Vraag

Website onbereikbaar

  • 23 juli 2015
  • 9 reacties
  • 632 keer bekeken

Beste KPN,

Voor een klant van mij, welke zakelijk een hostingpakket bij jullie afneemt (hosting voor hun website en exchange selfcare) ben ik momenteel bezig met het bouwen van een nieuwe website. Ik loop echter tegen een probleem aan, namelijk dat de website en het domein compleet onbenaderbaar zijn voor mij. Via tracert kan ik zien dat hij vastloopt op de papps184.wxs.nl. (zie hieronder)

Nu heb ik uiteraard mijn huiswerk gedaan en heb ik meerdere mensen gevraagd om te controleren of de website benaderbaar is. Er zijn inderdaad, naast mij, een aantal personen die de website niet kunnen benaderen, alle klant van Ziggo (inclusief ikzelf). 

KPN, is hier wat aan te doen? Kunnen jullie dit oplossen gezien ik bijvoorbeeld ook geen FTP kan benaderen door dit probleem? Aan de tracert is te zien dat het probleem niet binnenshuis ligt, maar dat kan de expert ook zien. Hij lijkt vast te lopen op een nameserver van KPN. 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 6 ms 6 ms 6 ms 10.15.23.1
3 6 ms 10 ms 7 ms 212.142.55.137
4 11 ms 16 ms 9 ms 84.116.244.17
5 8 ms 9 ms 9 ms 84.116.135.194
6 9 ms 9 ms 10 ms asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.249.73
]
7 10 ms 8 ms 14 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.48.232]

8 10 ms 8 ms 8 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.48.224]

9 11 ms 10 ms 11 ms 134.222.93.139
10 9 ms 8 ms 8 ms nl-asd-dc2-gsi-cr01a.kpn.net [213.75.175.1]
11 11 ms 10 ms 15 ms nl-rt-dc2-ice-ir02.wxs.nl [213.75.64.24]
12 16 ms 12 ms 10 ms papps184.wxs.nl [213.75.77.10]
13 * * * Request timed out.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Dag Jaco, 

Bedankt voor uw uitgebreide beschrijving van het probleem. Ik ga mijn best voor u doen om het probleem te verhelpen. Kunt u bij me aangeven over welk domein het precies gaat? Dan kan ik ermee aan de slag. 

Ik hoor heel graag uw reactie! 

Met vriendelijke groet,

Burhan
Burhan,

Dat zou geweldig zijn!

Het gaat om het domein www.verloskundigenzuidwijk.nl. Echter, andere sites die via die nameserver gaan kan ik ook niet bereiken. Een voorbeeld hiervan is http://www.degrootia.nl&nbsp;

Groetjes,

Jaco
Reputatie 7
Badge +11
Dag Jaco,

Erg lastig dat de domeinen niet te bereiken zijn vanaf Ziggo verbindingen.

Het is opmerkelijk dat de trace vast loopt in het KPN domein terwijl het probleem alleen voorkomt bij Ziggo verbindingen. Vanuit hier zien we geen enkel probleem vrijwel alle DNS servers kunnen het IP-adres resolven en vanaf daar zou het gewoon goed moeten gaan ongeacht via welke verbinding het loopt.

Waar ik zelf nieuwsgierig naar ben is of het probleem zich ook voordoet als bijvoorbeeld de DNS servers van Google of OpenDNS ingesteld worden op de Ziggo verbinding. Heeft u eventueel de mogelijkheid om dit te testen? Bent u zelf ook in bezet van een Ziggo verbinding?
Dag Tim,

Bedankt voor de reactie.

Laat ik allereerst voorop stellen dat ik niet zeker weet of dat de "blokkade" van het domein enkel voorkomt bij ziggo klanten. Ik heb een tiental personen gevraagd en enkelen gaven aan dat zij het domein niet kunnen bereiken (dit waren dan toevallig ziggo klanten). 

Google DNS heb ik inderdaad al gebruikt, dit mocht het niet oplossen. Via mijn iPhone kan ik het domein ook niet benaderen via wifi, wel via 4g. Ik ben zelf inderdaad in het bezit van een Ziggo verbinding. 

Heb mijn DNS uiteraard al /geflushed en de nodige andere dingen uitgeprobeerd, allen zonder resultaat. 

Groeten,

Jaco 
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Jaco,

Goed om te lezen dat u al heel wat uitzoekwerk heeft verricht! :D

Zojuist heb ik de websites getest op een Ziggo en een oud-UPC verbinding. Op beide verbindingen ervaar ik op dit moment geen enkel probleem om de websites te benaderen. Ze laden snel en ik zie geen issues. Mijn buren thuis hebben ook Ziggo, ik zou altijd nog even kunnen kijken of het probleem ook op het netwerk van mijn buren aanwezig is.

Daarnaast heb ik nog even overlegd en gekeken met een paar collega's. Wij kunnen verder geen enkel probleem vinden in het domein van KPN, alles lijkt normaal. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat we een storing melden voor dit probleem en ondersteuning gegeven kan worden vanuit de 2e lijn middels remote control.

Zijn er nog andere zaken opgevallen? Bij hoeveel aansluitingen precies ervaart u dit?

Edit: ook bij mijn buren laden de websites zonder problemen.
Remote control is uiteraard welkom. Zelf ben ik ook ICT'er, dus uiteraard heb ik al de nodige potentiële oplossingen geprobeerd. Desondanks hoop ik dat het probleem toch op kan worden gelost. Misschien heb ik het mis, maar lokaal zou het probleem niet moeten liggen lijkt mij? 

Tevens heb ik nogmaals aan een bekende gevraagd of hij de site kon benaderen, en tevergeefs kan hij ook de website niet benaderen. De mensen die hem niet kunnen benaderen t.o.v. mensen die hem wel kunnen benaderen staat inderdaad in schril contrast met elkaar. Dit is ook waarom het zo raar is. Alleen al bij die redenatie zou ik het juist wél lokaal zoeken, maar waar...
Reputatie 7
Badge +11
Beste Jaco,

Ik heb u zojuist een privébericht gestuurd. Ik ontvang graag uw telefoonnummer!
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Jaco,

Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar de 2e lijn. Er wordt contact met u opgenomen.

Laat u ons weten hoe dat is verlopen en waar de oorzaak ligt?
Doe ik, dank Tim! 

Reageer