Vraag

Hoe kom ik van jullie af?

  • 4 August 2015
  • 3 reacties
  • 340 keer bekeken

Geachte KPN mederwerkers,

na opzettelijk ontkoppelen van onze internetverbinding, en daarmee onze twee telefoonlijnen, wegens een tekort aan aansluitingen voor nieuwe klanten werden wij maarliefst 3 maanden door de KPN van de buitenwereld afgesloten. Aangezien wij een outbound salesbedrijf zijn kostte dit ons bijna de kop.

Volgens het David vs Goliath principe werden we vervolgens volledig in de kou gezet en aan ons lot overgelaten, toen we naar een oplossing/tegemoetkoming zochten. 

Uiteraard willen wij vertrekken als klant bij de KPN. Ook hier worden we zoals we inmiddels gewend zijn met een kluitje het riet ingestuurd.

Na heraansluiting van onze internet- en telefoonverbinding vond u het nodig om ook het abonnement opnieuw in te laten gaan, en nu blijkt dat dat ook maarliefst voor twee jaar zou zijn.

Met andere woorden: U heeft een zéér ontevreden klant inmiddels via een zéér kwade klant om weten te zetten in een zéér wanhopige klant.

Onze vraag: 

Wat kunnen wij doen om per direct van uw bedrijf af te komen zonder in het woud van bureaucratische systemen terecht te komen?

Een nooit meer terugkerende klant

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste kwaadtoterger,

U bent behoorlijk in de steek gelaten. Wat een zeer vervelende situatie heeft u ervaren. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een behoorlijke impact heeft gehad op uw bedrijf. Dat had uiteraard nooit mogen gebeuren. Nog erger is dat het zo lang heeft geduurd om de verbinding te herstellen. Het is erg jammer om te lezen dat u bij KPN wilt vertrekken, maar wel begrijpelijk.

Het gebeurt vaker dat wegens herstel een nieuw abonnement wordt aangevraagd. In dit geval zou geen nieuw contract in mogen gaan. De oude contractdata moet worden aangehouden. Indien een nieuw abonnement is geleverd met een korting, zou er wel sprake moeten zijn van een nieuw contract.

Ik wil u graag in contact brengen met een klachtbehandelaar om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Indien uw verhaal kan worden bevestigd, zou u niet aan een nieuw contract gehouden mogen worden.

Kunt u mij een https:///t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/227" target="_blank sturen met uw naam, bedrijfsnaam, postcode, huisnummer & telefoonnummer waarop u bereikbaar bent? Dan ga ik u verder helpen!
Beste Tim,

Ik zal een privé bericht sturen zoals gevraagd. Intussen is er een klacht aangemaakt en zal ik over twee weken(!!!) gaan horen of mijn verzoek om het onterecht afgesloten twee-jarige abonnement eerder te beëindigen gehonoreerd wordt. Dit is de omgekeerde wereld! Twee weken is uiteraard volledig onacceptabel, wat ik ook herhaaldelijk telefonisch heb aangegeven. 

Conclusie: Een klant die weg wil omdat hij helemaal gek gemaakt is door de bureaucratische molen die KPN heet, zal tot het bittere eind door de zure appel heen moeten bijten om van jullie af te komen. Niets geleerd dus en ook niet van plan om te leren... Het systeem blijkt andermaals vele malen belangrijker dan de klanten.

Groet, vankwaadtotinmiddelsnogerger
Reputatie 7
Badge +11
Beste vankwaadtotinmiddelsnogerger,

Ik heb uw privébericht ontvangen. De standaard doorlooptijd van klachten zijn 10 werkdagen oftewel 2 weken. Onze ervaring is dat de klachten vaak veel sneller worden afgehandeld. Een uiterste behandeltijd is aan u doorgegeven.

Wat betreft de klacht inhoudelijk, stuur ik u een reactie per privébericht toe.

Reageer