Vraag

De trouwe klant met een probleem

  • 12 December 2019
  • 1 reactie
  • 110 keer bekeken

Lieve KPN,

In deze maand van vrede, liefde en genegenheid waarin je de mensen die je lief hebt een extra knuffel geeft, kiest u voor een radicaal andere aanpak. De vaste klanten die jullie een warm hart toedragen, in deze tijd van teruglopende abonnees, ziet u als ondergeschikt aan nieuwe klanten. De “nieuwe” zoals we deze gemakshalve maar noemen zijn superieur en worden rijkelijk beloond om lid te worden van uw clubje. Hoge kortingen hier, televisies daar, het kan allemaal niet op.

Maar als trouwe klant sta je deze maand in de kou; een wachttijd van meer dan 15 minuten bij de klantenservice, technische problemen oplossen door middel van een digitale vragenpuzzel of überhaupt geen oplossing van het probleem.

Op het moment dat een medewerker van de klantenservice je toch een leuke decembermaand wil bezorgen wordt deze helaas teruggefloten. Helaas geen korting voor de trouwe klant, geen oplossing voor het technische probleem, geen nieuwe televisie, bosje bloemen of een knuffel. Wij kunnen wel een monteur sturen (die het probleem niet op gaat lossen, want het haperende beeld ligt aan de oude 4K ontvangers) die u wellicht € 50 kost maar, als de monteur goed gemutst is dan kost het u niets. En weet u, dan geef ik u eenmalig € 50. Dus met andere woorden; uw behandeld uw trouwe klanten alsof we op de markt staan? Wanneer de klant binnen is, een probleem heeft en om hulp vraagt is dat eigenlijk niet waar jullie voor zijn? En bij wijze van compensatie, voor een jaar aan problemen, krijgt de klant € 50 euro? Terwijl de nieuwe klant gelokt wordt met televisies en hoge kortingen?

Helaas kiest u voor de nieuwe klant maar, lopen er via de achterdeur maandelijks vaste klanten weg naar Ziggo en T-Mobile. Zolang de vaste klant onderschikt is aan de nieuwe klant en zijn of haar gal spuwt over de dienstverlening van KPN ben ik bang dat deze tendens de komende jaren nog wel even doorzet. Met als uiteindelijke resultaat; verliezen en het ontslag van vele van jullie trouwe medewerkers. Dus mijn (gratis warme en liefelijke december-) tip is; heb je trouwe klanten lief en behandel ze met respect.


1 reactie

Reputatie 2
Badge +2

Goedemorgen @demandadvisory, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

 

Ik heb uw verhaal zorgvuldig doorgelezen en moet u gelijk geven dat u als trouwe klant zeker een goede service mag verwachten. Ik begrijp uit uw verhaal dat na het contact wat u hebt gehad met de klantenservice uw probleem nog niet is verholpen

Als u mij een kans wilt geven ga ik de uitdaging aan u alsnog een goede service te bieden en hopelijk het probleem te verhelpen. Als u dit wilt kunt u in een privébericht aan mij uw bedrijfsnaam, postcode+huisnummer en klantnummer sturen, dan ga ik voor u aan de slag.

Reageer