Beantwoord

[Algemeen] Backup Online opzeggen blijkt net zo problematisch als het maken van de backup zelf.

  • 11 maart 2017
  • 5 reacties
  • 160 keer bekeken

Vanaf 12 januari werkt Backup Online niet meer (dit, nadat er door KPN een software update was gepusht),. Herinstallatie haalde niets uit, en drie verzoeken aan de helpdesk om support bleven onbeantwoord.

Het is duidelijk dat het product niet alleen onbetrouwbaar is, maar ook niet of nauwelijks wordt ondersteund Talloze soortgelijke ervaringen op internet bevestigen dat het niet gaat om een incident, maar om een vaak voorkomend fenomeen, Tijd dus om over te stappen naar een andere leverancier die zijn zaken dan hopelijk wel in orde heeft.

Echter, ook opzeggen blijkt een issue. Opzeggen dient, volgens KPN, te geschieden mbv een online formulier. Binnen 48 uur neemt KPN dan contact op. Na het invullen van twee van deze formulieren (het eerste formulier is drie weken geleden verstuurd) trad de bekende oorverdovende stilte weer in. Een losse mail resulteerde in een autoreply: we reageren binnen 48 uur. Uiteraard niets meer gehoord.

Wat nog wel goed werkt is de automatische mail met het dashboard: ik krijg elke dag bericht dat de backup vanaf 12 januari niet meer draait. Binnenkort zal de factuur wel volgen, die dan wordt geïncasseerd mbv automatische incasso. Dat stukje heeft KPN dan wel weer in orde.

Tegen beter weten in: reageert KPN wel op berichten op dit forum, of zit hier hetzelfde team dat ook opzeggingen behandelt?
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer 11 maart 2017, 18:10

Hallo Ernst,

Welkom op het KPN Zakelijk Forum!

Ik weet niet in hoeverre ik je nu nog - jouw verzoek tot opzegging is al een feit - zou kunnen helpen met je probleem dat KPN Back-up Online niet meer werkt sinds 12 januari jl. Uit jouw verhaal blijkt ook dat KPN hier duidelijk een aantal steken heeft laten vallen ten aanzien van jouw verzoek om assistentie.

Jammer is ook, dat je ons forum niet eerder hebt gevonden om je probleem te melden. Op dit subforum zijn de o.a. de leden van het Forum Team (KPN medewerkers), maar zeker ook een groepje enthousiaste gebruikers van KPN Back-up Online (ik zei de gek...) actief om medegebruikers te helpen met het oplossen van allerlei (opstart)problemen.

Mocht je definitief hebben besloten Back-up Online te willen opzeggen, dan adviseer ik je @Tim een PB te sturen met de relevante gegevens van je abonnement. Indien KPN een 'tweede' kans van je krijgt, stel dan hier gerust al je vragen m.b.t. jouw probleem. Wil je dan wel direct even aangeven welk OS je gebruikt en voeg eventueel afbeeldingen en/of regels vanuit de logfiles toe. Bedankt alvast.

Een gemiste kans voor KPN, in ieder geval tot nu toe dan? :8

Succes.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo Ernst,

Welkom op het KPN Zakelijk Forum!

Ik weet niet in hoeverre ik je nu nog - jouw verzoek tot opzegging is al een feit - zou kunnen helpen met je probleem dat KPN Back-up Online niet meer werkt sinds 12 januari jl. Uit jouw verhaal blijkt ook dat KPN hier duidelijk een aantal steken heeft laten vallen ten aanzien van jouw verzoek om assistentie.

Jammer is ook, dat je ons forum niet eerder hebt gevonden om je probleem te melden. Op dit subforum zijn de o.a. de leden van het Forum Team (KPN medewerkers), maar zeker ook een groepje enthousiaste gebruikers van KPN Back-up Online (ik zei de gek...) actief om medegebruikers te helpen met het oplossen van allerlei (opstart)problemen.

Mocht je definitief hebben besloten Back-up Online te willen opzeggen, dan adviseer ik je @Tim een PB te sturen met de relevante gegevens van je abonnement. Indien KPN een 'tweede' kans van je krijgt, stel dan hier gerust al je vragen m.b.t. jouw probleem. Wil je dan wel direct even aangeven welk OS je gebruikt en voeg eventueel afbeeldingen en/of regels vanuit de logfiles toe. Bedankt alvast.

Een gemiste kans voor KPN, in ieder geval tot nu toe dan? :8

Succes.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ernst, welkom op het Zakelijk KPN Forum :)

Fijn dat Berend de nodige introductie heeft gedaan.
Ik sluit mij hierbij aan, jammer dat we u pas in dit stadium op het forum zien.
Natuurlijk snap ik dat als er geen reactie komt op het contactformulier het vertrouwen schaadt. :(

Ik heb uw privébericht ontvangen en help u graag verder met vragen of het opzeggen.
Dank voor het bericht.

Ik denk er liever niet aan in welke situatie je terecht komt als je een keer een restore moet doen, daarmee problemen ondervindt en dan moet aankloppen bij een leverancier die niet thuis geeft. Moet je je dan op een forum eruit zien te komen, terwijl je ondertussen niet bij je klantgegevens kan?

Ik zou het waarderen als je me kunt helpen om zo snel mogelijk de opzegging te effecturen.

Dank

vr.gr.

Ernst
Reputatie 7
Hallo Ernst,

Ik snap je twijfel en wantrouwen naar aanleiding van jouw recente ervaring met KPN. Jammer dat we je niet hebben kunnen overtuigen.

Bedenk wel dat er voor elke Back-up Online dienst - bij welke leverancier dan ook - een SLA (service level agreement) van toepassing is. In het geval van KPN Back-up Online geldt, dat een calamiteit binnen 16 uur dient te worden opgepakt en er een opvolging dient te zijn uitgezet bij het Ontwikkel Team Cloud (OTC)!

In jouw geval is dat blijkbaar dus niet gebeurd, dus een terecht verwijt.

Succes met het uitzoeken van een alternatieve Back-up Online dienstverlener.
Reputatie 7
Badge +11
Zoals besproken in privébericht. Het abonnement is opgezegd, Ernst.

Reageer