Beantwoord

Simkaart werkt niet, iets met portering

  • 21 December 2020
  • 15 reacties
  • 491 keer bekeken

portering van mijn nummer naar KPN werkt niet DENK IK???.… Ben al 2 weken bezig, en steeds wordt me gezegd dat het na 2 dagen moet werken, maar helaas!  
Ik heb nu 6 dagen geleden WEER  een nieuwe sim gekregen,.. simkaart geactiveerd er  is verbinding met het KPN netwerk, maar alleen voor bellen/ sms en mobiel internet werkt niet. 


heb dus het nummer van bedrijf over mogen nemen.  dus ik naar de kpn voor een simonly
bedrijf melde dat nummer per direct beschikbaar is..


Ik ben radeloos en ben nu al 2 weken niet bereikbaar,  dit kan toch niet! Wordt ik nu voor de gek gehouden?

icon

Beste antwoord door Rick S. 22 December 2020, 10:24

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedenavond @Coen ,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Als ik het goed begrijp heeft u het telefoonnummer van uw (oud) werkgever overgenomen en is het omgezet naar een particulier abonnement, toch? En de portering zou afgerond moeten zijn maar de aansluiting werkt nog niet via de nieuwe simkaart, begrijp ik het zo goed? 

Ik ga graag voor u op onderzoek uit om te zorgen dat het zsm werkt. Wilt u mij een privébericht sturen met daarin uw klantnummer, het betreffende telefoonnummer, het simkaartnummer van de simkaart, de naam van de contractant (van het nieuwe abonnement) en tot slot de postcode + huisnummer van het adres waar het op geregistreerd staat?

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Coen, 

Bedankt voor het privébericht met de gegevens! 
Ik ben op onderzoek gegaan en heb gelukkig wat meer duidelijkheid. Ik heb het nummer opgezocht en zag de portering naar voren komen. Daarnaast heb ik voor de zekerheid een collega van de afdeling Porteringen mee laten kijken. De portering is nog niet afgerond, omdat het nummer (nog) niet vrijgegeven is. Mijn collega heeft met Vodafone gebeld en kreeg te horen dat het telefoonnummer onderdeel is van een grootzakelijk account met een contract tot 2023. Het nummer zou (op dit moment) dus helemaal nog niet geporteerd mogen worden en dat is ook de reden dat de nieuwe simkaart niet werkt. 

Ik adviseer u om contact te zoeken met de telecombeheerder bij het bedrijf om te bespreken of het nummer alsnog vrijgegeven kan worden. Als de portering niet voltooid kan worden dan zal het tijdelijke nummer wat nu aan de nieuwe KPN aansluiting gekoppeld staat (totdat de portering afgerond zou worden) geactiveerd worden. 

 

Ik hoop u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben! 

Rick je bent de eerste die me goed helpt.

 

Ik heb zojuist contact gehad met het bedrijf die alles regelde voor mn werkgever.

Die zegt nu letterlijk,

Bij vodafoon is iets niet goed gegaan, kpn zal opnieuw de aanvraag moeten indienen.

Zou je ons op de hoogte willen houden.

 

Dit dus..

Kun jij me nu weer helpen?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Coen, 

Bedankt voor de snelle reactie! 
Als ik het goed begrijp werd er dus bevestigd dat de huidige portering niet goed verwerkt is en geadviseerd om door ons een nieuw porteerverzoek in te laten dienen, toch? 

Ik denk het Rick.

Heb er helemaal geen verstand van.

 

Zit al 3 weken zonder tel...  kan wel janken.

Jij bent mn reddende engel.  Kan dit misschien nu echt vandaag een keer opgelost worden.

 

 

Ik werkt zojuist gebeld door iemand van kpn..   die had ook contact gehad met vodafoon en had het over portering. En zie dat het vandaag opgelost zou zijn..  er lopen dus meerdere lijnen…

Hopelijk gaat dit wel..  en lopen jullie niet naast elkaar heen

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie inderdaad dat mijn collega ook is bezig geweest. Ik heb de portering zojuist nog even gecheckt en ik zie dat er een nieuw porteerverzoek is gekomen. Zodra het porteerverzoek door Vodafone behandeld en goedgekeurd is moet het goed komen. En het inderdaad klopt dat het nummer al vrijgegeven is zou de portering morgen afgerond kunnen zijn.

Oke Rick.

 

Ben benieuwd. Kan ik hier morgen weer terrecht als hij t nog steeds niet doet.  Want het wordt steeds 1 of 2 dagen opgeschoven... maar steeds geen vorderingen.

Had er vanochtend nog zo'n goed hoop op

Groeten. Bedankt jongen

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen Coen, 

Ik heb zojuist nog even gecheckt en ik zie dat het laatst porteerverzoek nog niet behandeld is bij Vodafone. Het is daarom denk ik een goed idee om ook daar nog even aan de bel te trekken en te vragen of zij het porteerverzoek kunnen goedkeuren. 

Rick,

Ik heb geen contact met die vodafoon. Dit zou door kpn geregeld worden. Ik begin er nu echt klote gek van t worden. 3 weken nu al!   Toen ik de simkaart kocht zeiden 2 dagen.  Jij kan er niks aan doen denk ik. Maar zit er nu serieus aan te denken om met alles te kappen. En ik heb echt alles van jullie. 4 telefoonabonnementen plus telefoon. internet, tv en huistel..

Hoor t wel weer.

Heb ook weer een bericht naar Movida gestuurd die alles regelde voor t bedrijf. Via vodafoon.

 

 

 

Dit krijg ik terug.

 

Geachte heer van Vorsselen,

Wij vinden het ook persoonlijk heel vervelend.

KPN zal daadwerkelijk een nieuw verzoek moeten doen, dan kunnen zij nu het nummer overnemen.

Met vriendelijke groeten,

Vincent Moné
Movida Nederland B.V.

eyJpZCI6IjEwIiwidG9rZW4iOiJwaHBITWhPV2siLCJ1c2VyIjoidmlzaW9uIn0=

Ketelmeerstraat 182
8226 JX Lelystad
T. +31 (0)85 10 55 000
W. www.movida.nl

Reputatie 7
Badge +6

Begrijp ik goed dat u dit bericht vanochtend heeft ontvangen van Movida? 

Heel eerlijk gezegd snap ik dit niet helemaal. Zoals mijn collega (en ik) namelijk ook met u besproken heeft hebben wij ook een nieuw porteerverzoek ingediend. Dus wij hebben precies gedaan wat deze medewerker van Movida aangeeft. Natuurlijk hadden we dit het liefst helemaal zelf voor u geregeld, maar zoals inmiddels bekend zijn wij bij een overname van een mobiel nummer ook afhankelijk van de ‘oude’ provider. Zolang het porteerverzoek niet goedgekeurd wordt kan de portering niet verder verwerkt worden. 

Bericht gehad nadat jij me vanochtend heb bericht.

Neem contact op met vodafoon of wat dan ook. Jullie hebben contacten en weten wat er moet gebeuren.

Dit wordt vandaag geregeld. En niet morgen of overmorgen! 

Telefoonnr van evt movida staat er ook.

Ik wil einde van de dag dat alles rond is.

Kom op zeg. Laat een superieur na kijken en afhandelen.

Kan ik 16u niet bellen, zeg ik alles op.  Mijn zoons en dochters ook. 

Wat een ellende.  2 weken lang al elke dag contact met kpn. Kan toch niet. 

Krijg nu van alle kanten bericht..  movida dat ze vodafoon hebben bericht en dat het vandaag moet gaan werken,..  zojuist smsjes van kpn en een mail dat alles het doet. 

 

Jonge jonge wat geweldig!

Heeft veel te lang geduurd maar ik ben zo blij..

Dank

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie inderdaad dat het porteerverzoek nu goedgekeurd en direct afgerond is. Het nummer is dus omgezet en daarmee is de overstap afgerond. Gelukkig is het allemaal goed gekomen! 

Als ik nog iets voor u kan doen of als u nog andere vragen heeft hoor ik het uiteraard graag! 

Reageer