Beantwoord

Wifi/4G

  • 1 October 2021
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Sinds 2 weken springt de wifi van mijn zoons telefoon(Samsung) constant op 4G als hij thuis is. 

Hij springt 9 van de 10 x niet terug op de wifi en moet je hem weer zelf verbinden, waarna hij gelijk weer op 4G springt.

Ook hebben we de wifi al meerdere malen opnieuw ingesteld op zijn telefoon.

Ook hebben we zijn mobiele gegevens uitgezet, maar dan heeft hij gewoon geen of hele slechte verbinding

Het  wifisignaal is goed want niemand anders heeft er last van en alle apparaten die op de wifi zitten doen het gewoon.

GR Nicole.

icon

Beste antwoord door Nicole 8 October 2021, 12:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Nicole,

Welkom terug! 
Bedankt voor de duidelijke omschrijving van de situatie. Goed om te lezen dat jullie al een aantal dingen hebben geprobeerd. Aangezien de andere apparaten een goede verbinding hebben met deze Wifi verbinding en jullie de Wifi ook al een aantal keer opnieuw hebben ingesteld op het toestel vermoed ik dat het probleem in het toestel zelf zit. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de Wifi antenne in het toestel kapot is. Zijn er met dit toestel ook problemen op andere locaties met andere Wifi netwerken? Is het toestel via KPN besteld? En hebben jullie wellicht ook een toestelverzekering?

Sorry dat het zolang duurde,maar we hebben de wifi getest bij de buren en daar blijft hij gewoon op hun wifi en zodra thuis wel/geen wifi.

Zijn toestel met abonnement komt van kpn ,maar geen toestelverzekering. 

Nog iets geks,zijn oude Samsung telefoon(geen kpn,maar simpel) heeft hetzelfde. Omdat deze niet meer gebruikt wordt,maar het abonnement nog niet verlopen is heb ik deze telefoon eerst in de veilige modus opgestart,maar ook hier springt hij steeds op 4G. 

Toen heb ik hem teruggezet op fabrieksinstellingen maar ook hier geen verbetering. 

Ik weet niet wat ik nu nog kan proberen!!

Gr Nicole 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag Nicole, 

Geen probleem hoor! Het is inderdaad erg vreemd dat het bij het Wifi netwerk van de buren wel werkt. Dat maakt het eigenlijk alleen maar gekker. Aangezien thuis andere apparaten ook geen probleem met Wifi hebben. Wat voor Samsung toestel is het precies? En wil je het toestel van je zoon ook eens testen als je daar bijvoorbeeld jouw simkaart in doet? Hoe werkt de Wifi dan op het toestel? 

Goedemiddag Rick,

Ik denk(hoop) dat het opgelost is.

Ik heb met mijn telefoon de wifi manager doorlopen en er zijn op afstand aanpassingen aan het modem gedaan en sindsdien heeft iedereen weer wifi.

Hoe wat waar en waarom weet ik niet ,maar het is opgelost dus bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +6

Hi Nicole, 

Wat een goed nieuws! 
Het is en blijft natuurlijk een raar verhaal. En eerlijk gezegd kan ik nog niets niet helemaal achterhalen waarom het in de Wifi verbinding zou zitten, omdat alleen dit toestel issues had. Maar goed, het belangrijkste is dat het nu weer lijkt te werken. Houd het nog even in de gaten en als er nog aanvullende vragen zijn, je weet ons te vinden. 

En anders wens ik je alvast een heel fijn weekend :grin:

Reageer