Geen tot slechte dekking LoRa

  • 10 June 2021
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

In ons bedrijfsgebouw hebben wij diverse LoRa nodes.
De ontvangst RSSI is bedroevend te noemen.
Onder de nodes zitten ook enkele paniekknoppen welke van groot belang zijn bij bepaalde alarmeringen.
Nu is het al verschillende keren voorgekomen dat de paniekknop niet werkte.
Hoe kan ik het ontvangstbereik binnen het gebouw verbeteren.

Let wel het gaat hier om een zeer groot pand met 100+ compartimenten.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @reivis ,

Goed dat je aan de bel trekt! 

We denken graag mee om een oplossing te vinden. Bij een paniekknop is het natuurlijk juist belangrijk dat het altijd werkt. De vraag is dan misschien ook of LoRa daar de beste optie voor is, maar dat is verder aan jou. Gaat het in dit geval ook om de devices die je via de Things Portal aan het testen bent? Wat voor devices zijn het precies? 

Zoals ook op de pagina Connectiviteit via het LoRa-netwerk (halverwege de pagina) staat is het mogelijk om LoRa Gateway te leasen. Hiermee kan er extra dekking gecreëerd worden. Dit is mogelijk als je als klant bent aangesloten en niet in de testfase via de Things Portal. 

Wij hebben alles via een externe partij lopen, helaas is deze partij niet echt behulpzaam en ben ik zelf op zoek naar een oplossing.

U zegt een gateway leasen, graag had ik een van mijn eigen gateways hierin betrokken.
Is dit een mogelijkheid?
Ik weet dat je een LoRa gateway zonder problemen aan het TTN netwerk kan hangen dus neem aan dit dit ook voor KPN geldt.

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Reinier, 

Welke partij is dit precies? En waarom zijn zij niet echt behulpzaam? Wat is er met jou besproken? 

Ik heb bij ons even navraag gedaan en voor zover wij weten zou het mogelijk moeten zijn om een eigen gateway op ons netwerk te gebruiken. Dit moet dan natuurlijk wel ook afgestemd worden met de partij via waar de devices zijn aangesloten. 

Op de IOT Factory website vind je meer informatie over LoRa en Gateways. 

Reageer