Vraag

Vaak storing mobiel internet

  • 17 January 2024
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo, wij hebben een KPN EEN abonnement voor een aantal mobiels. De gebruikers kiezen  hun eigen toestel dus is het een mix van Apple en Android telefoons. Maar *alle* telefoons ervaren regelmatig dat zij geen internet hebben. Dit gebeurt op verschillende locaties, op werk, thuis of op bezoek bij klanten. De instellingen zijn al nagelopen. Aangezien het bij verschillende gebruikers gebeurt lijkt het mij ook niet zo zijn dat heel toevallig de instellingen van verschillende telefoons tegelijkertijd niet meer kloppen…

Wat kan hier een verklaring voor zijn?


8 reacties

Goedemorgen @MarkVerheijen 
Welkom op het Zakelijk KPN forum!

Aan de hand van de gegevens in jouw profiel heb ik met het klantnummer jullie gegevens opgezocht. Ik zie dat er momenteel al een melding loopt bij de KPN EEN Supportdesk. Een expert zal de problemen onderzoeken en op zoek gaan naar een oplossing. Als dit voor meerdere abonnementen speelt, geef dit dan ook zeker aan bij de expert.

Aangezien de kwestie al in behandeling is bij een expert, zal ik hier voor nu verder geen actie op uit kunnen zetten. Uiteraard mag je de oplossing hier delen als de oorzaak van het probleem gevonden is 😄

Ha Wesley, dank voor je reactie. Helaas weet niemand hier te vertellen wie de melding heeft geopend (en hoe ik daar bij moet komen). Kunnen we niet de andere melding vergeten en hier verder gaan met troubleshooten?

Ik zie dat de melding is gesloten inmiddels en het probleem is opgelost. Voor de zekerheid wil ik even controleren of de bedrijfsgegevens kloppen. Ik heb deze nu opgevraagd aan de hand van het klantnummer in jouw profiel.  Kun je mij een privé bericht sturen met de bedrijfsnaam, postcode + huisnummer en ook de betreffende telefoonnummers. Dan controleer ik alles even en kunnen we eventueel verder troubleshooten.

Na het privé bericht kan ik inderdaad met zekerheid zeggen dat de gegevens kloppen. Het probleem is verholpen door op het toestel de vliegtuigstand aan/uit te zetten.
Verder onderzoek is niet noodzakelijk geweest omdat de klant in orde heeft gemeld

Hallo Wesley, van de 9 mobiele abonnementen die wij bij jullie afnemen hebben er 3 dit terugkerende probleem. Het aan en uitzetten van de vliegtuigstand is natuurlijk geen oplossing maar hoogstens een tijdelijke workaround. Bij navraag bij de gebruikers is ook gebleken dat de storing zich nog steeds voordoet en alleen bij degene die jij gesproken hebt werkt het SOMS door vliegtuigstand aan en uit te zetten. Bij de andere 2 gebruikers werkt dit niet en dat is natuurlijk ook geen oplossing. Zou jij willen checken of er iets misschien iets anders is met deze 3 abo's tov de andere 6 die hier nooit problemen mee hebben? De APN instellingen hebben we al onderling kunnen controleren, deze zijn niet afwijkend van de wel werkende telefoons. Ook werken wij met een mix van iPhone en Android toestellen dus daar zou ook geen verschil in mogen optreden.

Ik hoor het graag zsm van je, we ondervinden er veel van als we onderweg zijn en geen internet tot onze beschikking hebben.

Groet,

Mark

PS in een prive bericht zal ik je de 06 nummers sturen van de toestellen met het internet probleem

Hallo @MarkVerheijen 
Ik heb zelf geen contact gehad met iemand. Ik heb alleen teruggelezen wat er in het ticket stond. 
Mijn advies is om telefonisch contact op te nemen met de KPN EEN Supportdesk via telefoonnummer 0800-0403.
Op die manier kan er een case worden aangemaakt voor een Expert om het issue verder te laten onderzoeken. 

Hallo @MarkVerheijen 
Ik heb zelf geen contact gehad met iemand. Ik heb alleen teruggelezen wat er in het ticket stond. 
Mijn advies is om telefonisch contact op te nemen met de KPN EEN Supportdesk via telefoonnummer 0800-0403.
Op die manier kan er een case worden aangemaakt voor een Expert om het issue verder te laten onderzoeken. 

Ik heb je alle informatie gegeven en nu vraag je mij te gaan bellen, hoogstwaarschijnlijk lang in de wacht staan en dan alsnog weer alles uitleggen. Waar is de dislike knop?!

Bellen is de snelste optie (buiten het feit dat er mogelijk een wachtrij is). Op het zakelijk forum zijn wij alleen tijdens kantooruren aanwezig. Ik wil best ook een case aanmaken. In het privé bericht zal ik nog aanvullende vragen stellen, welke nodig zijn om de case volledig te hebben.
 

Reageer