2 jaar gelden een Vox Davo aangeschaft via KPN.
Recentelijk te horen gekregen dat ISDN wordt uitgefaseerd.
In de Handleiding van de Vox Davo wordt gesproken over VOIP.
Is deze centrale in te zetten als VOIP-centrale en zo ja wat moet er dan gebeuren.
Hi @Chris Grootendorst ,
Welkom op het zakelijk forum van KPN! Het klopt dat ISDN over tijd zal verdwijnen. Daar zijn alternatieven voor waar wij u bij kunnen helpen. Het is namelijk niet mogelijk om dezelfde centrale in te zetten als VOIP-centrale. Bij onze VOIP oplossingen maakt u gebruik van bedrijfscentrale in de cloud. U hebt dus geen fysieke hardware op locatie nodig.
Welkom op het zakelijk forum van KPN! Het klopt dat ISDN over tijd zal verdwijnen. Daar zijn alternatieven voor waar wij u bij kunnen helpen. Het is namelijk niet mogelijk om dezelfde centrale in te zetten als VOIP-centrale. Bij onze VOIP oplossingen maakt u gebruik van bedrijfscentrale in de cloud. U hebt dus geen fysieke hardware op locatie nodig.
Om te kunnen bellen heb ik toch toestellen nodig en iets wat verbinding maakt? Kan ik de Vox Davo met bijbehorende toestellen daarvoor inzetten
Dat klopt helemaal Chris. KPN biedt special geselecteerde basisstations en handsets aan. Het is niet mogelijk om de Vox Davo hiervoor te gebruiken.
Beste Chris,
Er zijn wel mogelijkheden om de huidige centrale te behouden en vanaf de centrale te gaan bellen met VoIP. Intern zal alles gelijk blijven dmz toestellen kunnen gewoon gebruikt blijven worden.
Er zijn twee mogelijkheden, maar dat ligt aan de centrale.
Optie 1 is de telefooncentrale direct via VoIP aan te sluiten, dit is afhankelijk van de centrale.
Optie 2 is een converter tussen de telefooncentrale en een speciaal geleverde internet verbinding plaatsen om op deze manier te bellen via VoIP.
KPN heeft hiervoor SIP Connect pas gelanceerd, hierbij neem je een aantal spraakkanalen af en kan ISDN uitgefaseerd worden.
Mocht u meer informatie willen, stuur mij dan een PM.
Groet,
Michel Heijnen
Er zijn wel mogelijkheden om de huidige centrale te behouden en vanaf de centrale te gaan bellen met VoIP. Intern zal alles gelijk blijven dmz toestellen kunnen gewoon gebruikt blijven worden.
Er zijn twee mogelijkheden, maar dat ligt aan de centrale.
Optie 1 is de telefooncentrale direct via VoIP aan te sluiten, dit is afhankelijk van de centrale.
Optie 2 is een converter tussen de telefooncentrale en een speciaal geleverde internet verbinding plaatsen om op deze manier te bellen via VoIP.
KPN heeft hiervoor SIP Connect pas gelanceerd, hierbij neem je een aantal spraakkanalen af en kan ISDN uitgefaseerd worden.
Mocht u meer informatie willen, stuur mij dan een PM.
Groet,
Michel Heijnen
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.