangesloten KPN apparatuur.

Wanneer de monteur constateert dat er een storing zit in het KPN netwerk, en de storing zich dus ‘ondergronds’ bevind, zal de monteur hier een melding van maken naar KPN NetwerkNL.

 

Wanneer moet u naar KPN NetwerkNL

Wanneer er een geheel nieuw koper of glasvezel aansluitpunt aangelegd moet worden, en hier graaf- of laswerk voor noodzakelijk is, wordt deze opdracht uitgevoerd door KPN NetwerkNL. Ook meldingen van ‘ondergrondse’ storingen zoals een kabelbreuk worden door KPN NetwerkNL behandeld.

De opdrachten welke KPN NetwerkNL behandelt, worden ‘provider-neutraal’ uitgevoerd . Dit betekent dat zij alle providers hetzelfde behandelen, en zij dus niet 1 provider prioriteit boven de andere (mogen) geven.

Wanneer KPN NetwerkNL werkzaamheden uitvoert zal de status hierover ook enkel bij hen op te vragen zijn, de aangesloten provider krijgt enkel de afmelding wanneer de werkzaamheden voltooid zijn. Hoe u contact kan opnemen met KPN NetwerkNL ziet u op de volgende contactpagina.

Heeft u interesse in het aanleggen van glasvezel op eigen initiatief. Hier vind u meer informatie: Het Haalbaarheidsonderzoek.


0 reacties

Geen reactie

Reageer