Beantwoord

Payload niet terug te vinden in body HTTPSplug

  • 23 maart 2020
  • 12 reacties
  • 190 keer bekeken

Zie bijgevoegde afbeelding. Zoals jullie kunnen zien is de payload zichtbaar in het Things Portal. Deze data zou moeten worden doorgestuurd naar onze applicatieserver dmv de HTTPSplug. Alleen hier gaat iets fout. Ik kan de payload op geen enkele manier terugvinden in de data die ik op de applicatieserver ontvang. Het enige wat ik terug kan vinden in de body is de locatiebepaling mbv de KPN Geocoder.  Ik maak hier vast een denkfout. Wie kan me op weg helpen?

 

Voor de volledigheid, dit is een voorbeeld van de body zoals ik die nu wél ontvang:

[{"bn":"urn:dev:DEVEUI:0059AC00001B00B9:","bt":1581097296},{"n":"locOrigin","vs":"KPNLORA"},{"n":"latitude","u":"lat","v":52.2153},{"n":"longitude","u":"lon","v":6.014178},{"n":"radius","u":"m","v":386.932892},{"n":"locAccuracy","u":"%","v":9999},{"n":"locPrecision","u":"%","v":9999},{"n":"locTime","vs":"1581097296927"}]

 

 

icon

Beste antwoord door Rick S. 25 maart 2020, 11:16

Goedemorgen @Terralytics

Bedankt voor uw vragen! 
Ik heb de situatie even voorgelegd aan een van mijn collega's en we hebben gevonden waar het in zit. Zoals u zelf ook omschrijft krijgt u wel de locatiebepaling te zien. Dit komt omdat u op dit moment alleen Geolocation decoder actief heeft staan. Om de payload te kunnen zien moet er dus een andere decoder geactiveerd worden.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Terralytics

Bedankt voor uw vragen! 
Ik heb de situatie even voorgelegd aan een van mijn collega's en we hebben gevonden waar het in zit. Zoals u zelf ook omschrijft krijgt u wel de locatiebepaling te zien. Dit komt omdat u op dit moment alleen Geolocation decoder actief heeft staan. Om de payload te kunnen zien moet er dus een andere decoder geactiveerd worden.

Zo simpel kan het af en toe zijn! Ik ging er tot nu toe vanuit dat de payload sowieso werd doorgestuurd, en dat alle andere decoders extra/optioneel waren. Maar dat had ik dus verkeerd begrepen. Bedankt voor jereactie!

Helaas heb ik toch iets te vroeg geroepen. Ik heb nu de decoder ‘No payload decoding’ gekozen en inmiddels zijn er verschillende berichten door het device verstuurd.  Op onze applicatieserver ontvang ik alleen nog steeds de geolocation, en niet de payload zelf. M'n excuses voor mijn beginnersvragen, maar ergens mis ik wellicht een stukje documentatie?

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Terralytics ,

Wij zien inderdaad dat u de decoder heeft aangemaakt. De decoder is alleen nog niet geactiveerd en daarom komt de data niet door. De decoder moet ook in het device geactiveerd worden. 

Zo te zien kan dit alleen bij het toevoegen van een nieuw device, en niet bij het wijzigen van een bestaand device? Of kijk ik dan echt over deze optie heen?

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag, 

Daar zijn we weer! 
Om de decoder te activeren kunt u de volgende stappen volgen: 

  1. Vanaf ‘Home’ gaat u naar ‘Manage Projects’
  2. Kies vervolgens uw project en ga naar ‘Project Details’
  3. Het 3e deel is ‘Activated Decoders’, hier kiest u voor ‘Activate Decoder’
  4. In deze stap kiest u dan decoder die u wilt activeren

 

Dag Rick,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Dit is ook precies wat ik eerder had gedaan (waarop ik reageerde ‘Zo simpel kan het af en toe zijn...’), maar wat later niet bleek te werken. Daarna gaven jullie aan dat het ook bij het device zelf nog moet worden geactiveerd (of zoals je eerder stuurde: ‘De decoder moet ook in het device geactiveerd worden’). Dat kreeg ik eerst niet voor elkaar bij bestaande devices. Op het moment dat ik een nieuw device aan het toevoegen was kreeg ik wel de vraag welke decoders (die ik eerder dus bij de Project Details had toegevoegd) ik wilde activeren bij dát device. 

Met andere woorden: de uitleg in je laatste bericht klopt wel, maar lijkt niet compleet te zijn. De decoder moet ook bij het device zelf nog geregistreerd worden, wat alleen mogelijk is met het toevoegen van nieuwe devices. Tenzij ik dus over iets heen kijk.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag @Terralytics

Als het goed is heeft u inmiddels telefonisch contact gehad met mijn collega, toch? 
Zijn er nog vragen in behandeling of heeft mijn collega's alles op kunnen lossen? 

Ik heb uitgebreid contact met jullie gehad inderdaad. Bedankt daarvoor! Helaas hebben we niet alles kunnen oplossen, maar ik heb op 't moment geen vragen. Concreet voor de vraag die ik hier heb gesteld: ik heb uiteindelijk nergens terug kunnen vinden hoe je bij bestaande devices een decoder kunt toevoegen. Bij nieuwe devices lukt dit wel.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor de terugkoppeling! 
En natuurlijk geen probleem. We helpen u graag verder :grin:

Wat heeft mijn collega precies besproken over het toevoegen van decoders bij bestaande devices? Wordt dit verder uitgezocht?

We hebben vooral contact gehad over de vorm waarop de payload binnen komt en het checken van de token. De decoders bij bestaande devices hebben we het maar erg kort over gehad, behalve dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Maar ik heb dit dus nergens terug kunnen vinden.

Reputatie 6
Badge +6

Goedemiddag, 

Bedankt voor de toelichting! 
Ik ga ook even navragen of dit verder uitgezocht wordt, want ik kan  mij voorstellen dat dit vaker voor gaat komen. 

Als ik nog ergens anders mee kan helpen hoor ik het graag. 

Reageer