Vraag

Zeer slechte en instabiele verbinding met professionele download server.

  • 28 September 2023
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Inmiddels ben ik al geruime tijd bezig om het geconstateerde probleem, zeer instabiele verbinding vanuit mijn Enigma2 ontvanger naar een professioneel ingerichte downloadserver om een software update uit te kunnen voeren maar ook allerhande noodzakelijke maar ook interessante plug-ins te kunnen downloaden / installeren. Geregeld telefonisch contact met meerdere medewerkers leverde precies geen enkele verbetering op terwijl op het KPN consumentenforum dit probleem volledig voorgekauwd is en ook bevestigd wordt door derden behalve door KPN medewerkers. In een van de laatste berichten werd ik verwezen naar dit forum. Jammer dat de medewerkers van de KPN klantenservice kleinzakelijk mij hier niet naar verwezen hebben. Het probleem, of meer de oplossing lijkt ‘simpelweg’ het door KPN aan te game peering-overeenkomst met OVH. 
Voor gedetailleerde informatie is het handig als geïnteresseerden dat andere topic eens doorlezen.

Ik hoop op een spoedige oplossing.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @Satpoint Wijchen

Welkom op het Zakelijk KPN Forum! 
Ik heb ook het topic op het consumentenforum doorgenomen en ik moet zeggen dat het een uitdagend probleem is. Ik heb hier ook niet heel veel kaas van gegeten, maar ik geef niet zomaar op. Ik ben op basis van de gegevens uit jouw forumprofiel op onderzoek gegaan en ik heb jullie abonnement volgens mij gevonden. Ik zie dat er eerder deze week ook een klacht is aangemaakt over dit onderwerp. Dus ik ben eerst benieuwd, is er naar aanleiding van de klacht al contact met je opgenomen?

 

Beste @Rick S. 

Het heeft er op dit moment alle schijn van dat het probleem uiteindelijk op betrekkelijk ‘eenvoudige’ wijze getackeld is. Door simpelweg een andere route te kiezen lijk ik nu weer op de snelweg i.p.v op een landweggetje naar de downloadserver te gaan. Check daarvoor het consumententopic.

Wat mij tegen de borst stuit is dat de mensen van de klantenservice, consument en zakelijk, van God noch zure peren weten en daarmee mag de klant het doen. Dit gold ook voor de Klachtenafhandeling. Mijnheer wij kunnen hier niets mee, waarop ik reageerde ‘en nu?’ Tsja, ik weet het ook niet. En daar kon ik het mee doen. Dat @bart_z van het consumentenforum het er niet bij heeft laten zitten heeft voor de oplossing gezorgd. Chappeau voor hem.

Graag ook nog even reageren op mijn PM.

 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen, 

Ik zie inderdaad de reactie van mijn collega op het consumenten forum. Ik heb ook nog even contact met hem gehad om te achterhalen hoe hij de juiste specialisten heeft weten te vinden. Het was natuurlijk wel een specifiek probleem. 

Ik kan mij de frustratie heel goed voorstellen over hoe lastig het was om tot een oplossing te komen en dat je meerdere keren te horen kreeg dat men er niets mee kon. Ik weet natuurlijk niet precies wat de verschillende collega's hebben gedaan, maar er had intern meer gedaan kunnen worden. We gaan intern kijken hoe we dit ook beter in kunnen regelen, zodat men ook weet waar we terecht kunnen voor dit soort problemen. Ik reageer ook nog even op het privé bericht. 

Reageer