Beantwoord

FTP

  • 13 december 2016
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik gebruik Coda en wil een aantal wijzigingen door voeren maar krijg geen verbinding:


ook niet als ik via het cloudservice portal verbing probeer te maken



Iemand een goed idee?
mvg
Brigit
icon

Beste antwoord door Tim 13 december 2016, 17:41

Hi Birgit,

Poort 21 staat open, dat mag het probleem niet zijn. Raar dat verschillende programma's dit probleem hebben. Om uitsluiting te geven ga ik proberen in te loggen op uw FTP account met een test gebruiker.

Hiervoor gebruik ik de website: http://net2ftp.com/
(betreft een online FTP programma)

Op de website kies ik voor 'Advanced login' en zet ik 'Passive mode' aan.
Zonder problemen kan ik inloggen. Misschien kunt u dit ook proberen?


De foutmelding en de error pagina in uw berichten lijkt op een probleem met uw firewall of virusscanner. Schakel deze uit of voeg uw FTP programma toe als uitzondering. U kunt ook proberen om 'Passive mode' in uw eigen FTP programma aan te zetten. In Passive mode is vaak wel een verbinding mogelijk naast een active firewall.

Succes, ik zie graag of het u is gelukt.
Bekijk origineel

4 reacties

Sorry verkeerde afbeelding

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Brigit,

Welkom terug!:)

Bij Coda kun je zowel de ftp server invoeren als het ip adres. Uit ervaring weet ik dat sommige programma's een voorkeur hebben, ondanks dat het natuurlijk op hetzelfde neerkomt.
Zou u het eens willen proberen het het ip adres? Die vindt u onder het kopje 'FTP toegang' op de Home pagina van uw Zelfservice Cloud,
Nope werkt niet vanuit verschillende progamma's (coda, transmit en het cloudportal) het ligt aan de configuratie op jullie server. Blijkbaar staat ftp port 21 niet open...
Grt
Brigit
Reputatie 7
Badge +11
Hi Birgit,

Poort 21 staat open, dat mag het probleem niet zijn. Raar dat verschillende programma's dit probleem hebben. Om uitsluiting te geven ga ik proberen in te loggen op uw FTP account met een test gebruiker.

Hiervoor gebruik ik de website: http://net2ftp.com/
(betreft een online FTP programma)

Op de website kies ik voor 'Advanced login' en zet ik 'Passive mode' aan.
Zonder problemen kan ik inloggen. Misschien kunt u dit ook proberen?


De foutmelding en de error pagina in uw berichten lijkt op een probleem met uw firewall of virusscanner. Schakel deze uit of voeg uw FTP programma toe als uitzondering. U kunt ook proberen om 'Passive mode' in uw eigen FTP programma aan te zetten. In Passive mode is vaak wel een verbinding mogelijk naast een active firewall.

Succes, ik zie graag of het u is gelukt.

Reageer