Beantwoord

Internet wordt regelmatig geblokkeerd vanwege mogelijk misbruik

  • 10 November 2023
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Een van mijn klanten wordt sinds 9 oktober met enige regelmaat geplaagd met een afsluiting (zakelijke verbinding). Als je het rapport bekijkt zouden er (11 in totaal in een maand) spam worden verstuurd. Er is een laptop aanwezig in de zaak, daarop draait Bitdefender Total  Security, en Malwarebytes (op verzoek van KPN). Een complete scan met beide producten levert het bewijs dat er niets raars opstaat.

Nadat het een week rustig was, kwam via het Abusix weer 2 meldingen binnen en hoppa, de klant wordt meteen afgesloten, pinbetalingen zijn niet meer mogelijk (SaaS oplossing). Als je de meldingen bekijkt van het Abusix bekijkt dan zie je een patroon dat de meldingen uit Canada komen, of via een adres uit een private range. Maar alles zou via het IP adres van deze klant zijn gestuurd. Experiabox gecontroleerd, geen poorten open etc. Zowel het productie als guest netwerk is actief en voorzien van een sterk wachtwoord.

Wederom op verzoek een scan uitgevoerd en doorgestuurd. 9 dagen rustig, gisteren weer 1 melding en meteen weer afgesloten. Voor deze klant geldt nu dus dat deze het kassasysteem gewoon niet kan gebruiken.

Hoe komen wij op een normale manier in contact met KPN om dit probleem te bespreken? Het kan toch niet zo zijn dat we hier in een visuele circel terecht komen, klant vs kpn? 

icon

Beste antwoord door JurgenValks 10 November 2023, 10:37

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen @JurgenValks 
Welkom op het Zakelijk Forum van KPN.
Wat een vervelende situatie. Als ik het goed begrijpt volgt de blokkade vanuit KPN Abuse, klopt dat?
Is er al contact geweest met KPN Abuse?

Goedemorgen @JurgenValks 
Welkom op het Zakelijk Forum van KPN.
Wat een vervelende situatie. Als ik het goed begrijpt volgt de blokkade vanuit KPN Abuse, klopt dat?
Is er al contact geweest met KPN Abuse?

Hoi Wesley,
Bedankt voor je reactie. Ik had in het cosumenten forum ook al een topic lopen en daar heeft Dennis (Abuse team) inmiddels al een nuttige reactie geleverd. Op dit moment heb ik al sterk het vermoeden wie de boosdoender is, ik heb dat nog even ter verificatie bij Dennis neergelegd en ik hoop op een snelle bevestiging. Dan kan ik vanuit mijn kant ook actie gaan ondernemen hierop..

Reputatie 5
Badge +3

Hallo @JurgenValks begrijp ik uit dit verhaal dat jullie al contact hebben met de Abuse afdeling van KPN?

Hallo @JurgenValks begrijp ik uit dit verhaal dat jullie al contact hebben met de Abuse afdeling van KPN?

Jazeker

@JurgenValks 
Oke, dat is goed om te horen. Dan ben je in ieder geval al met de juiste persoon in gesprek. Ik stel voor dat het vervolg op jouw vraag dan vanuit het consumentenforum wordt opgepakt. 👌🏻
Namens @Leroy en ik alvast een fijn weekend.

Bedankt, ik ben al blij dat er nu goede communicatie is tussen alle partijen. Alvast een fijn weekend!!

Reageer