Beantwoord

Mail naar eigen server met Domeinnaam Online


Beste KPN/Tim,
We hebben een Domeinnaam Online. (via KPN)
Daarnaast hebben we een hostingserver in eigen beheer. We willen graag de domeinnaam via DNS doorverwijzen naar onze eigen server, maar ik krijg dat niet door elkaar, omdat ik de A-records niet kan wijzigen. Als ik ze deactiveer en nieuwe A-records aanmaak (met verwijzing naar ip-adres van onze eigen server) krijg ik een foutmelding :
Een onvoorziene fout deed zich voor. Gelieve cloud@kpn.com te contacteren.
Fout ID: 1472738375826
Zodoende kan ik ook geen MX records aanmaken welke naar onze mailserver verwijzen.
Graag jullie ulp om dit alsnog voor elkaar te krijgen. In principe willen we alleen de e-mail gebruiken, er komt geen website.
Groet, Sander
icon

Beste antwoord door Carah 5 september 2016, 16:03

Hi Sandert,

Bedankt voor uw gegevens. Ik ben ingelogd in uw cp.online.kpn.com en heb daar met succes een a-record toegevoegd met het gewenste ip adres. U komt daar via: uw domeinen -> (uw domein) -> DNS -> DNS records -> +Nieuw DNS record toevoegen.

De A-records die ons systeem al had staan heb ik vast voor u gedeactiveerd. U kunt zelf de nodige A en MX records toevoegen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Van harte welkom op ons forum, Sander!
Ik begrijp dat u een foutmelding krijgt bij het beheren van de DNS. Dat is natuurlijk niet ideaal.
Stuur mij in een privébericht uw domeinnaam, dan zoek ik uit wat hier mis gaat.
Reputatie 4
Badge +1
Hi Sandert,

Bedankt voor uw gegevens. Ik ben ingelogd in uw cp.online.kpn.com en heb daar met succes een a-record toegevoegd met het gewenste ip adres. U komt daar via: uw domeinen -> (uw domein) -> DNS -> DNS records -> +Nieuw DNS record toevoegen.

De A-records die ons systeem al had staan heb ik vast voor u gedeactiveerd. U kunt zelf de nodige A en MX records toevoegen.
Helemaal goed Carah,

Geen idee waarom het bij jou wel lukte, en bij mij in eerste instantie een foutmelding kwam, maar inmiddels heb ik alle verder benodigde A-records en MX-records aan kunnen maken. Het werkt nu. Dank!

groet,
Sander
Reputatie 4
Badge +1
Hi Sander,

Wat daar de oorzaak van is, durf ik ook niet te zeggen.
Maar goed om te horen dat het nu wel is gelukt!

Als u nog meer vragen heeft, dan weet u me te vinden. 🙂

Reageer