Vraag

Zeer traag internet

  • 18 September 2022
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Sinds 14-2 zijn wij overgestapt naar een beter abonnement zakelijk. In het begin ging alles goed en hadden we ook netjes het internet wat bij het abonnement hoort. Na een paar weken zakte de internetsnelheid elke keer weg. Diverse keren de modem herstart, KPN wifi manager gedraaid. Zonder resultaat. Met als dieptepunt een meting van vandaag van 0.99 download en 1,6 upload. Wij zijn al jaren trouwe klant bij KPN en helaas dit probleem al vaker bij de hand gehad. Elke keer goed opgelost, maar het zou toch wel eens fijn zijn als we er zelf niet elke keer over moeten klagen en dat je krijgt waarvoor je betaald. 

KPN, hoe gaan we dit nu weer oplossen? 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Helemaal goed! Laat je weten hoe het is gegaan als de monteur geweest is? 

Het is zeker niet de bedoeling dat het steeds maar een aantal weken werkt en dat de problemen dan weer terugkeren. Dan lijkt er inderdaad toch iets niet helemaal goed te gaan. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld in het netwerk iets niet goed zit. Deel je ervaringen tot nu toe ook vooral met de monteur. Zoals geschreven verwacht ik ook niet dat het in jullie netwerk zit, maar dit is wel iets wat ik moet melden. 

Morgenochtend is geen probleem. Ik ben thuis.

Snap wel dat niet altijd alles te voorkomen is maar wij hebben hier duidelijk vragen over gesteld toen wij een medewerker van jullie aan de telefoon hadden om over te stappen naar klein zakelijk. Ook duidelijk vermeld dat wij al jaren meer betalen voor een internet abonnement dan dat wij binnen kunnen krijgen. Hier is al diverse keren discussie over geweest. Na een melding van onze kant wordt het ook elke keer goed opgepakt alleen het blijft maar een paar (2 a 3) weken goed en daarna gaat het weer met de zelfde snelheid naar beneden en dat is iets waar ik me over verbaas. Een paar weken wel de snelheid en zo die jullie beloven en wij voor betalen en daarna maanden weer niet, totdat wij zelf hierover een klacht indienen. Hier in huis is er ten opzichte van het bereik niets veranderd. Dus het moet toch liggen bij jullie bekabeling in de straat of verouderde experiabox. Het bereik van wifi is altijd goed geweest in de tuin (zelfs 20 meter er vanaf) op dit moment moeten wij de buitendeur open zetten om tegen het huis aan de wifi nog te kunnen ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +6

Goedemiddag @AnitaL,

Ik spring even bij, aangezien Mohammad nu vrij is. We waren samen even aan het kijken en ik heb net ook nog wat metingen gedaan. Hierbij kreeg ik uit de metingen wel naar voren dat de internetsnelheid niet is wat het zou moeten zijn en van daaruit kon ik een monteur inplannen. Ik heb de monteur nu gepland voor morgenochtend. Komt dat uit voor jullie? 

Ik heb de monteur gelijk ingepland om er zeker van te zijn dat het nog beschikbaar was voor morgen. Mocht het niet lukken kan ik de afspraak herplannen. De monteur gaat het op locatie verder onderzoeken. Mocht blijken dat de verstoringen of verbrekingen worden veroorzaakt door iets in jullie eigen netwerk/apparatuur kan het zijn dat het kosten gerekend gaan worden,, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. 

Tot slot wil ik nog even zeggen dat we graag een definitieve oplossing willen, maar storingen, verbrekingen of wegval is nooit helemaal te voorkomen natuurlijk. Op elk netwerk en met elke internetverbinding kunnen storingen voor komen. 

We wachten het even af of het werkt. Vanmorgen wilde weer geen pagina laden dus test gedaan en toen 117 mbps download en net na de reset weer getest en toen 55 mbps download.

Frustratie blijft natuurlijk omdat dit niet de oplossing is wat elke keer weer gedaan wordt. Het zou fijn zijn als we een keer kunnen vertrouwen op het netwerk ipv elke keer weer contact te moeten opnemen met KPN. 

Reputatie 5
Badge +5

Uiteraard heb ik alle begrip voor uw frustratie, zeker als het al heel lang speelt. Ik heb de modem nu een volledige reset gegeven. Mocht dit niet helpen, dan zal ik onderzoek opstarten bij een specialistische collega om naar uw verbinding te kijken. Wilt u mij s.v.p. laten weten of de reset heeft geholpen?

Daarnaast nog even een aanvulling over de Wifi. De download die ik zondag teste was bedraad. Ook getest met mn telefoon op nog geen 3 meter van de experiabox vandaan en hetzelfde getest. Wij hebben zeer slechte ontvangst in ons oude, slecht geïsoleerde huis. Hooguit op 15 meter rond het huis kan je wifi ontvangen. Verder niet. Er staat hier 1 bedrijf wat daar binnen staat. Wij kunnen hun wifi niet oppakken door de goede isolatie. Dus zij die van ons ook niet. De experiabox is in het verleden met hetzelfde probleem diverse keren vervangen. Ook is er een keer door een monteur een fout gemaakt in de centrale kast. Het zou toch fijn zijn als het nu echt opgelost gaat worden. Ze zijn hier ook bezig met glasvezel en zit er hard aan te denken om over te stappen naar een ander. 

Hoe kan het storen met andermans wifi als wij hier in de omtrek van minimaal 400 meter geen huizen hebben staan en alleen maar bedrijven. Deze zijn savonds en in het weekend juist niet aanwezig waardoor wij dus betere wifi moeten hebben. Lokatie is op een industrieterrein en niet in een woonwijk. Daarom hebben wij elke keer weer problemen met de ontvangst. Dit is in de afgelopen jaren al vaker voor gekomen en elke keer was er een tijdelijke oplossing. Afgelopen januari over gestapt naar klein hussel zakelijk omdat jullie nu toch echt de juiste download konden beloven. Ondanks mijn tegensputteren dat jullie dit al 14 jaar aan ons beloofd hebben. Gaat een paar weken goed en dan zakt het met de zelfde rotgang weer in. Het is ook niet alleen de Wifi, maar ook de apparatuur die met een draad op de box zijn aangesloten worden van het internet gegooid. 

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @AnitaL,

Bedankt voor de gegevens, u geeft het volgende aan:

"Wij denken zelf dat er wat mis is met de lijn. Op dit moment hebben wij wel weer een download van 125. Het is voornamelijk in de avonden en weekenden dat het heel erg terug valt. Gister was er een download van 0,99 toen er voor de rest niemand thuis was en er dus niet veel apparaten online waren. Daarnaast werd zelfs de bedrade verbinding er elke keer uit gegooid.”

Ik heb de verbinding doorgemeten en constateer geen trage of wegvallende verbinding. Het kan zijn dat de wifi stoort, vaak komt dat door signaal overlap met wifi van andere mensen in de omgeving. Ik kan een kanaal-wissel uitvoeren, om te zien of dat werkt.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @AnitaL,

Bedankt dat u ons hierover benadert. Als u mij uw klantnummer, volledige naam en geboortedatum ter verificatie stuurt in een privébericht, kan ik metingen uitvoeren. Als u sneller geholpen wilt worden kunt u ook bellen naar 0800 0403 of ons benaderen via de live chat, Facebook of Twitter.

Reageer