Sticky

MijnKPN voor Kleinzakelijk: wat kan ik zelf regelen?

  • 27 mei 2020
  • 0 reacties
  • 104 keer bekeken
MijnKPN voor Kleinzakelijk: wat kan ik zelf regelen?
Reputatie 6
Badge +6

De MijnKPN omgeving en app is de plek waar u als klant veel zaken zelf kunt regelen. Zo heeft u inzage om in uw gegevens, uw facturen en krijgt u inzage in uw (data)verbruik. Wij merken echter dat het niet altijd even duidelijk is wat er mogelijk is en hoe dit werkt. In deze blog geven we een toelichting op de mogelijkheden die u heeft.

 

Overzicht

De eerste pagina die u ziet na het inloggen is het overzicht. Op deze pagina ziet u het huidige tegoed van de (gekoppelde) mobiele abonnementen die u heeft. U kunt hier ook met één klik naar pagina om MB’s te delen met een andere mobiele aansluiting die gekoppeld is binnen KPN Compleet/Hussel. Daarnaast vind u hier ook een overzicht van de laatste facturen van de gekoppelde producten, inclusief de betaalstatus.

 

Producten

De producten pagina is de plek waar u alle gekoppelde abonnementen ziet en per abonnement verder kan inzoomen. Boven aan de pagina staat de optie om de eventuele Compleet/Hussel voordelen per pakket te bekijken. Hieronder een stukje uitleg over de andere opties die u hier heeft. Hier maken we onderscheid tussen Vast en Mobiel.

  • Kleinzakelijk Mobiel

Als u een van de mobiele abonnementen aanklikt ziet u ook hier het huidige tegoed voor de lopende maand. Daarnaast staat hier een overzicht van de laatste facturen en ziet u uw abonnementskosten, einddatum contract en per wanneer het abonnement verlengbaar is. Een verbruik specificatie kan aan uw factuur toegevoegd worden, maar dit is wel afhankelijk van de factuur instellingen. Hier kunt u dus het beste contact over opnemen door een topic aan te maken of door contact te zoeken met de klantenservice.

Verder kunt u hier ook een aantal zaken zelf regelen. Zo kunt u MB’s delen, extra databundels aanschaffen en een Kids Sim bestellen.

Naast deze extra opties kunt u ook het gehele abonnement upgraden naar een abonnement met bijvoorbeeld een hogere databundel per maand. Dit is bijvoorbeeld de beste optie als u structureel over uw databundel heen gaat. Als u op ‘Abonnement wijzigen’ klikt ziet u ook een overzicht van de abonnementen die u kunt kiezen (inclusief prijzen). Let er hierbij wel op dat dit één keer per maand kan. Het is vervolgens natuurlijk ook mogelijk om weer te downgraden, maar dat kan niet lager dan het initiële contract.  

 

Tot slot is ‘Informatie & simkaartinstellingen’ ook een erg belangrijke en handige pagina in MijnKPN. Via deze pagina kunt u bijvoorbeeld uw nieuwe simkaart laten activeren* of een simkaart laten blokkeren als uw toestel kwijt of gestolen is. Hiervoor hoeft u dus geen contact op te nemen met de klantenservice.

 

*Als het activeren van de simkaart niet lukt kunt u terecht in de blog Hoe activeer ik mijn simkaart?

 

  • Thuis / Kleinzakelijk

Als u vanaf de Producten pagina op ‘Thuis’ (daar staat ook Kleinzakelijk Internet (TV en Vast Bellen) onder) klikt ziet u een overzicht van de onderdelen van uw abonnement. Ook hier staan de maandelijkse abonnementskosten, de einddatum van het contract en een overzicht van de laatste facturen.

Onder het kopje ‘Direct regelen’ vind u instructies om de pincode van iTV te wijzigen. Als uw WiFi verbinding niet goed werkt kunt u via ‘Verbeter eenvoudig uw WiFi’ direct naar de WiFi manager zodat u de WiFi zelf kunt verbeteren. Voordat u contact opneemt met ons om de WiFi te verbeteren is het advies om altijd eerst zelf met de online tool aan de slag te gaan.

 

Een erg belangrijk onderdeel is de pagina ‘Informatie & Instellingen’. Dit is namelijk de plek waar u zelf bijvoorbeeld een doorschakeling van uw vaste telefoonnummer kunt regelen of uw KPN mail account kunt wijzigen.

Bij extra opties heeft u de mogelijkheid om zelf uw abonnement uit te breiden met bijvoorbeeld een extra tv-ontvanger en/of een zenderpakket (toevoegen of verwijderen). Als u het gehele pakket wilt upgraden naar een andere abonnementsvorm gaat u naar ‘Abonnement wijzigen’.


Service

Op de service pagina verwijzen we naar verschillende pagina’s van de website of instructies om zelf zaken te regelen en problemen op te lossen. Zo kunt u vanuit hier direct naar de ‘Problemen & Storingen’ pagina, vind u hier ook een link naar de WiFi manager en de instructies om uw KPN mail in te stellen.

Een veel gestelde vraag is of het mogelijk is om via MijnKPN de status van een lopende order te checken. Dat is niet in de MijnKPN omgeving ingebouwd. Natuurlijk leggen we u wel graag uit hoe u zelf de status van de order kan checken.  

Bij een bestelling voor een Kleinzakelijk Hussel Internet pakket kunt u terecht op de Volg je bestelling pagina. U dient zich eerst te registreren voor MijnKPN, zodat u een KPN ID krijgt. Aan de hand daarvan logt u in en ziet u de status van uw bestelling. Een andere optie is om in te loggen aan de hand van uw klantnummer en adresgegevens.


Als u een Kleinzakelijk Mobiel abonnement heeft besteld wilt u natuurlijk graag weten wanneer het toestel geleverd word. Hiervoor kunt u terecht op Mijn bestelling. Log hier in met uw ordernummer (staat in de bevestigingsmail) en de postcode van het afleveradres.

 

Mocht u er aan de hand van bovenstaande uitleg niet uitkomen, helpen we u natuurlijk graag verder. Laat hieronder een reactie achter of maak een nieuw topic aan. 
 

Interessant voor u:


0 reacties

Geen reactie

Reageer