Traag internet slechte infra

  • 31 August 2017
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben op dit moment zoekende naar een betrouwbare en stabiele internetverbinding. Op dit moment kan ik slechts een snelheid van 6/2 Mbit halen, hierdoor zal het werken op afstand niet plezierig zijn, of zelfs onmogelijk volgens mijn ICT'er. Hoe kan ik een snellere vaste internetverbinding krijgen bij KPN en wanneer ben ik met 20 andere bedrijven aan de beurt voor een netwerkupgrade. Het blijkt bijna onmogelijk te zijn om een beetje vlot verbonden te zijn. (Ziggo is geen optie) postcode 1506RZ

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste @Zaan Installatietechniek, welkom op het zakelijke forum van KPN 🙂

Begrijpelijk dat u op zoek bent naar mogelijkheden voor sneller internet. Fijn dat u de postcode geeft, ik heb direct gekeken naar de techniek bij u in de wijk/straat. Er is nog geen upgrade van ons netwerk gepland bij u in de buurt. Als ik naar de meeste huisnummers kijk, zijn de telefoonkabels ongeveer 2,5 tot 3km lang. Er zit gelukkig nog een straatverdeler tussen, die vermoedelijk geschikt zou zijn voor een upgrade. KPN is druk bezig om overal in het land zijn netwerk te verbeteren. Ik kan echter geen invloed op uitoefenen op de planning en is het voor ons onmogelijk om een snellere internetverbinding bij u te leveren.

Het is mogelijk om zakelijk glasvezel te laten leggen door een businesspartner van KPN.
@Tim een glasvezel verbinding is om dit moment niet rendabel. De koste bedragen ongeveer 1200 euro voor het aansluiten, en 250 euro per maand aan abonnementskosten. Ik hoop dat KPN dit gebied niet laat zitten en snel een upgrade zal kunnen uitvoeren. Is er mogelijk nog een manier om dit ergens aan te vragen? Of lezen er mensen mee die hier over gaan?
Reputatie 7
Badge +6
Je hebt de mogelijkheid om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen:
https://www.eindelijkglasvezel.nl/haalbaarheidsonderzoek/

Afhankelijk van de snelheid kan je tevens overwegen om een "Buitengebied" abonnement te nemen (Hier zit geen zakelijke SLA op):
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm
Reputatie 7
Badge +11
Kleine aanvulling op het bericht/advies van Sjors:

Daarnaast is het een idee zijn om contact op te nemen met KPN Wholesale via het contactformulier. Misschien weten ze u wel meer te vertellen over de eventuele ontwikkelingen en kan uw wens/signaal voor een upgrade geregistreerd worden. Volgens mij heb ik nog nooit eerder een klant rechtstreeks naar Wholesale, de netbeheerder, doorverwezen. Maar als u alle lijnen wilt uitzetten, wil ik u de optie niet weerhouden.

Internet Buitengebied is inderdaad een particuliere dienst en kan daardoor niet zakelijk geregistreerd worden. Dat is wellicht iets om rekening mee te houden. Er staat een fair use policy controle aan. Dat wil zeggen dat als het gebruik veel hoger ligt dan de gemiddelde aansluiting, KPN contact op neemt en u kan verzoeken het gebruik te minderen. Om die reden raden we de dienst af voor MKB en grotere ondernemingen.

Veel succes @Zaan Installatietechniek, hopelijk hebben we van goed advies voorzien. 🙂

Reageer