Vraag

koppeling KPNeen met Afas

  • 6 July 2023
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

Goedemiddag, KPNeen moet opnieuw gekoppeld worden met Afas, zodat:
- Klantgegevens direct beschikbaar op uw scherm, zodra de klant belt. Dit kan dan ook gelijk bewerkt worden
- Zoeken in adresboek om uit te bellen          
- Eerdere gesprekken weergeven, plus bijgevoegde gegevens          
- Vanuit de klantkaart direct contact opnemen met de klant, klikken op nummer om te bellen     

voorheen kon dit met een API, maar sinds de nieuwe update moet dit op een andere manier en is een url nodig. Zowel onze leverancier als Afas kan ons hier niet verder mee helpen. Vraag is; hoe kunnen wij koppelen?

groet, Esther


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Ikhebeenvraag,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb aan de hand van de gegevens in jouw forumprofiel gekeken of ik jullie abonnement kan vinden. Dit was een kleine uitdaging, maar het is gelukt.. Ik zie dat jullie gebruik maken van een KPN EEN Excellence pakket. Dit zijn abonnementen die in beheer zijn van een business partner. Wij hebben daarom niet direct inzage in de instellingen en dergelijke. Ik adviseer je daarom om de vraag bij de business partner voor te leggen. De business partner is Van Delen Telecom / Detron (staat ook rechtsboven op de factuur). 

Beste Rick,

dank voor je snelle reactie. Het klopt dat dit via onze business partner loopt, alleen deze partner komt er niet uit. Vandaar dat ik zelf bij jullie aan de bel trek. Dus… als je mij kunt helpen dan graag. Het heeft altijd gewerkt, alleen nu met de nieuwe update niet meer.

Groet, Esther

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Esther, 

Excuses voor de late reactie! Wij zijn in het weekend niet aanwezig, dus ik kwam jouw reactie vandaag pas tegen. 


Als je van de business partner begrepen hebt dat zij er ook niet uitkomen kan ik me voorstellen dat je bij ons aanklopt. Nu is het alleen wel zo dat ik, zoals ik eerder ook schreef, geen toegang en inzage heb in jullie account. De business partner heeft overigens zijn eigen ingang bij KPN voor het geval dat zij er zelf niet uitkomen. Dit is dus de route die gevolgd moet worden om tot een oplossing te komen

Beste Rick,

 

In verband met vakantie een late reactie. Vraagstuk is nog niet opgelost. Inmiddels van Afas een url gekregen met ip adressen: Endpoints van Profit Connectoren (SOAP/XML en REST/JSON) - AFAS Help Center

Kun jij zo inschatten of het hiermee moet lukken?

groet, Esther

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Esther, 

Hopelijk heb je een goede vakantie gehad! 
Goed om te lezen dat je ook contact met Afas hebt gehad en dat ze je proberen te helpen bij de oplossing. Ik heb even naar de pagina gekeken en ik durf hier eerlijk gezegd niets over te roepen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee en wil voorkomen dat ik verkeerde dingen ga roepen. Heb je deze vraag ook bij de business partner neergelegd? En hebben zij ook nog verder actie ondernomen?

Beste Rick,

Heerlijke vakantie gehad, dank je! 
Vraag staat uit bij Detron. Service Desk medewerker is alleen met verlof. Hopelijk volgende week een antwoord.

Heb jij ook een helpartikel voor Detron over de wijziging in werkwijze?
Voorheen werd het geregeld met een API, maar sinds de nieuwe update moet dit op een andere manier en is een url nodig. Neem aan dat dit in de releasenotes zou moeten staan?

Groet, Esther

 

Reputatie 7
Badge +6

Beste Esther, 

Goed om te horen dat je genoten hebt! Ontspanning is natuurlijk ook erg belangrijk. 
Ik ben zelf niet echt bekend met Detron, maar ik zou inderdaad verwachten dat er instructies in de release notes staan als nu niet meer via een API gaat. Hopelijk krijg je snel een terugkoppeling naar aanleiding van de vraag die je daar uit hebt staan. 

Reageer