Vraag

Nummer niet meer in gebruik?

  • 2 januari 2018
  • 2 reacties
  • 594 keer bekeken

Wij zijn overgegaan van Telfort hosted voip naar een andere Voip aanbieder met behoud van ons telefoonnummer. Nu zijn wij voor alle klanten bereikbaar, behalve voor 1 klant. Deze klant zegt dat hij bij de KPN zit (ik vermoed nog via een analoge telefoon centrale). Als hij ons nummer draait krijgt de klant te horen dat het nummer niet meer in gebruik is.

Belt dezelfde klant vervolgens met zijn mobiele telefoon naar exact hetzelfde nummer dan krijgt hij ons wel gewoon aan de lijn. Hoe kan dit en hoe kan dit opgelost worden?
Als wij de klant bellen op zijn vaste nummer krijgen wij hem ook aan de telefoon en verschijnt ook keurig ons nummer in beeld.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hi @marco1986,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Wat naar dat blijkt dat jullie voor één van jullie klanten niet bereikbaar zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Als ik het goed begrijp krijgt deze klant te horen dat het nummer niet meer in gebruik is als hij/zij naar uw vaste nummer belt, toch?

Natuurlijk zoek ik graag uit hoe dit kan en hoe we dit zsm op kunnen lossen. Wilt u mij in een privébericht het vaste telefoonnummer van uw klant en uw vaste telefoonnummer sturen?
Reputatie 6
Badge +6
Hi @marco1986,

Bedankt voor uw privébericht!
Ik heb gezocht op het telefoonnummer van de klant die jullie niet kan bereiken en kom tegen dat dit telefoonnummer bij één van onze business partners is onder gebracht, namelijk RoutIT.

Dit zorgt ervoor dat ik dit pakket niet in kan zien en dus niet kan controleren waar de fout zit. Aangezien deze klant jullie niet kan bereiken is het zaak dat deze klant de storing bij RoutIT aanmeldt. Via die route kunnen we op onderzoek uit gaan en zorgen voor een oplossing. Mijn vermoeden is dat er iets misgaat in de centrale. De melding dat het nummer niet in gebruik is lijkt er op te wijzen dat er bijvoorbeeld op het analoge platform wordt gezocht. Het nummer is natuurlijk over naar het VOIP platform en als er vanuit de centrale niet naar dit netwerk gelinkt wordt kan er een dergelijke melding komen.

Reageer