4G, wat kan uw klant ermee?

  • 4 juni 2015
  • 0 reacties
  • 332 keer bekeken

Met 4G heb je altijd supersnel internet in je broekzak. Als ICT-professional weet je dat natuurlijk allang. Snel al je documenten opvragen en aanpassen, Skypen onderweg en vlug iets opzoeken op je telefoon – voor jou is het de dagelijkse realiteit. Ook voor je klant biedt 4G uitkomst. We zetten de voordelen op een rij.

Hoe werkt 4G?
De snelheid van 4G-internet kan oplopen tot 50 Mb/s (gemiddeld 20 Mb/s): tot tien keer sneller dan 3G. Uploaden kan met maximaal 25 Mb/s (gemiddeld 10 Mb/s). Het 4G-netwerk is toegankelijk via de nieuwste generatie smartphones en tablets in combinatie met een 4G-abonnement. Wil je klant 4G op de laptop? Dan zijn er speciale mobiele 4G-routers waar een simkaart in kan. Daardoor ben je je eigen hotspot. Je kunt tot 8 apparaten aansluiten op een mobiele router. Met het data-abonnement van een mobiele provider kan je klant zo altijd en overal verbinding maken met het internet. Nieuwsgierig? KPN biedt verschillende abonnementen voor 4G-routers.

Wat kún je ermee?

Skypen onderweg
FaceTime, Skype of Viber? Met 4G kan je klant online bellen waar hij maar wil. Altijd met supergoede beeld- en geluidskwaliteit. Altijd zonder haperingen. Zo hoeft je klant geen enkel zakelijk telefoontje te missen. Zelfs niet onderweg.

Gewoon doorwerken in de trein
Is je klant op weg naar een afspraak en moet de presentatie nog iets worden aangepast? Samen met collega's aan een rapport werken dat in de cloud is opgeslagen? Of die bouwtekening downloaden die je klant krijgt toegestuurd via WeTransfer? Met 4G is downloaden, uploaden en bewerken van grote bestanden een eitje. Zelfs in de trein.

IJsbreker bij presentaties

4G is snel en makkelijk. Heeft je klant een productdemonstratie? Met een goede voorbereiding heeft hij de router al aangezet en hoeft hij alleen zijn tablet te pakken of laptop open te doen. Je klant hoeft dus nooit meer op zoek naar WiFi. Dat laat een goede en professionele indruk achter.

Muziek streamen
En voor wie het nuttige met het aangename wil combineren: muziek luisteren tijdens het werk. Bijvoorbeeld via streamingdiensten als Spotify of Soundcloud. Met 4G en een goed data-abonnement luistert je klant overal hoge kwaliteit muziek.

Belangrijke 4G tips voor jouw klanten
• Om 4G-internet is een speciale 4G-bundel nodig. Een aparte 4G-module als aanvulling op je huidige abonnement kan niet; je moet je oude abonnement dus opzeggen. 

• Niet elke telefoon is geschikt voor 4G. Heb je een iPhone 4? Die zul je moeten inwisselen voor een iPhone 5 of hoger. Ook bijvoorbeeld een Windows Phone 8.0 of een Samsung Galaxy SIII LTE zijn geschikt. Een toestel dat niet geschikt is voor 4G kun je niet upgraden.
• 4G-dekking bestaat in heel Nederland. Maar niet van alle aanbieders is de kwaliteit even goed. Op 4Gdekking.nl vind je de 4G-dekking van alle providers.
• Met de snelheid van 4G zal je ook meer van het internet gebruikmaken. Daardoor ga je sneller over je data heen. Een goed data-abonnement is dus een absolute must.
• De snelheid vertraagt als meerdere mensen gebruikmaken van de router.
• Heb je een 4G-abonnement op je smartphone? Met de persoonlijke hotspot heb je altijd internet bij de hand. Je kunt met meerdere apparaten gebruik maken van dit lokale, persoonlijke internettoegangspunt. Draadloos via Wi-Fi of bluetooth, of bedraad via USB (tethering).
https:///t5/Flexibeler-ondernemen/Zo-zet-je-een-persoonlijke-mobiele-hotspot-op/ba-p/2118

Benieuwd naar hoe andere ondernemers slim gebruikmaken van 4G? Laat je inspireren door hun verhalen.

0 reacties

Geen reactie

Reageer