Microsoft heeft een wijziging in het cloud abonnement Exchange Online Kiosk doorgevoerd, dit heeft ook impact op het gebruik van de dienst. In deze blog vertellen we er u graag over.
In het verleden was het mogelijk om Exchange Online Kiosk te koppelen aan externe e-mail programma’s zoals Outlook e.d. Deze functionaliteit wordt niet meer door Microsoft ondersteund. Gebruikt u Exchange Online Kiosk, dat kunt u de mailboxen alleen nog via de Microsoftt Webmail benaderen.
Wilt u nog wel de mogelijkheid om uw mail met een e-mail programma te kunnen ophalen, dan kan de Exchange Online Kiosk licentie worden omgezet naar een Microsoft 365 licentie. Doorloop de volgende stappen om deze wijziging uit te voeren.
1. Back-Up
Maak een back-up van uw huidige mailboxen door deze op te slaan als een Outlook-gegevensbestand (.PST). Hoe u uw informatie op kunt slaan leest u in de Microsoft instructie: Een Outlook-gegevensbestand (.PST) maken om uw informatie op te slaan
2. Contact
Neem contact op met de KPN EEN MKB servicedesk om de Echange Online Kiosk licenties om te zetten naar een Microsoft 365 licentie.
3. Licentie toekennen
In het Microsoft beheerportaal kunt u, als administrator, de gewenste gebruiker selecteren en de licentie Exchange Online Kiosk deselecteren en Microsoft 365 selecteren. Dit moet per mailbox gebeuren.
4. Mailboxen verwijderen en opnieuw toekennen
Vervolgens kunt u in uw e-mail programma uw e-mail boxen verwijderen en opnieuw toevoegen. Vergeet ook niet om het eerder gemaakte back-up bestand weer in uw e-mail programma te importeren.
Interessant voor u:
- MKB Cloud diensten: Bewaar uw bestanden veilig met Acronis Cyber Protect
- MKB Cloud diensten: Installatie Acronis Cyber Protect
- MKB Cloud diensten: Beheer KPN EEN MKB Cloud diensten rechtsreeks via Microsoft Portal