Vraag

wifi iphone XR

  • 7 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 237 keer bekeken

mijn toestel (iPhone XR) heeft ern zwakke wifi verbinding. Ik heb dit op meerdere plekken (verschillende wifi verbindingen) getest. 4G gaat probleemloos, maar via wifi is de telefoon traag en heeft vaak helemaal geen verbinding met internet, terwijl het wifi signaal goed lijkt te zijn.
ik schakel dan de wifi uit en weer aan, maar dit helpt slechts tijdelijk. Wat kan ik doen?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hi @Rgrevelink,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Oei ik vind het lastig om meteen een oorzaak ervoor aan te wijzen. Zijn er plekken waar u wel een sterke wifi verbinding hebt? Wat u kunt proberen is om alle opgeslagen wifi netwerken te verwijderen en vervolgens uw toestel uit/aan te zetten. Check ook of uw toestel de nieuwste firmware heeft.

Daarnaast adviseer ik u ook om op het forum van Apple te kijken. Ik kan mij goed voorstellen dat er meer mensen zijn met dit probleem.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Rgrevelink

Ik heb een uitgebreide handleiding gevonden, ik hoop dat dit helpt:
https://thecellguide.com/how-to-fix-an-apple-iphone-xr-that-keeps-losing-wi-fi-signal-wi-fi-keeps-dropping-5006
Bedankt voor de tips, maar deze had ik allemaal al eens geprobeerd. Ook op mijn kantoor heb ik dezelfde wifi problemen. Ik vermoed dat het een hardware matig probleem is in de telefoon.
Reputatie 7
Badge +6
Grote kans inderdaad, heb je het toestel toevallig via KPN aangeschaft? Zo ja - Dan raad ik aan om even langs een KPN winkel te gaan. Dan kunnen ze het daar ter plekken testen en eventueel de garantieafhandeling in gang zetten 🙂
Dank je Sjorsk!

Reageer