Beantwoord

NS records aanpassen ivm website die bij Wordpress draait

  • 14 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 447 keer bekeken

Hallo,

2 weken geleden heb ik voor een klant een domein laten overzetten naar KPN.
In de vorige DNS gegevens stonden de NS records verwezen naar Wordpress.com omdat dit nodig is voor een correcte werking van de website.

(zie: https://en.support.wordpress.com/domain-helper/?host=business-trends.nl )

In de Cloudservices Portal kan ik dit niet wijzigen. Hoe los ik dit op?

vr gr
Jurgen iov Business Trends
icon

Beste antwoord door Jurgen 15 augustus 2017, 10:53

Dag @Tim,

Ik zal de IP nummers hier ook even neerzetten voor het geval er meer klanten zijn die dit probleem ondervinden:

192.0.78.24 en 192.0.78.25.
Hiervoor dienen dus 2 root A-records aan gemaakt te worden.
In mijn geval heb ik business-trends.nl 2x als a-records toegevoegd.

A business-trends.nl 192.0.78.24
A business-trends.nl 192.0.78.25

De bestaande, door KPN gehoste, a-records staan op disabled.

De website werkt (voor zover ik nu kan zien) weer naar behoren!

Het verhaal van de extra A-records op verzoek van wordpress heb ik zelf niet kunnen vinden, dus mooi dat je dat gevonden hebt Tim!

Dank voor je snelle reacties!
Groet
Jurgen
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Hi @Jurgen, welkom op het zakelijke forum van KPN ☺

De DNS records voor de domeinnaam kunt u zelf wijzigen in de Cloudservices Portal, ik begrijp dat u de optie niet hebt gevonden. Ik leg u graag uit waar u DNS beheer kunt vinden!

1. Login op cp.online.kpn.com
2. Klik rechtsonder op "Alle domeinen"
3. Klik op de betreffende domeinnaam
4. Boven in het nieuwe venster ziet u "Overzicht", "DNS" en "Web", klik op DNS
5. Direct daaronder ziet u vervolgens "DNS Hosting", "DNS Records" en "Zone-instellingen". Ga naar DNS Records

U krijgt een tabel te zien met alle DNS records. Tip: het wijzigen van de standaard systeem (A) DNS records kan niet, u dient deze te deactiveren en zelf een nieuwe DNS record toevoegen.

Ik verneem graag of het hiermee lukt!
Hallo Tim, deze procedure heb ik geprobeerd.
Ik kan inderdaad het A record de-activeren, maar de NS records kan ik niet wijzigen of de-activeren.

Deze staan nu op:
NS business-trends.nl ns17.kpn.com
NS business-trends.nl ns18.kpn.com

en zou moeten worden:
NS business-trends.nl ns1.wordpress.com
NS business-trends.nl ns2.wordpress.com
NS business-trends.nl ns3.wordpress.com
Reputatie 7
Badge +11
Hi @Jurgen, dit zijn NS records, ook genoemd nameserver records. Daarmee geeft u het DNS beheer volledig uit handen (bij wijze van spreken gelijk aan het afnemen van de domeinnaam bij Wordpress zelf). Deze optie ondersteunen wij niet bij KPN. Ik heb er volgens mij in de eerste instantie overheen gelezen dat u vroeg naar de NS records.

Het is wel mogelijk om de specifieke DNS records te wijzigen die gebruikt worden om de domeinnaam door te verwijzen naar uw Wordpress website!

Using 3rd-party Nameservers
If you’re required to host the DNS elsewhere, you can create A records pointing to two or more of our IPs. To get this information, please contact us using the contact form inside your Dashboard.

Welke A records u hier precies voor moet instellen kunt u opvragen bij Wordpress, het lijkt er niet op dat dit openbaar gedeeld wordt. U ontvangt 2 DNS A record gegevens die u in de KPN Cloudservices Portal kunt instellen.

Ik verneem graag of het lukt 😀
Dag @Tim,

Ik zal de IP nummers hier ook even neerzetten voor het geval er meer klanten zijn die dit probleem ondervinden:

192.0.78.24 en 192.0.78.25.
Hiervoor dienen dus 2 root A-records aan gemaakt te worden.
In mijn geval heb ik business-trends.nl 2x als a-records toegevoegd.

A business-trends.nl 192.0.78.24
A business-trends.nl 192.0.78.25

De bestaande, door KPN gehoste, a-records staan op disabled.

De website werkt (voor zover ik nu kan zien) weer naar behoren!

Het verhaal van de extra A-records op verzoek van wordpress heb ik zelf niet kunnen vinden, dus mooi dat je dat gevonden hebt Tim!

Dank voor je snelle reacties!
Groet
Jurgen
Reputatie 7
Badge +11
Super! Geweldig dat je website nu werkt!

Bedankt voor het delen van de IP-adressen. Ze werken misschien niet voor iedereen, ik kan mij zo voorstellen dat Wordpress wel meerdere servers heeft staan.

Tip: voor "www." dien je een aparte DNS record aan te maken. "www." wordt tegenwoordig als subdomeinnaam gezien en moet je apart definiëren.

Dan hoeven we alleen nog maar het feestje te vieren. Graag gedaan Jurgen 😊


Reageer