Beantwoord

Hosting aanpassen

  • 2 maart 2015
  • 9 reacties
  • 694 keer bekeken

Een klant van ons heeft webhosting bij KPN Zakelijk.
Voor de nieuwe website dient het account te worden geupgrade naar PHP 5.4 (of hoger). Momenteel draait er nog een verouderde versie van PHP op deze server.

Hoe en waar kan ik dit aanvragen? Ik heb het al enkele keren via een ticket aangevraagd maar daar krijgen we geen reactie op.
icon

Beste antwoord door Tim 4 maart 2015, 12:34

Beste Buzzard,

Ik heb meer duidelijkheid kunnen krijgen.

Op dit moment hebben we 2 platformen draaien:

Het nieuwe platform is sinds april 2014 in gebruik genomen. Nieuwe klanten worden op dit platform geregistreerd. Op het moment worden verschillende diensten naar het nieuwe platform gemigreerd. Losse Exchange Online pakketten waren de eerste, deze migratie is bijna afgerond. Aan de migratie van de andere diensten wordt nog gewerkt, deze zijn voor het einde van het jaar allemaal overgezet.

Het oude platform wordt sindsdien ook niet meer bijgewerkt, omdat we deze aan het "afbouwen" zijn. Op het nieuwe platform is wel PHP 5.3.x aanwezig. Het is helaas nog niet duidelijk gemaakt wanneer een nieuwe versie wordt geïnstalleerd.

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik u 3 mogelijke antwoorden kan geven, namelijk:

1. Indien PHP 5.4 op korte termijn wordt gewenst, moet ik u adviseren om naar een andere hoster te verhuizen.

2. U kunt wachten op de migratie naar het nieuwe platform en de updates voor PHP.

3. Het is ook mogelijk om een handmatige migratie naar het nieuwe platform op te starten, dit kost helaas wel veel handelingen en tijd zoals het handmatig overzetten van de website en gegevens.

Wat betreft de dashboard / selfcare omgeving. De hele support sectie werkt inderdaad niet meer, bedankt voor het melden! Ik heb dit doorgegeven aan de productmanager en die gaan de pagina herstellen. De support sectie was eigenlijk niets anders dan een doorverwijzing naar servicepagina op kpn.com. Deze pagina is gewijzigd en nu te vinden op: http://www.kpn.com/algemeen/aan-de-slag.htm

Het ticketsysteem heeft nooit gewerkt en zal ook niet gaan werken. Bij KPN wordt een eigen ticketsysteem gebruikt en deze is niet gekoppeld aan de self-care omgeving of de website.

Als er aanvullende vragen zijn, lees ik deze graag!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Buzzard,

Momenteel hebben we PHP versie 5.3 draaien.

Het is niet mogelijk om voor een enkel account een nieuwere versie aan te vragen. Er zal een update moeten plaats vinden op het gehele platform. Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst van Software Online of er bekend is wanneer een update gaat plaats vinden. Helaas is bij mijn collega's hierover nog niets bekend. Om deze reden heb ik de vraag neergelegd bij een verantwoordelijke manager. Wanneer ik een terugkoppeling ontvang dan breng ik u hiervan op de hoogte.

Aangezien er nog niets is aangekondigd, verwacht ik niet dat er op korte termijn een update wordt verwacht.
Bedankt voor het antwoord.
Kunt u dan in ieder geval zorgen dat er dan ook inderdaad PHP 5.3 op staat? Momenteel staat er 5.2 op, dat is verouderd en onveilig. Het gaat om contractnummer  115843.

Overigens werkt het dashboard van de hosting niet naar behoren: het aanmaken van tickets werkt niet en ook andere zaken blijven een leeg scherm geven: https://pem.kpn.net/cp
Reputatie 7
Badge +11
Beste Buzzard,

Volgens mijn informatie zou PHP versie 5.2.17 moeten draaien. De specialist die ik vanmiddag heb gesproken gaf aan dat inmiddels versie 5.3.x werd gebruikt. Echter als ik uw bericht lees, neig ik eerder om mijn eigen informatie te geloven. De ondersteuning voor PHP wordt op het platform in zijn geheel toegepast. Het is niet mogelijk om voor een enkel account een aanvraag voor een andere versie te doen. Ik en ook de technische dienst kan dit niet voor u realiseren. Graag stel ik voor dat we de terugkoppeling op mijn vraag eerst afwachten.

Wat betreft de dashboard / selfcare omgeving die niet naar behoren werkt, zou ik u willen verzoeken om toe te lichten welke zaken niet functioneren. Hier kan ik eventueel een technische melding van maken. Sinds enkele maanden werken we met een nieuw ticketsysteem, wellicht is dit de reden waarom het aanmaken van tickets niet werkt. Dit wil ik graag voor u uitzoeken!
Beste Tim, Ik heb PHPinfo gedraaid en er staat dus versie 5.2.17 op. Ik hoop dus dat we snel dan PHP 5.3 kunnen krijgen. Nogmaals, het gaat om Het gaat om contractnummer 115843. Je kunt het eventueel zelf checken. In het dashboard doet de hele support sectie het niet.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Buzzard,

Ik heb meer duidelijkheid kunnen krijgen.

Op dit moment hebben we 2 platformen draaien:

Het nieuwe platform is sinds april 2014 in gebruik genomen. Nieuwe klanten worden op dit platform geregistreerd. Op het moment worden verschillende diensten naar het nieuwe platform gemigreerd. Losse Exchange Online pakketten waren de eerste, deze migratie is bijna afgerond. Aan de migratie van de andere diensten wordt nog gewerkt, deze zijn voor het einde van het jaar allemaal overgezet.

Het oude platform wordt sindsdien ook niet meer bijgewerkt, omdat we deze aan het "afbouwen" zijn. Op het nieuwe platform is wel PHP 5.3.x aanwezig. Het is helaas nog niet duidelijk gemaakt wanneer een nieuwe versie wordt geïnstalleerd.

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik u 3 mogelijke antwoorden kan geven, namelijk:

1. Indien PHP 5.4 op korte termijn wordt gewenst, moet ik u adviseren om naar een andere hoster te verhuizen.

2. U kunt wachten op de migratie naar het nieuwe platform en de updates voor PHP.

3. Het is ook mogelijk om een handmatige migratie naar het nieuwe platform op te starten, dit kost helaas wel veel handelingen en tijd zoals het handmatig overzetten van de website en gegevens.

Wat betreft de dashboard / selfcare omgeving. De hele support sectie werkt inderdaad niet meer, bedankt voor het melden! Ik heb dit doorgegeven aan de productmanager en die gaan de pagina herstellen. De support sectie was eigenlijk niets anders dan een doorverwijzing naar servicepagina op kpn.com. Deze pagina is gewijzigd en nu te vinden op: http://www.kpn.com/algemeen/aan-de-slag.htm

Het ticketsysteem heeft nooit gewerkt en zal ook niet gaan werken. Bij KPN wordt een eigen ticketsysteem gebruikt en deze is niet gekoppeld aan de self-care omgeving of de website.

Als er aanvullende vragen zijn, lees ik deze graag!
Beste Tim,

Ik denk dat optie 3, de migratie dan voor nu het beste is.

Kun je me daar de documentatie over sturen?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Buzzard,

De handleidingen en documentatie voor webhosting (+ nieuw platform) kunt u op de KPN website vinden: http://www.kpn.com/zakelijk/cloud/hosting-en-e-mail/service/webhosting-online/installeren-en-gebruiken.htm

Oude handleidingen zijn hernoemd met (oud) erachter.

Als u meer informatie wenst dan lees ik dat graag. Indien u de migratie wenst te starten, kunt u via kpn.com een nieuwe bestelling invoeren met verhuizing van de domeinnaam. U begint dan dus eigenlijk met een leeg account, de inhoud van de mailboxen zullen ook verdwijnen. Via een e-mail cliënt kunt u bijvoorbeeld items exporteren en importeren.

Ik lees graag of ik kan helpen!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Buzzard,

Nog even een toevoeging:

Ik ben vergeten te melden dat ik het "oude abonnement" voor u kan beëindigen zonder kosten.

Dit natuurlijk wanneer u helemaal klaar bent met het nieuwe account!
Reputatie 7
Badge +11
Beste Buzzard,

Webhosting Linux draait momenteel op PHP versie 5.5.22 op het nieuwe platform. Dat is één release achter op de laatste versie (5.6.10).

Reageer