Beste antwoord door ReneJ
Bekijk origineelBackup online hangt met "Previous initialization attempt failed due error: EncryptionKeyHash verification failed. "
Laptop is in november vervangen door een nieuwe. Nadat backup online was geïnstalleerd 'vergeten' (omdat het een automatisch proces is). Nu wilde ik een handmatige backup doen blijkt dat mid-november mijn laatste backup was. Run ik het programma blijft het hangen op "Previous initialization attempt failed due error: EncryptionKeyHash verification failed. ". Volgens KPN instructie het programma gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd . Helaas dezelfde EncryptionKeyHash verification failed message. Wat kan ik doen?
Goedenavond Rene -
Welkom op het Zakelijk KPN Forum!
Dat is natuurlijk een hele vervelende melding die je van Back-up Online terug krijgt, tijdens het maken van een - handmatige - back-up. Nog erger is natuurlijk dat de laatste back-up die is gedraaid al weer een paar maanden geleden is. Kun je je nog wel herinneren, dat je het schema voor het maken van een dagelijkse back-up het ingesteld?
Mijn voorstel is dan ook, dat een van de leden van het
Ik wens je een fijne avond! 😎
Hi @ReneJ !
Bedoelt u deze KPN instructie? 🙂 Het is bij deze heel belangrijk dat de stap om de naam van het bestand te hernoemen niet vergeten wordt.
Als u dit gewoon heeft gedaan, maak ik direct een ticket voor u aan. Ik hoor graag van u!
Bedoelt u deze KPN instructie? 🙂 Het is bij deze heel belangrijk dat de stap om de naam van het bestand te hernoemen niet vergeten wordt.
Als u dit gewoon heeft gedaan, maak ik direct een ticket voor u aan. Ik hoor graag van u!
Hallo Lindsay,
Bedankt voor je reactie en advies.
Heb nogmaals de Herinstalleer stappen gedaan (ditmaal door een Uninstall programma alles (ook in de registry) laten verwijderen). De installatie duurde best wel lang (>10 minuten) maar ben gelukkig nu weer terug in het programma.
Echter als ik nu een backup start blijft alles op nul staan (verwerking en upload snelheid = 0 kbits/s en ook verwerkte en gewijzigde bestanden zijn beide 0. Op de overzichtspagina staat de laatste backup als 61 dagen en 2 uur geleden (en ondertussen zijn er best wel aantal bestanden verwijderd, veranderd, bijgekomen.
In de progress balk staat "Consistentie controleren".
Betekend dit dat ik 'gewoon' moet wachten tot deze consistentie is gecontroleerd en dat daarna de backup start zoals ik gewend ben? (enig idee hoelang deze controller gaat duren?)
De verbindingstest geeft geen problemen:
Verbinding maken met cloud : 23 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 449 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 33 ms
Bestandslijst ophalen : 204 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 32.734 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 58.903 Mbit/s
Bestand verwijderen : 127 ms
Map maken : 32 ms
Naam map wijzigen : 41 ms
Map verwijderen : 28 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 20 ms
Bestandslijst ophalen : 250 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 30.820 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 84.889 Mbit/s
Bestand verwijderen : 87 ms
Map maken : 37 ms
Naam map wijzigen : 90 ms
Map verwijderen : 80 ms
Alvast bedankt voor de hulp
Gr/Rene
Bedankt voor je reactie en advies.
Heb nogmaals de Herinstalleer stappen gedaan (ditmaal door een Uninstall programma alles (ook in de registry) laten verwijderen). De installatie duurde best wel lang (>10 minuten) maar ben gelukkig nu weer terug in het programma.
Echter als ik nu een backup start blijft alles op nul staan (verwerking en upload snelheid = 0 kbits/s en ook verwerkte en gewijzigde bestanden zijn beide 0. Op de overzichtspagina staat de laatste backup als 61 dagen en 2 uur geleden (en ondertussen zijn er best wel aantal bestanden verwijderd, veranderd, bijgekomen.
In de progress balk staat "Consistentie controleren".
Betekend dit dat ik 'gewoon' moet wachten tot deze consistentie is gecontroleerd en dat daarna de backup start zoals ik gewend ben? (enig idee hoelang deze controller gaat duren?)
De verbindingstest geeft geen problemen:
Verbinding maken met cloud : 23 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 449 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 33 ms
Bestandslijst ophalen : 204 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 32.734 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 58.903 Mbit/s
Bestand verwijderen : 127 ms
Map maken : 32 ms
Naam map wijzigen : 41 ms
Map verwijderen : 28 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 20 ms
Bestandslijst ophalen : 250 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 30.820 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 84.889 Mbit/s
Bestand verwijderen : 87 ms
Map maken : 37 ms
Naam map wijzigen : 90 ms
Map verwijderen : 80 ms
Alvast bedankt voor de hulp
Gr/Rene
Goedemiddag Rene - @ReneJ
Goed om te lezen dat je in ieder geval weer in de Interface van Back-up Online kunt komen, dat is een goed teken!
Heb nogmaals de Herinstalleer stappen gedaan (ditmaal door een Uninstall programma alles (ook in de registry) laten verwijderen). De installatie duurde best wel lang (>10 minuten) maar ben gelukkig nu weer terug in het programma.
Echter als ik nu een backup start blijft alles op nul staan (verwerking en upload snelheid = 0 kbits/s en ook verwerkte en gewijzigde bestanden zijn beide 0. Op de overzichtspagina staat de laatste backup als 61 dagen en 2 uur geleden (en ondertussen zijn er best wel aantal bestanden verwijderd, veranderd, bijgekomen.
In de progress balk staat "Consistentie controleren".
Betekend dit dat ik 'gewoon' moet wachten tot deze consistentie is gecontroleerd en dat daarna de backup start zoals ik gewend ben? (enig idee hoelang deze controller gaat duren?)
Zeker na een herinstallatie - afhankelijk van de grootte van de data-set die je hebt geselecteerd - kan het soms wel uren/dagen duren voordat die Consistentie Controle - tussen de data op jouw PC en die in het KPN NL-Data Center - klaar is. Je moet dit proces gewoon even zijn gang laten gaan, het is namelijk onderdeel van de zeer hoge KWALITEIT van KPN Back-up Online, dat er bij wijze van spreken bit-voor-bit wordt gecontroleerd of de data in het NL-DC nog wel helemaal juist is.
Je Verbindingstest ziet er inderdaad prima uit! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, meld ze dan ook even hier. We helpen dan graag weer verder.
Heb een fijne dag! 😎
Goed om te lezen dat je in ieder geval weer in de Interface van Back-up Online kunt komen, dat is een goed teken!
Heb nogmaals de Herinstalleer stappen gedaan (ditmaal door een Uninstall programma alles (ook in de registry) laten verwijderen). De installatie duurde best wel lang (>10 minuten) maar ben gelukkig nu weer terug in het programma.
Echter als ik nu een backup start blijft alles op nul staan (verwerking en upload snelheid = 0 kbits/s en ook verwerkte en gewijzigde bestanden zijn beide 0. Op de overzichtspagina staat de laatste backup als 61 dagen en 2 uur geleden (en ondertussen zijn er best wel aantal bestanden verwijderd, veranderd, bijgekomen.
In de progress balk staat "Consistentie controleren".
Betekend dit dat ik 'gewoon' moet wachten tot deze consistentie is gecontroleerd en dat daarna de backup start zoals ik gewend ben? (enig idee hoelang deze controller gaat duren?)
Zeker na een herinstallatie - afhankelijk van de grootte van de data-set die je hebt geselecteerd - kan het soms wel uren/dagen duren voordat die Consistentie Controle - tussen de data op jouw PC en die in het KPN NL-Data Center - klaar is. Je moet dit proces gewoon even zijn gang laten gaan, het is namelijk onderdeel van de zeer hoge KWALITEIT van KPN Back-up Online, dat er bij wijze van spreken bit-voor-bit wordt gecontroleerd of de data in het NL-DC nog wel helemaal juist is.
De verbindingstest geeft geen problemen:
Verbinding maken met cloud : 23 ms
Opslagknooppuntadressen oplossen : 449 ms
Verbinding maken met home-knooppunt : 33 ms
Bestandslijst ophalen : 204 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 32.734 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 58.903 Mbit/s
Bestand verwijderen : 127 ms
Map maken : 32 ms
Naam map wijzigen : 41 ms
Map verwijderen : 28 ms
Verbinding maken met kastknooppunt : 20 ms
Bestandslijst ophalen : 250 ms
Bestand uploaden (8 MB) : 30.820 Mbit/s
Bestand downloaden (8 MB) : 84.889 Mbit/s
Bestand verwijderen : 87 ms
Map maken : 37 ms
Naam map wijzigen : 90 ms
Map verwijderen : 80 ms
Alvast bedankt voor de hulp
Gr/Rene
Je Verbindingstest ziet er inderdaad prima uit! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, meld ze dan ook even hier. We helpen dan graag weer verder.
Heb een fijne dag! 😎
Goedemiddag @ReneJ , @BerendDeMeyer ,
Het ziet er inderdaad netjes uit nu! Toch ben ik bang dat de foutmelding terug gaat komen. Naar aanleiding van nieuwe info die wij hebben over de storing, maak ik alsnog een ticket aan.
Kans bestaat namelijk dat zelfs de herinstallatie die u nu heeft gedaan niet helemaal schoon is. Er kan nog een bestand blijven staan waarin de encryptiesleutel nog foutief staat.
Om te voorkomen dat u dit probleem blijft houden in de toekomst, zou ik dus ons Technisch Team er naar willen laten kijken. Zou u mij een privébericht willen sturen met uw 06-nummer, zodat wij u kunnen bereiken? 😄
Het ziet er inderdaad netjes uit nu! Toch ben ik bang dat de foutmelding terug gaat komen. Naar aanleiding van nieuwe info die wij hebben over de storing, maak ik alsnog een ticket aan.
Kans bestaat namelijk dat zelfs de herinstallatie die u nu heeft gedaan niet helemaal schoon is. Er kan nog een bestand blijven staan waarin de encryptiesleutel nog foutief staat.
Om te voorkomen dat u dit probleem blijft houden in de toekomst, zou ik dus ons Technisch Team er naar willen laten kijken. Zou u mij een privébericht willen sturen met uw 06-nummer, zodat wij u kunnen bereiken? 😄
Bedankt voor uw bericht @ReneJ !
Het ticket is ingediend. Onze technische Back-up Online topper zal binnen 16 kantooruren contact met u opnemen.🤓
Het ticket is ingediend. Onze technische Back-up Online topper zal binnen 16 kantooruren contact met u opnemen.🤓
Waarvoor hartelijk dank
Rene
Rene
Het ziet er inderdaad netjes uit nu! Toch ben ik bang dat de foutmelding terug gaat komen. Naar aanleiding van nieuwe info die wij hebben over de storing, maak ik alsnog een ticket aan.
Kans bestaat namelijk dat zelfs de herinstallatie die u nu heeft gedaan niet helemaal schoon is. Er kan nog een bestand blijven staan waarin de encryptiesleutel nog foutief staat.
Om te voorkomen dat u dit probleem blijft houden in de toekomst, zou ik dus ons Technisch Team er naar willen laten kijken. Zou u mij een privébericht willen sturen met uw 06-nummer, zodat wij u kunnen bereiken? 😄
Goedemiddag Lindsay -
Zouden jullie na de sessie met de Back-up Online TD, vooral ook de technisch relevante details hier in dit topic willen delen met ons, dan kan ook ik daar weer van leren. Bedankt alvast!
Heb een fijne dag! 😎
Even goede hoop op een positieve afloop...
Aan het eind van de middag zag ik dat er een backup was gestart (met op dat moment nog iets van 2 1/2 uur te gaan).
Later op de avond vond ik het programma afgesloten. Om te zien wat het backup resultaat was het programma opnieuw gestart…. Maar helaas….. programma bleef weer hangen met in beeld de oude kreet ".......Wacht alstublieft.... EncryptionKeyHash verification failed". En dat doet het nog steeds, ook na een nacht wachten…(en een herstart)
Aan het eind van de middag zag ik dat er een backup was gestart (met op dat moment nog iets van 2 1/2 uur te gaan).
Later op de avond vond ik het programma afgesloten. Om te zien wat het backup resultaat was het programma opnieuw gestart…. Maar helaas….. programma bleef weer hangen met in beeld de oude kreet ".......Wacht alstublieft.... EncryptionKeyHash verification failed". En dat doet het nog steeds, ook na een nacht wachten…(en een herstart)
Aan het eind van de middag zag ik dat er een backup was gestart (met op dat moment nog iets van 2 1/2 uur te gaan).
Later op de avond vond ik het programma afgesloten. Om te zien wat het backup resultaat was het programma opnieuw gestart…. Maar helaas….. programma bleef weer hangen met in beeld de oude kreet ".......Wacht alstublieft.... EncryptionKeyHash verification failed". En dat doet het nog steeds, ook na een nacht wachten…(en een herstart)
Goedemorgen Rene -
Heeft de sessie met een KPN medewerker van de Back-up Online TD al plaatsgevonden?
Naar aanleiding van nieuwe info die wij hebben over de storing, maak ik alsnog een ticket aan.
Is er al iets meer bekend met betrekking tot de technische relevante nieuwe info Lindsay -
Heb een fijne dag beiden! 😎
Goede morgen Berend,
Nee, de sessie met een KPN medewerker heft nog niet plaatsgevonden
Nee, de sessie met een KPN medewerker heft nog niet plaatsgevonden
Nee, de sessie met een KPN medewerker heft nog niet plaatsgevonden
Goedemorgen Rene -
Bedankt voor je snelle reactie. Lindsay -
Heb een fijne dag beiden! 😎
Heb een fijne dag beiden! 😎
Berend/Lindsay;
Collega Dennis heeft zijn 'magic' toegepast op mijn laptop en ondertussen is er al 77GB verzonden naar de KPN server..... Het lijkt erop dat ik kan besluiten met: "En wederom verliet een tevreden klant het pand".
Jullie erg bedankt voor de hulp en service!
Collega Dennis heeft zijn 'magic' toegepast op mijn laptop en ondertussen is er al 77GB verzonden naar de KPN server..... Het lijkt erop dat ik kan besluiten met: "En wederom verliet een tevreden klant het pand".
Jullie erg bedankt voor de hulp en service!
Collega Dennis heeft zijn 'magic' toegepast op mijn laptop en ondertussen is er al 77GB verzonden naar de KPN server..... Het lijkt erop dat ik kan besluiten met: "En wederom verliet een tevreden klant het pand".
Jullie erg bedankt voor de hulp en service!
Goedemiddag Rene -
Super om te lezen dat Dennis je probleem met Back-up Online al zo snel heeft kunnen verhelpen, chapeau Dennis!
Ik wens je vooral weer veel gemakt en natuurlijk "computeren met vertrouwen" toe, met Back-up Online!
Excuses Lindsay, ik heb dat inderdaad verkeerd uitgerekend! Mea culpa...
Heb een fijne dag beiden! 😎
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Inloggen of registreren met sociaal netwerk
Inloggen met Facebook Login with LinkedInof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.