Vraag

Analoge converter (ATA) aanmelden op KPN ÉÉN platform

  • 23 March 2018
  • 5 reacties
  • 710 keer bekeken

De klant wilt graag een bel hebben die over gaat als één groep gebeld wordt. De bel is analoog en deze willen wij graag aanmelden op het KPN ÉÉN platform. Is dit mogelijk? Zo ja, welke types werken met KPN ÉÉN MKB 2.0 en welke instellingen moeten wij hiervoor invullen om hem werkend te krijgen?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Sander, welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Mijn advies is om de ATA aan te sluiten en vervolgens een IP-adres toe te kennen via de beheeromgeving. Op die manier zou het moeten werken.

Daarnaast wil ik u er op wijzen dat wij een IP-bel verkopen via de KPN webshop.
Hoe ken je een IP adres toe via de Beheer portal? ik kan alleen een Hostname/IP Ares invullen onder Identity device profile
Reputatie 5
Badge +5
Goedemiddag Sander,

Ik durf niet te zeggen of dat het juist veld is. Om dit helder te krijgen maak ik een ticket aan voor de specialisten van KPN ÉÉN.

Stuur mij een privébericht
met daarin: Bedrijfsnaam, postcode/huisnummer, vaste telefoonnummer en de contactgegevens waarop u bereikbaar bent.

Ik hoor het graag van u
Reputatie 5
Badge +3
Beste Sander,

Je zou hiervoor bijvoorbeeld een Cisco SPA122 ATA kunnen gebruiken. Die kan je configureren met een SIP account op het platform. De Cisco SPA werkt niet met auto provisioning, dus je dient als device een Generic SIP device te configureren en hieraan een Kantoor licentie te koppelen. Mocht je geen extra licentie willen gebruiken zou je het device ook als Shared Call Appearance kunnen koppelen aan een bestaande user waamee de bel moet meerinkelen.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Sander Beekman, is het nog gelukt? Even zo uit nieuwsgierigheid.

Reageer