Vraag

Internet only zakelijk zomaar dubbele bedrag? schofterige behandeling.

  • 30 augustus 2018
  • 13 reacties
  • 445 keer bekeken

In 2015 internet only abonnement afgesloten met KPN voor 25 Euro per maand excl BTW.
Zoals je ziet 50/5 Mb/s, echter we halen op ons adres maar een schamele 10 Mb.
Dat wetende geeft KPN keurig na overleg een korting op de rekening.
De eerste maand echter weer niet, gek, maar ook dit werd geregeld en vanaf die datum keurig netjes korting op de factuur.
Helaas tot eind vorig jaar plotseling een verhoging (had men per brief gestuurd echter niet gehad) keurig per mail binnen, Er wordt geen korting meer verleend omdat KPN dit was vergeten na 2 jaar terug te draaien en hadden hier dus geen recht meer op.
Natuurlijk helpt KPN wel met een nieuw abonnementje toch? hoezo? ik wil gewoon mijn internet zoals afgesproken. Dan komt het mooiste, volgens KPN heeft ons contract een looptijd van 2 jaar en dat is ook de korting die we hebben mogen ontvangen, dus geen speld tussen te krijgen met hen. Als ik dan vraag naar het contract dan krijg ik een monteurs afspraak omdat er verder geen contract aanwezig is bij KPN.
Als ik deze wel laat zien blijven ze bij het standpunt dat ik gewoon moet betalen.
Kortom sluit never nooit een meer iets af bij KPN want je wordt ondanks dat je zakelijke afspraken en contracten hebt gewoon genaa…..

Nu heb ik een voorstel gekregen dat ik de afgelopen periode de verhoging niet hoef te betalen, als ik vanaf nu maar wel gewoon alles betaal.
Zoniet sluiten ze je af binnen 1 week. Tuuurlijk dat komt er ook nog bij, gewoon afsluiten dat is een mooi pressie middel. Zakelijk internet met vaste IP adressen die specifiek gebruikt worden, natuurlijk gaat dit niet leuk worden. Dus afsluiten die meuk.

Nee het beleid van KPN is echt een lachertje geworden, dus nogmaals zakelijk heb je hier helemaal niets meer te zoeken.
Iedereen snapt inmiddels dat je geen 45 Euro voor een schamele 10Mb gaat betalen?

Nogmaals KPN wat gaan we hier mee doen? gaan we echt een juridische strijd beginnen?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @Wilhelm Roest,

Welkom op het zakelijk forum van KPN!

Excuses voor mij late reactie! Bedankt dat u dit bericht met ons deelt. Ik kan mij goed voorstellen dat u hier uw bedenken over hebt. Ons klachtenafdeling is ermee bezig geweest en heeft de situatie zorgvuldig uitgezocht. Zij zijn uiteindelijk geautoriseerd om beslissingen hierover te nemen. Hebt u nog contact met de klachtbehandelaar?

Hebt u al overwogen om naar een nieuwer abonnement over te stappen dat beter bij u situatie past?
Ze beantwoorden niet eens mijn mail meer.

Waarom zou ik overstappen naar een ander abonnement? er is nog op geen enkele manier een passende gevonden voor onze situatie dus laat maar weten als het zover is.

Het lijkt wel of heel KPN bezig is om nieuwe abonnementjes te verkopen in plaats de bestaande klanten tevreden te houden.

Waar het mij om gaat de hele gang van zaken en de manier waarop, ik wil helemaal geen nieuw abonnement, ik wil helemaal geen andere internet aansluiting, ik wil dit gezeik helemaal niet. Echter KPN denkt daar heel anders over.
Het is een zakelijke aansluiting met een zakelijk abonnement en daar horen verplichtingen bij van beide zijden.
Jullie hebben echt het lef gehad om onze internet aansluiting af te sluiten.
Dit bedoel ik met Schoftigere behandeling.
Het lef hebben om dit gewoon door je strot te duwen omdat KPN zonodig van zijn oude abonnementjes af moet.
Laat je niet Naaien door KPN, als MKBer hebben we geen reet te vertellen, echter wij zijn wel daar waar de economie op draait.
Reputatie 5
Badge +5
Goedenavond @Wilhelm Roest,

Bedankt voor de toelichting! Het is een kwalijke zaak dat mijn collega niet meer op uw e-mails reageert. Ik zal mijn collega benaderen en verzoeken om contact met u op te nemen. Wat het overstappen naar een ander abonnement betreft was het slechts een suggestie van mij en probeerde ik niet iets door uw strot te duwen. U bent uiteraard niet verplicht om naar een ander abonnement over te stappen.

Het klopt dat er op uw locatie slechts 12 Mbit/s haalbaar is. Vooralsnog zie ik ook geen update gepland staan. Begrijp ik goed dat uw contract inmiddels is verlopen? Op het moment dat u korting kreeg, was u toen wel tevreden over de snelheid dat haalbaar is op uw locatie?
Het contract is niet verlopen en de korting waar iedereen het maar over heeft is gewoon een afspraak over de trage internet verbinding.
Voor dat desbetreffende bedrag is er een acceptabele overeenkomst voor de snelheid gerelateerd aan de prijs.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Wilhelm Roest,

Excuses voor mijn vertraagde reactie. Doordat ik op woensdag niet aanwezig was kon ik niet eerder antwoord geven.

Vanuit uw standpunt kan ik goed begrijpen dat het desbetreffende bedrag een acceptabele overeenkomst was voor de snelheid. Zoals u zelf al aangaf hebben mijn collega's een order gestart om de verbinding op te heffen. Waar ik nu erg benieuwd naar ben is of u behoefte hebt aan een nieuwe internetverbinding bij KPN?

Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat u liever naar andere mogelijkheden kijkt. Naast de opgeheven Ondernemerspakket zie ik dat u ook een Digitenne abonnement en een BelVrij Altijd met ISDN abonnement hebt. Bent u daar tevreden over?
Rashid, ik heb echt daadwerkelijk geen idee waar je het over hebt, ik wil gewoon mijn oude verbinding terug en denk je nu echt dat de andere pakketten nog bij KNP blijven? dacht het niet.
Een ISDN zeker op de internet verbinding overzetten naar VOIP? op dat schamele 8Mb lijntje erbij?

Zorg ervoor dat de lijn terugkomt zoals afgesproken, dat is het enige wat ik vraag.
Reputatie 5
Badge +5
Zullen we even bellen? Wellicht dat een telefonisch gesprek wat duidelijker is. Mocht je willen bellen, op welk telefoonnummer kan ik je bereiken?

Je mag mij een privé bericht sturen met het telefoonnummer erin.
Beste Rashid,

Gezien de ervaringen met KPN en afspraken die niet worden nagekomen ondanks dat er een contract ligt ga ik niet bellen.
Alles is voor iedereen zichtbaar hoe de zaak loopt, en dat is voor iedereen prettig die aan het meelezen is of om terug te kijken hoe dit opgepakt wordt.
Reputatie 5
Badge +5
Hi @Wilhelm Roest,

Jammer om te lezen dat je geen prettige ervaring hebt met KPN. Met mijn hulp wil ik je graag een nieuwe prettige ervaring rijker maken. Het was de bedoeling dat ik jou zou bellen, vandaar dat ik om je telefoonnummer vroeg 🙂 . Mocht je daar voor openstaan help ik je alsnog graag!

Wat je internetverbinding betreft kan dat niet meer worden hersteld. Het betreft namelijk een oude dienst welke wij niet meer aanbieden. Je kunt een nieuwe dienst overwegen. Mocht je daar interesse in hebben adviseer ik je te kijken naar de mogelijkheden van KPN ÉÉN MKB en Kleinzakelijk.
Tuurlijk, jullie kunnen beter alle diensten van iedereen meteen afsluiten, maakt het een stuk makkelijker voor jullie.
Echter als jullie denken dat het hier bij blijft dan heb je het goed mis.
Vorige week zijn jullie al aansprakelijk gesteld voor alle schade en vervolg schade die dit met zich meebrengt.
Ik wil jullie er nogmaals op wijzen dat ik deze case zeer kwalijk vind en dit hoog opneem.

De oude dienst is? laat mij niet lachen dit is een verzinsel wat jullie zelf in het leven hebben geroepen.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen @Wilhelm Roest,

Bedankt voor je bericht Wilhelm. Je geeft aan juridische stappen te hebben genomen en KPN aansprakelijk te hebben gesteld voor de schade. In dat geval vertrouw ik erop dat de juridische afdeling van KPN jou verder helpt en op een passende wijze tegemoet zal komen.

Meermaals heb ik je mijn hulp aangeboden in dit topic maar daar heb je geen gehoor aan gegeven. Je koos ervoor om verwijtende berichten te plaatsen. Ik begrijp dat je wellicht gefrustreerd en teleurgesteld bent in hoe het is gelopen. Mocht je concrete hulpvragen hebben voor mij dan help ik je nog steeds graag!
Daar ga ik niet van uit hoor dat de juridische afdeling van jullie daar zomaar iets mee gaat doen.
Diegene die de afsluiting heeft verzorgd, heeft een duidelijke mail van mij gehad en deze heeft een bevestigde ontvangst gekregen.

Ik vraag mij werkelijk af welke hulp er nu geboden is? jullie willen willens en wetens gewoon het contract op geen enkele manier meer iets mee te maken hebben, wat is daar nu het probleem?

Reageer