Vraag

SPF en DKIM instellen

  • 9 November 2023
  • 12 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik krijg soms gmails retour, (bounce), waar en hoe kan ik de DKIM instellen. 

het volgende wordt gemeld.5.3.0 other mail system problem 550-”5.7.26This mail has ben blockedbecause the sender

is unauthenticated.\n 5.7.26Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.\n5.7.26\

Auyhentication results: \n5.7.26 DKIM= dit not pass\n5,7,26 SPF [kpnplanet] with ip ………………………...= dit not pass\n5.7.26

to mitigate thisissue, please visit Gmail enzzzzzzzzzzz.

pffff

wat te doen??? 

 

mvg Arie


12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Arie Groeneveld,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Als ik het goed begrijp wil je DKIM instellen op jouw Gmail mailadres, toch?

Ik heb even voor je gezocht en kom uit op de pagina's Spoofing en spam voorkomen met DKIM en DKIM aanzetten voor uw domein. Hier vind je meer informatie over wat het is en hoe het aangezet kan worden. 

Hopelijk kom je hiermee verder! 

hoi Rick

 

nee het domein is kpnmail.nl.

ik heb geen eigen domein en kan ook niet bij kpn mail erin om de DKIM in te stellen het is iets wat kpn moet fixen.

groet arie

  

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Arie, 

Bedankt voor de reactie! 
Wellicht heb ik je dan in eerste instantie verkeerd begrepen. Je krijgt dus de melding uit het eerste bericht als je vanaf een een kpnmail.nl mailadres een mail verstuurd naar een gmail adres? 

ja ik heb inmiddels contact gehad (eindelijk) met kpn en een mail gestuurd naar abuse@kpn.com we zien wel wat daar uit komt.

mvg arie

Reputatie 7
Badge +6

Hey Arie, 

Goed om te lezen dat er contact is geweest! 
Ik vertrouw erop dat mijn collega's bij Abuse een oplossing voor je hebben. Wil je hier ook een terugkoppeling geven als er contact is geweest? 

Hoi Rick 

 

mail retour van abuse, en weet je wat er staat? ga naar kpn.com/mail om het op te lossen, das leuk maar als ik daar ingelogd sta in mn mailbox weet ik nog steeds niet waar ik SPF en/of DKIM moet instellen.😤

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Arie, 

Bedankt voor de terugkoppeling! 
Wat vreemd dat je dit antwoord krijgt en eigenlijk weggestuurd wordt. Dat is zeker niet de bedoeling. Heb je deze terugkoppeling ook aan de collega's van Abuse gegeven? 

Ik ga het natuurlijk verder voor je uitzoeken. Vraagje, gebruik je het mailadres nu via een e-mailclient (denk hierbij bijvoorbeeld aan Outlook of een ander soort mailprogramma)? 

Hoi Rick wij gebruiken sinds kort Outlook , maar voordat we dit gebruikte was het probleem er ook al.

hg Arie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Arie, 

Oke, bedankt voor de toelichting! 
Wat hebben jullie voor Outlook gebruikt? En wil je eens testen of je dezelfde bounce krijgt als je vanuit de webmail een mail verstuurd naar hetzelfde mailadres als waar je eerder de bounce kreeg? 

hoi Rick*

Voordat Outlook was geinstaleerd hadden we ook soms dat probleem, dus heeft het niets met  Microsoft Outlook te maken.

hg Arie

Ik vindt het onbegrijpelijk dat er niet iemand precies weet wat te doen in dit geval Nederland puilt uit vd wiskids en zeer knappe koppen ? maar die werken dan niet bij KPN.

hg Arie  

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Arie, 

Ik heb zelf inderdaad niet direct de oplossing voor handen, maar zoals geschreven zoek ik het graag voor je uit. Daarnaast zeg ik ook niet direct dat het aan Outlook ligt. Heb je kunnen testen of je de bounce krijgt als je vanuit de Webmail een mail verstuurd naar het betreffende mailadres?

Reageer