Beantwoord

pure oplichting

  • 16 mei 2017
  • 2 reacties
  • 167 keer bekeken

We hebben een medewerkster die ooit haar eigen nummer (particulier abonnement) wilde behouden, en hebben dit kunnen koppelen aan een zakelijk abonnement. Deze medewerkster gaat binnenkort weg en wil haar nummer weer meenemen naar een particulier abonnement. KPN zegt dat dit niet kan, tenzij zij het contract overneemt, wat overigens ook niet kan want het is een zakelijk abonnement, Dus ze moet een nieuw particulier abonnement bij KPN afsluiten en wij moeten tot en maart 2018 (einde contract) het abonnement afkopen, terwijl wij niet willen stoppen met dit contract maar gewoon een nieuw nummer willen. KPN zegt dat dit niet kan, terwijl ik niet begrijp waarom dit niet kan. Ik vind dit pure oplichting. Indien KPN niet met een oplossing komt, dan stop ik met alle abonnementen bij KPN zodra de contracten aflopen.
icon

Beste antwoord door Lindsay 17 mei 2017, 18:35

Hallo Jacqueline,

Bedankt voor uw privé bericht. De situatie is mij nu duidelijk. Als ik het goed heb begrepen is het gewenste resultaat dat uw medewerkster alleen het nummer uit de huidige situatie plukt en deze meeneemt naar een eigen abonnement. Vervolgens moet er een nieuw nummer voor in de plaats komen voor een andere medewerker, maar moet hetzelfde abonnement blijven lopen. In dit scenario staat het telefoonnummer los van het contract.

Dit is echter niet mogelijk. Het contract sluit u niet alleen voor de bundel die erbij hoort, maar vooral voor eigenaarschap van het telefoonnummer. Uw bedrijf is dus, contractueel, eigenaar van het 06-nummer dat u mij heeft doorgegeven. Als u het nummer wilt overdragen, breekt u dus dit contract.

Gezien het contract pas afloopt in 2018, kunnen we niet om die afkoopsom heen. Ik weet dat dit rauw op uw dak valt, sorry hiervoor. Maar een andere optie om het nummer te retourneren is er niet.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen Jacqueline,

Oei, dat is zeker een lastige situatie! Op het moment dat uw medewerkster haar particuliere nummer meeneemt naar uw zakelijke abonnement, doet zij afstand van het nummer. Dit betekent dat zij niet meer de eigenaar is van het 06-nummer, maar het bedrijf.. Als dit van tevoren niet is gecommuniceerd, bied ik bij deze mijn excuses hiervoor aan. Dit is natuurlijk iets belangrijks om te vermelden bij een dergelijke overstap.

Er zijn nog twee manieren om het nummer terug te krijgen voor uw medewerkster:

1. Een contracsovername. Zij kan als particulier persoon een zakelijk abonnement hebben
2. (onder voorbehoud, niet altijd mogelijk) Zij kan overgaan naar prepaid. Er is dan geen contractsovername nodig. Vanuit deze positie kan zij haar eigen abonnement afsluiten.

Om te kijken wat er mogelijk is heb ik het 06-nummer nodig waar het om gaat. Zou u mij deze toe willen sturen in een privé bericht? Dan kan ik verder op onderzoek uit.

Dankuwel alvast!
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Jacqueline,

Bedankt voor uw privé bericht. De situatie is mij nu duidelijk. Als ik het goed heb begrepen is het gewenste resultaat dat uw medewerkster alleen het nummer uit de huidige situatie plukt en deze meeneemt naar een eigen abonnement. Vervolgens moet er een nieuw nummer voor in de plaats komen voor een andere medewerker, maar moet hetzelfde abonnement blijven lopen. In dit scenario staat het telefoonnummer los van het contract.

Dit is echter niet mogelijk. Het contract sluit u niet alleen voor de bundel die erbij hoort, maar vooral voor eigenaarschap van het telefoonnummer. Uw bedrijf is dus, contractueel, eigenaar van het 06-nummer dat u mij heeft doorgegeven. Als u het nummer wilt overdragen, breekt u dus dit contract.

Gezien het contract pas afloopt in 2018, kunnen we niet om die afkoopsom heen. Ik weet dat dit rauw op uw dak valt, sorry hiervoor. Maar een andere optie om het nummer te retourneren is er niet.

Reageer