4G IP adres verschilt met MyIP adres

  • 21 juli 2021
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Sinds januari meken we gebruik van een RUT950 4G router waarachter een camerasysteem hangt. Dit systeem was tot voor kort via DDNS / hostnaam te bereiken, wat sinds vorige week niet meer werkt.

Bij het nakijken van de instellingen, blijkt het IP adres van de SIM kaart te verscholen met het IP adres wat ik op mijn laptop (via ethernet aangesloten op de router) kreeg via MyIP.

Naar mijn idee moeten deze hetzelfde zijn, wil ik vanuit internet op de router terecht kunnen komen. Deze waren in b=het verleden ook hetzelfde.

Ik heb verschillende APN instelingen geprobeerd, wat helaas niet mocht baten. (Het SIM abonnement is KPN kleinzakelijk)

Hoe krijg ik de camera's weer bereikbaar vanuit het internet?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen @Leon Kimman,

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Natuurlijk helpen we graag om de verbinding met het camerasysteem te herstellen. Als ik het goed begrijp maken jullie gebruik van een 4G router met een simkaart van een Kleinzakelijk Mobiel abonnement, toch? En de verbinding tussen het camerasysteem en het (mobiele) internet is verbroken omdat het IP adres van de simkaart en het camerasysteem niet meer overeenkomen, toch? Begrijp ik het zo goed? En heb je in dit geval ook kunnen achterhalen welke van de IP adressen dan veranderd is? 

Tot slot wil ik je vragen om het klantnummer of het mobiele nummer van de simkaart die jullie in de 4G router gebruiken in het forumprofiel in te vullen, zodat we mee kunnen kijken. 

Reageer