Beantwoord

Bereikbaarheid mobiele telefoon


Beste heer/mevrouw,

Wij hebben ons bedrijf KPN zakelijk mobiele abonnementen. Nu meld een collega dat hij in zijn gemeente mobiel slecht bereikbaar is. Collega woont in de gemeente Haarlo. Heeft als telefoon toestel een iPhone 5S 16Gb.

Hoe kunnen wij de bereikbaarheid van de collega vergroten?

m.vr.gr.

Hans van Benthem

Brezan Automaterialen.
icon

Beste antwoord door Tim 31 maart 2016, 16:13

Beste @HansvB, ik ben iets later met mijn reactie dan u van mij mag verwachten, sorry daarvoor. :$

Op het adres van uw collega levert KPN geen binnenshuis dekking. In de gemeente zijn zelfs gaten te vinden in onze dekking buitenshuis. Als uw collega geen bereik heeft buiten het huis, kan ik een netwerkklacht aanmaken. Dit vanwege het feit dat er wel dekking buiten het huis zou moeten zijn. In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een storing in de zendmast of is deze bijvoorbeeld door weersomstandigheden beschadigd.

Indien de problemen alleen in huis voorkomen, kan ik een netwerksignaal indienen. Met dit signaal maken we de behoefte kenbaar voor beter bereik op het adres van uw collega. Als uw collega de enige in de buurt is die een melding maakt, zal KPN waarschijnlijk niet snel besluiten om onderzoek te doen naar beter bereik in de regio. Wanneer er voldoende meldingen zijn ontvangen, kunnen we er niet omheen en lopen we zelfs het risico dat klanten overstappen naar een andere provider. Dat willen we uiteraard liever niet!

De tip van de medewerker om "te blijven klagen" klinkt heel gek maar met deze informatie begrijpt u wellicht dat er enige waarheid in zit en het advies oprecht is geweest. Een beter advies is eigenlijk om zoveel mogelijk klanten / buurtbewoners te laten klagen. Er wordt niet gekeken naar hoe vaak iemand klaagt maar naar het aantal klanten die hebben geklaagd.

Ik heb de conversatie op Twitter erbij gepakt en het valt mij op dat er geen netwerksignalering voor uw collega is gedaan? Dat valt mij een beetje tegen. Om zo'n signalering te doen hebben we gegevens van uw collega nodig zoals het klantnummer en mobiel nummer. Misschien is het een idee dat uw collega op Twitter mijn collega's verzoekt om een netwerksignaal in te dienen?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hallo Hans, leuk dat u deze vraag op het forum stelt! Slecht bereikbaar zijn is uiteraard niet prettig, ik help u graag.

Heeft uw collega problemen in heel de gemeente Haarlo of bijvoorbeeld alleen op zijn/haar woonadres? Het valt mij op dat er weinig binnenshuis bereik is in Haarlo maar wel volledige dekking buitenshuis. Kunt u de klacht verder toelichten? Zijn er bepaalde plekken buitenshuis waar uw collega geen bereik heeft? Indien mogelijk ontvang ik graag de postcodes van deze locaties. U mag mij deze ook in een privébericht aanleveren.
Hallo Tim,

Bedankt voor je reactie.

Volgens mijn collega zou provider Vodafone hier “iets” beter bereik hebben.

Het prive aders waar de collega thuis werkt is:

<genoteerd en verwijderd>

Volgens mijn collega zou er in zijn omgeving een mast bij moeten komen maar daar zijn nog geen plannen voor merk hij uit de berichten van KPN.

Ook Twitter hij minstens 1x per maand dat het netwerk in kleine kernen zeer slecht is van de KPN en dat ze daar iets aan moeten doen.

Daar krijg hij altijd direct reactie van de KPN op en met zelfs een tip van een medewerker om te blijven klagen, dat zou helpen!

Privé aders waar de collega thuis werkt:

<genoteerd en verwijderd>
Reputatie 7
Badge +11
Beste @HansvB, ik ben iets later met mijn reactie dan u van mij mag verwachten, sorry daarvoor. :$

Op het adres van uw collega levert KPN geen binnenshuis dekking. In de gemeente zijn zelfs gaten te vinden in onze dekking buitenshuis. Als uw collega geen bereik heeft buiten het huis, kan ik een netwerkklacht aanmaken. Dit vanwege het feit dat er wel dekking buiten het huis zou moeten zijn. In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een storing in de zendmast of is deze bijvoorbeeld door weersomstandigheden beschadigd.

Indien de problemen alleen in huis voorkomen, kan ik een netwerksignaal indienen. Met dit signaal maken we de behoefte kenbaar voor beter bereik op het adres van uw collega. Als uw collega de enige in de buurt is die een melding maakt, zal KPN waarschijnlijk niet snel besluiten om onderzoek te doen naar beter bereik in de regio. Wanneer er voldoende meldingen zijn ontvangen, kunnen we er niet omheen en lopen we zelfs het risico dat klanten overstappen naar een andere provider. Dat willen we uiteraard liever niet!

De tip van de medewerker om "te blijven klagen" klinkt heel gek maar met deze informatie begrijpt u wellicht dat er enige waarheid in zit en het advies oprecht is geweest. Een beter advies is eigenlijk om zoveel mogelijk klanten / buurtbewoners te laten klagen. Er wordt niet gekeken naar hoe vaak iemand klaagt maar naar het aantal klanten die hebben geklaagd.

Ik heb de conversatie op Twitter erbij gepakt en het valt mij op dat er geen netwerksignalering voor uw collega is gedaan? Dat valt mij een beetje tegen. Om zo'n signalering te doen hebben we gegevens van uw collega nodig zoals het klantnummer en mobiel nummer. Misschien is het een idee dat uw collega op Twitter mijn collega's verzoekt om een netwerksignaal in te dienen?
Geen probleem Tim dat je wat later reageert. Je reageert tenminste.

Bedankt hiervoor.

Mijn collega heeft zowel buiten als binnen problemen met het bereik. Je zou er dus een netwerkklacht voor kunnen aanmaken.

Volgens mijn collega zijn er meerder plaats genoten die hier last van hebben.

Weet alleen niet of deze personen ook al een klacht hebben ingediend of hebben geklaagd.

Zal vragen aan mijn collega of hij een verzoek voor netwerksignaal via twitter kan indienen.

Bedankt voor je response,

Hans
Reputatie 7
Badge +11
Graag gedaan Hans. Blij dat ik u van informatie kon voorzien.

Als er buiten in de postcode van het woonadres geen bereik is, dan is een netwerkklacht terecht. Veel succes! Ik verneem het graag als er vragen zijn.
Mijn collega had op een verjaardag een buurman gesproken. Deze buurman zit bij Vodafone. Vodafone heeft de buurman kosteloos een Signaalplus Plug gegeven een Femtocell, en dat werkt prima. Met zo’n femtocell wordt er een eigen 3G zendmastje gecreeerd in huis, die dan verbonden staat met de server van de provider.

Zou dit geen oplossing zijn voor ons probleem?
Reputatie 7
Badge +11
Goede vraag Hans! Een Femto-repeater maakt via internet verbinding met het netwerk van de mobiele provider zend zelf een 3G signaal uit waarover gebeld kan worden. Ik heb gezocht maar het lijkt er niet op dat KPN deze in het assortiment heeft. Als u er zelf één aanschaft betwijfel ik op het gaat werken op het KPN netwerk. Één ding is mij wel duidelijk, we bieden er geen ondersteuning op.

In de KPN winkel en webshop hebben we wel de Signaal Herhaal 3G in het assortiment. Deze signaal versterker heeft alleen zin als het bereik buiten goed is maar binnen niet. De versterker kan er dan voor zorgen dat het bereik van buiten wordt opgevangen en doorgegeven in huis. Als het bereik buiten niet optimaal is, kan een signaal versterker hier geen verandering in brengen omdat deze dus problemen heeft met het ontvangen van het signaal.

Een netwerkklacht blijft het beste om mee te beginnen. KPN belooft bereik op deze postcode en maakt dit niet waar. De klacht is daarom gegrond en moet door KPN worden opgelost. Als dit probleem opgelost is zou het bereik binnenhuis ook kunnen verbeteren.
Hallo Tim,

Hoe kan ik een netwerkklacht indienen? Via onze accountmanager bij KPN?

gr

Hans
Reputatie 7
Badge +11
Als u voor deze aansluiting een accountmanager heeft, kunt u absoluut bij hem/haar terecht om de netwerkklacht in te dienen!

Laat u mij weten of uw accountmanager u verder helpt hiermee?
Heeft iemand nog een signaal herhaal voor mij te koop

Reageer