Beantwoord

nummerbehoud geweigerd bij overstap van KPN een naar KPN klein zakelijk

  • 16 May 2021
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Bij contractwisseling van KPN een MKB naar KLN kleinzakelijk is nummberhoud geweigerd omdat het telefoonnummer en klantnummer niet overeen zouden komen. Ik heb dit telefonisch aangevraagd en alles door gegeven. Ik kreeg vrijdag aan het eind van de dag een mail om binnen 2 dagen te bellen naar de klantenservice, maar deze is niet bereikbaar in het weekend en vanaf morgen ben ik 2 maanden in het buitenland. Dit betreft een contractoverstap binnen de KPN!!! Ik kan nergens een mail sturen, de chat helpt niet, de telefoon heeft alleen voorgeprogrammeerde antwoorden. Ik wil het graag opgelost!! Dit is echt super frustrerend en kost enorm veel tijd, kost geld. Deze week heb ik al die keer met KPN gebeld om dit te regelen. Pas op vrijdag leek het gelukt, maar helaas kwam er die email. Kan iemand van KPN dit aub oplossen??? 

icon

Beste antwoord door Rick S. 20 May 2021, 15:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Paul Keursten ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Goed dat je dit topic hebt aangemaakt. We helpen je natuurlijk graag om de omzetting in goede banen te leiden. Om de portering te kunnen controleren en recht te trekken heb ik logischerwijs een aantal gegevens nodig. Wil je mij een privébericht sturen met het telefoonnummer waar het om gaat, het klantnummer van het KPN EEN MKB pakket, het ordernummer van de bestelling, de naam van de huidige contractant en de naam van de nieuwe contractant?

Zodra ik deze gegevens ontvangen heb ga ik gelijk aan de slag om te controleren hoe we dit zsm op kunnen lossen! 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Paul, 

Bedankt voor het sturen van de gegevens! 

Ik ben het systeem in gedoken en heb de order gevonden. Er zijn even een paar zaken die we moeten bespreken. Je schreef namelijk dat het nieuwe abonnement ook op naam van de zaak zou komen te staan. Ik zie echter dat er een particulier Hussel Mobiel abonnement met 150 min/sms en 2 GB data per maand is aangevraagd. En dit abonnement wordt dus ook op jouw privégegevens geregistreerd. Is dat de bedoeling? 

Daarnaast zie ik dat het porteerverzoek is ingediend met het klantrelatienummer als klantnummer en daar is de portering op afgekeurd. Hier moet namelijk daadwerkelijk het klantnummer voor gebruikt worden. Om dit te corrigeren kan ik het porteerverzoek wijzigen en opnieuw doorsturen met het juiste klantnummer. Voordat ik dat doe wil ik wel graag de bevestiging over het bestelde (particuliere) abonnement. 

Dag Rick,

Het blijft op de zaak staan, en dus een zakelijk abonnement. Ik had doorgegeven dat ik eens per 2-3 maanden voor 1-2 weken in Nederland ben en vooral die periode het nodig heb. En in mijn huidige abonnement kan ik niet bundels kopen en dan lopen de kosten heel erg op. (meer dan 500 euro in januari). Je collega aan de telefoon stelde voor dit te nemen omdat ik dan het kan upgraden als ik er ben en daarna weer naar beneden zetten. Ik was me niet bewust dat het een particulier abonnement is. 

Ik heb even naar de kleinzakelijke opties gekeken. Als ik daar kijk zou ik voor 5gb gaan.
Vriendelijke groet, Paul

Reputatie 7
Badge +6

Hi Paul, 


Bedankt voor de reactie! 
Als het toch een Kleinzakelijk mobiel abonnement moet worden, moeten we de lopende order annuleren. Vervolgens kan ik een nieuwe order voor je plaatsen. Begrijp ik goed dat je dan het Kleinzakelijk Hussel Mobiel abonnement met 150 min/sms + 5 GB data per maand wilt? En dan ook weer met een e-sim lijkt me? 

De maandelijkse kosten voor dit abonnement komen uit op € 19,47 exclusief BTW per maand. 

Om deze order voor je te kunnen plaatsen wil ik je vragen om onderstaande lijst met gegevens te controleren/aan te vullen en in een privébericht te sturen:

  • Bedrijfsnaam: Holding Keursten BV
  • KVK nummer
  • Adres: 3581TL, 28
  • Jouw voorletters en achternaam
  • Geboortedatum
  • Mailadres voor de bevestiging en facturen
  • IBAN rekeningnummer
  • Documentnummer van jouw paspoort, rijbewijs of ID kaart
  • Uitgifte- en vervaldatum van bovenstaand document

Ja, dat is prima! ik stuur de gegevens in een privebericht

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Paul Keursten

Naar aanleiding van ons gesprek in privé is de order voor het Kleizakelijk Hussel Mobiel abonnement geplaatst. De portering is inmiddels ook goedgekeurd en staat klaar om op korte termijn afgerond te worden. Dat gaat dus helemaal goed! 

Aangezien we dit abonnement met een e-sim aangevraagd hebben, heb je na het plaatsen van de order al een mail ontvangen met het e-simkaartnummer. In deze mail staat vermeld dat er nog een mail volgt met een activatiecode om het abonnement te activeren. Op dit moment is er een verstoring met het (automatisch) versturen van de activatiecode. Ik heb deze code daarom vanmiddag opgevraagd, zodat ik deze (in privé) ook al door kan geven. Met de code kun je via Mijn bestelling de activatie alvast doen. Zodra de portering dan afgerond is kun je de e-sim via de MijnKPN omgeving downloaden. 
 

Het privébericht met de activatiecode komt er zo aan.

Reageer