KPN ÉÉN MKB - Belgroep doorschakelen via tijdschema

  • 1 maart 2017
  • 2 reacties
  • 850 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • KPN Medewerker
  • 134 reacties
In dit artikel schakelen we een belgroep door op basis van een tijdschema.

Beheerportaal
Ga naar beheer.kpneen.nl en log in.
Kunt u niet inloggen? Kies dan voor wachtwoord vergeten en voer uw contact e-mail adres in als gebruikersnaam. Er wordt dan een e-mail verzonden om uw wachtwoord te resetten.

Eenmaal in het beheerportaal kiest u voor Telefooncentrale.
Onder het tabblad Algemeen klikt u op Schema's.
In dit venster kunt u uw tijdschema's beheren.


1. Klik op + om een nieuw Tijdschema toe te voegen.
2. Geef aan op welke dag u gesloten bent en zet de herhaling op wekelijks.
4. Klik op Nieuwe periode+
3. Voer nu de tijden in waarop u geopend bent. Indien u op sommige dagen aparte openingstijden heeft dan is hier een nieuwe periode voor nodig.
4. Klik op opslaan en sluiten.


Kies voor Telefooncentrale en vervolgens voor Belgroep.
Selecteer de betreffende belgroep en klik op Doorschakelen.
Vink de optie Doorschakelen buiten werktijd aan en voer het telefoonnummer in. Selecteer vervolgens het gewenste tijdschema.

Hebt u de optie Doorschakelen. niet?
Gebruik dan de nachtschakeling.


Uw doorschakeling is nu ingesteld.
Is het niet gelukt of hebt u nog vragen?
Laat hieronder een bericht achter.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemiddag @Nick Dekker,

Ik ben in gesprek gegaan met een specialist van de servicedesk KPN EEN. Ik was namelijk zelf ook niet zeker of wij een oplossing hebben voor deze toch vrij specifieke wensen. Mijn collega moest ook even op onderzoek, maar we zijn er uit. Het is mogelijk om bovenstaande in te stellen. Om u te helpen met het instellen hiervan is het denk ik wel het beste en gemakkelijkste om zelf telefonisch contact op te nemen met de Servicedesk. Daar kunnen ze u stap voor stap verder helpen.
Goedenavond,

De optie doorschakelen is niet zichtbaar, waardoor je via nachtschakeling moet.
Echter is daar niet de mogelijkheid om per belgroep een ander schema te hanteren.

Wellicht is het handig om 2 casussen te schetsen waarvoor ik dit wil gebruiken.

- 1 medewerkers werkt op dinsdag - vrijdag en gebruikt haar eigen mobiel.
Om te voorkomen dat zij op maandag wordt gebeld, wil ik een nummer aan haar toekennen dat op di-vrij doorgeschakeld wordt naar haar mobiel en op za-ma naar het kantoor wordt doorgeschakeld.

- Wij hebben chauffeurs die per dag werken.
We willen echter 1 nummer doorgeven aan klanten dat ze de chauffeur van die dag aan de telefoon krijgen.
Dus willen we deze juist doorschakelen per dag.

Ik hoop dat er een oplossing is hiervoor binnen KPN EEN.

Ik hoor graag.

Met vriendelijke groet,

Nick Dekker

Reageer