Beantwoord

Overname zakelijk telefoonnummer naar privé abonnement - dubbele opbrengsten voor KPN?!

  • 24 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 1208 keer bekeken

We zijn al vanaf maart 2017 bezig om te kijken of een bijna ex-collega haar zakelijke mobiele nr privé over kan nemen. Op 2 maart heb ik de voorwaarden van overname zakelijk mobiel van de website onderzocht en het bleek dat dit idd mogelijk is maar dat zij een privé een geheel nieuw abonnement moet afsluiten en wij een afkoopsom van € 10,00 per maand moeten betalen. Geen problemen mee.

Door omstandigheden is de officiële aanvraag per 3 juli ingediend op op 15 augustus pas door KPN in behandeling genomen.

Vandaag heeft er iemand van KPN hierover gebeld en ik vraag me af of wat mij verteld wordt ook echt waar is... Ze belde me om te vragen of ik wist dat wij een afkoopsom van rond de € 800 moet gaan betalen voor dit abonnement. Ik ging hier niet mee akkoord omdat het € 10,00 per maand zou zijn, maar volgens mevrouw was dit een speciale actie in mei omdat KPN toen in de overgang van systemen zat en dit tijdelijk een gemakkelijke oplossing was. Toen ik mevrouw vertelde dat ik deze gegevens al in maart 2017 van de website heb gehaald was ze even verbaasd en werd dit verhaal direct gewijzigd dat de actie tot en met eind mei liep.

Omdat de officiële aanvraag per 3 juli is ingediend gelden de voorwaarden die nu gelden. Ik heb haar uitgelegd dat het belachelijk is dat - voordat ik ergens een aanvraag voor moet indienen - ik eerst weer de website moet uitpluizen of er toevallig voorwaarden gewijzigd zijn!?. Volgens mevrouw had ik dat idd moeten doen en schijn je bij alle aanvragen bij KPN de actuele voorwaarden te moeten opzoeken. Op de vraag waarom ik niet ben geïnformeerd over de voorwaarden werd me verteld dat KPN niet iedereen een mail kan gaan sturen..... echt schandalig deze reactie!

Maar er volgt meer... tot mijn grote verbazing is de regeling van contractovername dat wij als bedrijf het abonnement over de gehele periode moeten afbetalen als afkoopsom en dat collega zelf een privé abonnement afsluiten waarvoor ze ook maandelijks moet betalen!?. Dus het contract moet dus dubbel aan KPN worden betaald!? Dat KPN een afkoopsom doorberekend kan ik me voorstellen maar dit?. Dit voelt zo niet goed....

Ik weet niet waar KPN mee bezig is, maar ik weet wel dat als dit het nieuwe beleid van KPN is en zij zo met haar klanten om gaat, wij de huidige 20 lopende abonnementen niet meer bij KPN gaan verlengen en met deze en de aanstaande nieuwe abonnementen stappen over naar een andere provider.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad? We hebben geen enkel probleem met € 10 euro per maand als afkoopsom maar dat wij de € 800,- moeten betalen en collega haar privé abonnement gaat ons echt te ver...

Alvast bedankt.
Sonja
icon

Beste antwoord door Lindsay 28 augustus 2017, 15:12

Hi @sonjakamstra

Bedankt voor uw privé bericht. Ik heb het even uitgeplozen. De actie liep inderdaad tot mei, en het abonnement kan pas volgend jaar verlengd worden. De afkoopsom ligt boven mijn mandaat, daar kan ik dus zelf niet direct iets mee. Maarrrrr... ik heb nog een idee!🙂

Het is mogelijk om een aparte betaalovereenkomst te maken voor het nummer van de collega, op een andere naam en met een ander rekeningnummer! Officieel blijft het nummer dan wel onder het contract van het bedrijf vallen tot deze verlengd kan worden, maar ze kan wel zelf betalen/facturen ontvangen/hetzelfde abonnement houden.

Mocht dit absoluut geen optie zijn, dan kan ik een klacht aanmaken voor u over de situatie.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi @sonjakamstra,

Dat is wel een heel heftig verhaal! Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat er dubbel betaald moet worden.

Mag ik het voor u uitzoeken? Zou u mij het 06-nummer willen sturen in een privé bericht?
Reputatie 6
Badge +5
Hi @sonjakamstra

Bedankt voor uw privé bericht. Ik heb het even uitgeplozen. De actie liep inderdaad tot mei, en het abonnement kan pas volgend jaar verlengd worden. De afkoopsom ligt boven mijn mandaat, daar kan ik dus zelf niet direct iets mee. Maarrrrr... ik heb nog een idee!🙂

Het is mogelijk om een aparte betaalovereenkomst te maken voor het nummer van de collega, op een andere naam en met een ander rekeningnummer! Officieel blijft het nummer dan wel onder het contract van het bedrijf vallen tot deze verlengd kan worden, maar ze kan wel zelf betalen/facturen ontvangen/hetzelfde abonnement houden.

Mocht dit absoluut geen optie zijn, dan kan ik een klacht aanmaken voor u over de situatie.
Hi Lindsay,

In principe zou dit een mooie tussenoplossing zijn, maar stel je voor dat mijn collega haar rekeningen niet betaald? Wie is er dan verantwoordelijk voor?
Gr Sonja
Reputatie 6
Badge +5
Dat heb ik zojuist voor u nagevraagd, Sonja.
Het is wel zo dat. omdat het contract onder de bedrijfsparaplu zou blijven hangen, dat ook de eindverantwoording bij u zou liggen. 😟

Reageer