Beantwoord

Wordpress op Webhosting Online Linux

  • 12 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1154 keer bekeken

Hallo allen,

Na het kopen van een domeinnaam, heb ik ook de Webhosting Online Linux besteld.
Hierna kon ik Wordpress installeren, deze is geïnstalleerd en staat in de mySQL database.
Echter, als ik naar "domeinnaam".nl/wp-admin of .nl/admin probeer te gaan, geeft hij aan This site can't be reached (Chrome). Is er een stap die ik gemist heb, en kan iemand mij de juiste richting aanwijzen zodat ik aan de slag kan?

Groet,

J. Dekkers
Wordpress Beginner
icon

Beste antwoord door Lindsay 16 januari 2017, 09:17

Hallo Jesse,

Daar ben ik weer! Ik zie dat het hele domein de melding 'niet in sync' geeft.
Het lijkt erop dat het een en ander is vastgelopen tijdens het omzetten van extern naar intern.

Ik zal onze technische afdeling hier meteen op zetten. Daarnaast zie ik dat er al een externe Wordpress is geïnstalleerd. Wilt u die gewoon blijven gebruiken of wilt u na de omzetting nog steeds de versie vanuit KPN installeren? 🙂 Ik hoor het graag
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hallo meneer Dekkers!

Welkom op het Zakelijk KPN Forum :)

Om op een prettige manier met Wordpress te kunnen werken adviseer ik u deze even te verwijderen en op de volgende manier weer te installeren:

Ga naar 'Site Applicaties' in uw Zelfservice Cloud en kies voor Wordpress. Geef tijdens de installatie aan, dat Wordpress geïnstalleerd mag worden in de root map: '/'


Ga vervolgens naar 'Domeinen' en open het domein dat u wilt gebruiken met Wordpress. Voeg de hosting 'Website (Apache)' toe via het tabblad 'Web', en wijzig hierna het URL pad naar '/ '.



Voor u is het van belang om, voor u deze stappen doet, eerst Parallels Presence Builder te verwijderen van het domein. Ik zag dat u deze geïnstalleerd heeft staan, maar dan krijgt u een foutmelding als u het URL pad wilt aanpassen. 🙂 De twee site applicaties werken niet naast elkaar.

Hopelijk gaat het hiermee lukken! Laat u het nog even weten?
Hoi Lindsay!

Bedankt voor je snelle reactie, zodra ik in de buurt ben van mijn computer ga ik het proberen. Ik laat je zo snel mogelijk weten of het gelukt is of niet.

Jesse

Hallo meneer Dekkers!

Welkom op het Zakelijk KPN Forum :)

Om op een prettige manier met Wordpress te kunnen werken adviseer ik u deze even te verwijderen en op de volgende manier weer te installeren:

Ga naar 'Site Applicaties' in uw Zelfservice Cloud en kies voor Wordpress. Geef tijdens de installatie aan, dat Wordpress geïnstalleerd mag worden in de root map: '/'


Ga vervolgens naar 'Domeinen' en open het domein dat u wilt gebruiken met Wordpress. Voeg de hosting 'Website (Apache)' toe via het tabblad 'Web', en wijzig hierna het URL pad naar '/ '.



Voor u is het van belang om, voor u deze stappen doet, eerst Parallels Presence Builder te verwijderen van het domein. Ik zag dat u deze geïnstalleerd heeft staan, maar dan krijgt u een foutmelding als u het URL pad wilt aanpassen. 🙂 De twee site applicaties werken niet naast elkaar.

Hopelijk gaat het hiermee lukken! Laat u het nog even weten?
Hoi Lindsay,

Na wat uit te proberen en te googelen ben ik eruit gekomen dat de DNS extern stond en dat hij op intern moest staan, mocht hij laten zien dat de domeinnaam gereserveerd is. Nu bots ik echter tegen het probleem op dat als ik Wordpress wil installeren, dat hij maar blijft haken op de installatie. Dit duurt een stuk langer dan het eerder duurde. Het domein staat ingesteld op 'Website (Apache)'.

Is er iets wat ik over het hoofd zie, of een instelling die ik verkeerd heb staan?

Met vriendelijke groet,

Jesse Dekkers
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen Jesse,

Duidelijk, ik zie inderdaad dat hij op dit moment zelfs nog staat te draaien!
Ik ga eens op onderzoek uit voor u en kom daarna bij u terug 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hallo Jesse,

Daar ben ik weer! Ik zie dat het hele domein de melding 'niet in sync' geeft.
Het lijkt erop dat het een en ander is vastgelopen tijdens het omzetten van extern naar intern.

Ik zal onze technische afdeling hier meteen op zetten. Daarnaast zie ik dat er al een externe Wordpress is geïnstalleerd. Wilt u die gewoon blijven gebruiken of wilt u na de omzetting nog steeds de versie vanuit KPN installeren? 🙂 Ik hoor het graag
Hoi Lindsay,

Via Jetpack wist ik WP te gebruiken op mijn domein en gaf ook mijn website weer. Echter kom ik direct in WP als ik mijn domeinnaam intik. Graag zou ik na de omzetting de versie vanuit KPN installeren. Kan ik dit direct doen?
Bedankt voor je snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

Jesse

Hallo Jesse,

Daar ben ik weer! Ik zie dat het hele domein de melding 'niet in sync' geeft.
Het lijkt erop dat het een en ander is vastgelopen tijdens het omzetten van extern naar intern.

Ik zal onze technische afdeling hier meteen op zetten. Daarnaast zie ik dat er al een externe Wordpress is geïnstalleerd. Wilt u die gewoon blijven gebruiken of wilt u na de omzetting nog steeds de versie vanuit KPN installeren? 🙂 Ik hoor het graag
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Jesse,

Graag gedaan, het is gefikst hoor! 🙂 Ik heb ook meteen de KPN installatie van Wordpress er netjes opgezet.

U kunt aan de slag! Laat u nog even weten of alles inderdaad werkt nu?

Reageer