Ik heb een technische vraag over het aansluiten van een Vox DaVo 12 ISDN telefooncentrale aan een glasvezel Internet verbinding.
Wij (vrijwilligers organisatie Stichting Samen Verder te Culemborg) gebruiken een KPN Vox DaVo 12 ISDN telefooncentrale en zouden graag deze centrale willen blijven gebruiken met VoIP. We willen de Vox DaVo hiertoe via de S0 interface aansluiten op een Fritz!Box 7490 Internet router/modem.
De Internet aansluiting is van xs4all. Van een technische man van xs4all heb ik info gekregen over de configuratie in de Fritz!Box, en tevens tijdelijk 4 085-nummers om mee te testen.
Ik denk dat het probleem in de juiste configuratie in Vox DaVo zit. Ik heb de stappen die ik ondernomen heb in een documentje vastgelegd.
In het kort komt het er op neer:
- backup van huidige Vox DaVo configuratie
- Bestaande tel nrs vervangen door de 085-nummers van xs4all
- Bij de ISDN instellingen de S0-Bus geconfigureerd als T4 (enige optie naast géén)
- Vox DaVo uitgezet, de ISDN aansluitingen los genomen, en weer opgestart.
Maar ik krijg op de telefoons de mededeling dat er geen lijn aanwezig is.Het lijkt dus dat er meer nodig is om de S0-Bus te activeren, maar ik kan in de handleiding over een dergelijke oplossing niets vinden.
Ik heb wel wat info gevonden waaruit blijkt dat het zou moeten kunnen werken.
Hopelijk dat iemand mij verder kan helpen.
Met vriendelijk groet, Bert
Beste antwoord door Burhan
Bekijk origineel