Beantwoord

portering nummer naar KPN zakelijk

  • 3 juni 2017
  • 8 reacties
  • 385 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn nummer zou gisteren geporteerd worden van een consumenten Youfone abonnement naar een KPN zakelijk abonnement maar dit is niet gebeurd wegens een storing. Ik heb inmiddels al 30 uur geen bereik en vraag mij af wanneer er een oplossing komt. De KPN medewerkers die ik tot nu toe heb benaderd via chat of forum blijven mij maar doorsturen naar iets / iemand anders of naar telefoonnummers die ik niet kan bellen omdat ik geen netwerk / bereik heb. Ik hoop dat u mij spoedig kunt helpen. De service die ik tot op heden ervaar is zeer frustrerend.

Groeten,
Linda
icon

Beste antwoord door portering 8 juni 2017, 08:09

Goedemorgen,

Ik weet niet wat er is gedaan maar ik heb eindelijk weer bereik. Gisteravond nog vele malen geprobeerd mijn telefoon uit en aan te zetten wat niet heeft geholpen maar vanochtend werkte dit eindelijk wel en is mijn nummer weer bereikbaar :)

Bedankt.

Groeten,
Linda
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Een nummerportering is een geautomatiseerd proces, in het geval van een storing wordt de "wachtrij" niet afgewerkt. Een KPN medewerker kan echter uitzoeken of het nummer nog steeds in de queue zit in verwerkt te worden.

Mijn advies is om met dit soort problemen niet in te breken in het proces tenzij dit absoluut noodzakelijk is gezien de kans is dat het probleem groter wordt aanzienlijk is.
Beste Sjors,

Bedankt voor je reactie maar ik kan er niks mee. Blijkbaar staat de queue al bijna 48 uur stil. Lijkt mij dat er dan toch gekeken moet worden hoe deze weer opgestart kan worden?

Dat er wellicht niks gebeurt in dit Pinksterweekend kan ik mij nog voorstellen maar informeer mij dan in ieder geval dat er iemand dinsdag naar gaat kijken. Ik vind het heel frustrerend dat hier vrijdag niet naar is gekeken en dat mensen zoals ik al 48 uur zonder netwerk zitten. Wanneer wordt iets bij jullie 'noodzakelijk'? Moet ik dan weken/maanden zonder netwerk zitten?? Wees duidelijk in verwachtingen scheppen en niet zo vaag als de antwoorden nu zijn.

Groeten,
Linda
Reputatie 7
Badge +6
Beste Linda,

Ik ben zelf geen KPN medewerker, hierdoor kan ik de situatie echter alleen vanaf afstand observeren en redeneren vanuit mijn ervaring is klant. Mijn ervaring is dat de queu na een storing "vol loopt" waardoor het langer duurt voordat wijzigingen worden doorgevoerd (Dit kan dagen duren)..

Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als hier geen techneut op de achtergrond mee bezig is maar het is goed dat je aan de bel trekt. Helaas is de bezetting vanuit KPN in het weekend niet aanwezig op het forum. Kan je alvast je klantennummer in je profiel (Indien je dat nog niet gedaan hebt) invullen zodat je straks sneller geholpen kan worden?

- Sjors
Reputatie 7
Badge +11
Beste Linda, welkom op het zakelijk forum van KPN :)

Sorry dat we niet sneller konden reageren. Ik hoop van harte dat onze hulp inmiddels niet meer nodig is en uw telefoonnummer over is naar uw nieuwe abonnement. Er was inderdaad helaas een storing met nummer portaties. Deze systemen draaien tijdens het weekend helemaal niet dus u had wel ontzettende pech! :(
Ik heb begrepen dat deze storing is verholpen, bent u weer bereikbaar?
Beste Tim,

Mijn nummer werkt nog steeds niet dus ik weet niet waar u deze informatie vandaan heeft?

Mjin werkgever heeft afgelopen vrijdag al een ticket aangemaakt en het ook geescaleerd maar een oplossing is nog niet vernomen. De service ervaar ik als zeer slecht, ik zit al 6 dagen zonder bereik en krijg niet echt het gevoel dat er iets aan gedaan wordt. Zowel niet aan mijn klacht via het forum als ook niet aan de call die door mijn werkgever is aangemaakt.

Dus antwoord op de vraag onderaan uw mail: nee, ik ben niet blij met uw reactie.

Groeten,
Linda
Reputatie 6
Badge +6
Beste Linda,

Wat naar om te lezen dat u nog geen bereik heeft :(
Ik ga graag verder op onderzoek om de oorzaak en natuurlijk de oplossing te achterhalen. Hiervoor heb ik wat gegevens van u nodig.

Wilt u mij in een privébericht uw mobiele telefoonnummer, de postcode en het huisnummer, de naam van de contractant/bedrijf, het klantnummer en de laatste 4 cijfers van de IBAN sturen?
Goedemorgen,

Ik weet niet wat er is gedaan maar ik heb eindelijk weer bereik. Gisteravond nog vele malen geprobeerd mijn telefoon uit en aan te zetten wat niet heeft geholpen maar vanochtend werkte dit eindelijk wel en is mijn nummer weer bereikbaar :)

Bedankt.

Groeten,
Linda
Reputatie 6
Badge +6
Goedemorgen Linda,

Dat is super goed nieuws! Gelukkig bent u weer mobiel bereikbaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook niet helemaal duidelijk is wat er nu precies gebeurt is. Het belangrijkste is natuurlijk dat het weer werkt.

Als ik u nog ergens mee kan helpen, weet u mij te vinden 😉

Reageer