Vraag

LoRa uplink berichten komen niet meer binnen in developer portal

  • 15 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 950 keer bekeken

Beste,

Sinds kort krijg ik geen uplink berichten meer te zien in de developer portal terwijl het lijkt dat de berichten wel vanaf de node verzonden worden. TestUplink resulteert in een vinkje

Kunnen jullie zien wat er mis gaat? (Het gaat om de eerste node in mijn developer portal)

Ik zie uw reactie tegemoet!

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen @A. Dek ,

Welkom bij de IoT Community!
Mijn excuses voor mijn late reactie. Ik heb dit topic in eerste instantie helemaal over het hoofd gezien.

Ik ben op onderzoek gegaan en ik zie bij het device 'Truck001' de volgende foutmelding in het achterliggende systeem naar voren komen: 'Traffic exceeds the downlink regulator settings. The downlink frame rate exceeds the connectivity plan policy.'

Daarnaast zie ik voor dit device nog een foutmelding naar voren komen: 'Uplink frame replay detected (repeated FCnt). A repeated FCnt has been detected in a Uplink frame (last occurrence was for the FCnt 1: transmission number 24 received after 64441 seconds).'

Wat er precies misgaat bij het device 'Truck002' is mij niet bekend dat ga ik nog even voorleggen aan de specialisten. Daar kom ik nog even op terug!
Reputatie 6
Badge +6
Hi @A. Dek ,

Daar ben ik weer!
Ik heb samen met de specialisten nogmaals gekeken naar uw devices.
Het eerste dat ons eigenlijk opvalt is dat u ABP devices gebruikt. Dit is sowieso niet aan te bevelen omdat, mocht u daadwerkelijk klant worden, ABP devices niet toegestaan zijn.

De fout met betrekking tot de downlink regulator settings heeft te maken met het aantal downlinks dat er verstuurd wordt. Dit zijn er namelijk meer dan toegestaan. Alle teveel verstuurde downlinks worden geblokkeerd.

Daarnaast is er een uplink frame replay gezien dat 47 keer voorkomt. Dat betekent dat het device continu berichten stuurt met dezelfde FCntUp. Dit mag niet volgens de LoRaWAN specificaties en daarom wordt het verkeer geblokkeerd.
Bedankt voor je antwoord Rick, duidelijk!

Probleem was inderdaad dat de FCntUp altijd dezelfde waarde had. Berichten komen nu weer binnen volgens de portal.
Voor de test gebruiken we nu ABP, later zullen we dit naar OTAA omzetten.

Hi @A. Deck,

There I am again!
Together with the specialists, I looked again at your devices.
The first thing that we notice is that you use ABP devices. This is not recommended anyway because, if you actually become a customer, ABP devices are not allowed.

The downlink regulator settings error has to do with the number of downlinks being sent. These are more than allowed. All too many downlinks sent are blocked.

In addition, an uplink frame replay has been seen that occurs 47 times. This means that the device continuously sends messages with the same FCntUp. This is not allowed according to the LoRaWAN specifications and therefore traffic is blocked.

I have same sitution Please kindly explan detial for me. Thanks so much

  1. Wrong MIC detected in Uplink frame (MAJOR)

A wrong MIC has been detected in a Uplink frame (last occurrence was for the DevAddr 045a2d73).

 

  1. Unusually high level of invalid uplink physical CRC (WARNING)

 

  • High level of physical level invalid CRC frames (191 per hour). Likely presence of non-LoRa interferers.

 

  •  Level of invalid CRC frames returns to normal (196 per hour)
  • Uplink frame replay detected (repeated FCnt) (MAJOR/CLEAR)

 

A repeated FCnt has been detected in a Uplink frame (last occurrence was for the DevEUI xxxx and the FCnt 29183: transmission number 2 received after 18 seconds)

Reputatie 6
Badge +6

Hi @HaTran,

Welcome to the IoT Community! 
Thanks for your message. If I understand correctly you added a device via the KPN Things Portal and then you get these error messages, right? And you want me to explain what these errors mean and how to fix them, right? 

Can you please fill in the DevEUI of your device in your forumprofile? 
 

Reageer