Beantwoord

XCLNT

  • 11 November 2015
  • 12 reacties
  • 3618 keer bekeken

XCLNT heeft iemand van hun een bod op telefonie gekregen? Ik ben bang dat dit niet pluis is.
icon

Beste antwoord door Ponti 9 December 2015, 15:25

Bekijk origineel

12 reacties

Dit bedrijf heeft telefonisch contact opgenomen en een nieuw telefonie bod gedaan. Alleen ik heb het vermoedde dat ik niet de eerste ben die gebeld is. Ik geloof dit bedrijf niet. Iemand dit ook heeft meegemaakt? 
Reputatie 7
Badge +11
Hallo http://zakelijke-community.kpn.com/t5/De-Lobby/XCLNT/m-p/5104#" style="border-radius: 2.5px; color: rgb(51, 51, 51); padding: 0px 2.5px; background-color: rgb(204, 204, 204);" target="_blank,

Welkom bij de zakelijke community van KPN!

Zo te zien heeft u per ongeluk 2 accounts aangemaakt? :S

Om eerlijk te zijn had ik nog niet gehoord van deze telecomprovider.

U bent uiteraard vrij om uw ervaringen met ons te delen.
Ik ben ook gebeld door iemand van XCLNT met de vraag of ik wilde overstappen. Eerst vragen ze of je tevreden bent over je abonnement Zakelijk Basis bij KPN (waardoor je denkt dat ze van KPN zijn) en daarna komt er een vlugge babbel met alle voordelen. Ik heb me een mail laten sturen met hun aanbod (inmiddels ook gekregen). Vraag me af hoe ze aan de gegevens komen dat ik zakelijk Basis bij KPN gebruik. Toch gelieerd aan KPN?
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ponti,

Bedankt voor uw signaal! Een andere provider zou niet mogen weten wat voor abonnement u bij KPN heeft. Dit baart mij enige zorgen, ik heb uw signaal doorgezet binnen de organisatie en ben in afwachting van een terugkoppeling. Het is mogelijk om te zien bij welke provider een telefoonnummer aangesloten zit middels de website van de ACM, meer informatie zou niet beschikbaar mogen zijn.

Het bedrijf is absoluut niet geliëerd aan KPN, dat kan ik u verzekeren. Ik hoop snel antwoord te krijgen vanuit de organisatie en ga de terugkoppeling met jullie delen. Ik kom erop terug!
Ik ben 2 maal door een mevrouw benaderd die beweerde dat er niets veranderde, dat ik alleen veel goedkoper uit zou zijn. Ik bleef bij KPN.

Omdat ik het vreemd vond dat KPN mij telefonisch een aanbod deed om goedkoper te bellen heb ik haar gevraagd mij een email te sturen zodat ik alles nog eens na kon lezen. Die mail heb ik per omgaande onivangen.

In de mail komt het woord KPN niet voor.Ik vraag me af of ik met oplichting te maken heeft en hoe ze aan mijn gegevens komt XCLNT Zakelijk Vrij abonnement. 
 

Ria
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ria,

Ik heb nog een vraag uit staan binnen de organisatie hoe deze partijen aan uw gegevens komen. Hopelijk kan ik daar binnenkort meer duidelijkheid over geven.

KPN heeft een nieuwe klachtenprocedure om klanten te helpen die te maken hebben met een onterechte overstap. Wanneer dit het geval is, kan ik u helpen om hier gebruik van te maken. KPN zal dan samen met de andere partij een oplossing zoeken.

Bedankt voor uw signaal over XCLNT, dit betreft een onafhankelijke aanbieder en staat los van KPN.
Ik ben net ook gebeld door iemand die zich uitgaf als XCLNT. Ze vraagt eerst of het klopt dat ik zakelijke klant ben bij de KPN en als ik vraag waar ze die informatie vandaan heeft, zei ze "van KPN". Een redelijk drammerig verhaaltje dat ik - zonder dat er iets verandert - 100 tot 200 euro per jaar goedkoper uit ben als ik klant word bij hun, verder blijft alles hetzelfde (zei ze) om er dan aan toe te voegen "zal ik het dan voor u in orde maken?". Ik vertrouwde het niet en ben er dus ook niet verder op ingegaan.
Zojuist kreeg ik het 'follow-up'-telefoontje van XCLNT, n.a.v. de mail die ze me hadden gestuurd met hun aanbod. Ik heb meteen gevraagd hoe het kan dat ze weten dat ik bij KPN zit en daar volgde een verhelderend gesprek op.

Eigenlijk is het een heel uitgekiend script dat ze gebruiken, waardoor wij als klanten eigenlijk 'invullen' dat we met iemand van KPN spreken.

Volgens de medewerker die ik zojuist sprak, stelt de beller zich voor met zijn/haar naam, plus de naam XCLNT. De eerste vraag volgens het script luidt dan: 'Heeft u een zakelijk abonnement van KPN?'

Kijk, en daar zit hem de kneep denk ik, want doordat je bij de introductie van de beller nog maar half aan het luisteren bent en de naam XCLNT dus maar half hoort, vul je bij de volgende zin in dat je iemand van KPN aan de lijn hebt.

De medewerker die ik zojuist sprak, zei dat ze met name naar KPN vragen, omdat ze voor klanten die via KPN bellen kunnen garanderen dat je bij XCLNT 20% minder betaalt voor de abonnementskosten. Antwoordt iemand op de vraag 'heeft u een abonnement bij KPN' - 'nee, ik zit bij Telfort of wat dan ook', dan kan de callcentermedewerker die 20% dus niet noemen.Vandaar dat de naam KPN zo duidelijk valt.

Ik heb nog gevraagd waar ze hun adresbestand vandaan halen: ze hebben adressen opgevraagd bij de KvK. Het enige wat volgens de medewerker over mij op zijn scherm stond, was mijn bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer. Ik ga ervan uit dat hij de waarheid spreekt :-)

Ik denk dat er zo wat meer duidelijkheid is gekomen over het KPN/XCLNT-verhaal.

Overigens heb ik toch maar besloten om bij KPN te blijven, ondanks die 20% - altijd goede ervaringen met KPN, daar wil ik best wat meer voor betalen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Ponti,

Ontzettend bedankt voor het delen van uw ervaring en informatie!

Vanuit de organisatie is mij verzekerd dat klantgegevens absoluut niet worden vrijgegeven aan derden, al helemaal niet voor deze doeleinden. De verklaring van de medewerker van XCLNT klinkt erg aannemelijk. De Kamer van Koophandel gegevens zijn inderdaad op te vragen en met enkele vragen aan de klant vallen de puzzelstukje waarschijnlijk vanzelf samen.

Tot slot natuurlijk erg fijn om te lezen dat u heeft besloten om bij KPN te blijven, daar zijn wij erg blij mee! :D

Uw reactie markeer ik voorlopig als het juiste antwoord zodat andere gebruikers uw reactie snel kunnen vinden.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1340 schreef op https:///t5/De-Lobby/XCLNT/m-p/5104#M329XCLNT heeft iemand van hun een bod op telefonie gekregen? Ik ben bang dat dit niet pluis is.

 Het is heel simpel.

even als metafoor: bij de oude vertrouwde kaasboer kost een kilo kaas, wanneer je 1 kilo koopt, 10 euro. Wanneer je 1000 kilo koopt krijg je een forse korting, laten we zeggen 30 %. Het staat je vervolgens vrij om met die 1000 kilo kaas op de markt te gaan staan en die te verkopen voor 8 euro per kilo. De klant heeft de kaas dan 20 % goedkoper, en jij verdient 10 %. Dat zal iedereen begrijpen. De kaas is nog steeds hetzelfde en smaakt hetzelfde. Dudielijk toch?

Nu veranderen we dit een beetje.

De oude vertrouwde kaasboer heet KPN, degene die 1000 kilo koopt XCLNT, die staat niet op de markt maar belt je op en je koopt geen kaas maar een vast telefoonabonnement. Moeilijker is het niet. En toch snapt niet iedereen het.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1498 schreef op https:///t5/De-Lobby/XCLNT/m-p/5914#M368https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1340 schreef op https:///t5/De-Lobby/XCLNT/m-p/5104#M329XCLNT heeft iemand van hun een bod op telefonie gekregen? Ik ben bang dat dit niet pluis is.

 Het is heel simpel.

even als metafoor: bij de oude vertrouwde kaasboer kost een kilo kaas, wanneer je 1 kilo koopt, 10 euro. Wanneer je 1000 kilo koopt krijg je een forse korting, laten we zeggen 30 %. Het staat je vervolgens vrij om met die 1000 kilo kaas op de markt te gaan staan en die te verkopen voor 8 euro per kilo. De klant heeft de kaas dan 20 % goedkoper, en jij verdient 10 %. Dat zal iedereen begrijpen. De kaas is nog steeds hetzelfde en smaakt hetzelfde. Dudielijk toch?

Nu veranderen we dit een beetje.

De oude vertrouwde kaasboer heet KPN, degene die 1000 kilo koopt XCLNT, die staat niet op de markt maar belt je op en je koopt geen kaas maar een vast telefoonabonnement. Moeilijker is het niet. En toch snapt niet iedereen het.

 
En over de adressen en de wetenschap dat je zakelijk kpn klant bent? Adressen van bedrijven zijn openbaar (KvK), telefoonnummers kan je daar bij zoeken maar ere zijn ook zat openbare bestanden waar ze al in staan. En de wetenschap over het klant zijn bij KPN? Dat weten ze niet. Maar 90 % van de kleine ondernemers is dat nog steeds. En het wordt je gevraagd of er wordt gezegd - Wanneer u etc -. Zonder dat je het in de gaten hebt geeft je het op dat moment zelf aan.

Met het product van XCLNT is helemaal niks mis. Het is zelfs volgens het principe van ondernemen goed om er op in te gaan. Bij storing is KPN nog steeds verplicht om het op te lossen, want die levert de dienst. Daar verandert verder helemaal niets aan. Dus dat wordt bedoeld als er wordt gezegd dat er niets verandert. Dat wordt zelfs zo gezegd: Technisch verandert er niets.

Reageer