Vraag

Belspecificatie ontbreekt op zakelijke factuur (KPN EEN MKB / Vast Bellen)

  • 15 August 2023
  • 12 reacties
  • 127 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Is het ook mogelijk om op de zakelijke factuur van KPN EEN MKB standaard een overzicht te krijgen van bel specificaties?

Wij kunnen nu nergens zien waar naar toe gebeld is..


12 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @JdV welkom op het Zakelijk KPN Forum.

Voor onze KPN EEN MKB abonnementen kun je een factuur specificatie vinden in de MijnKPN Zakelijk omgeving. Heb je hiervoor een account?

Ja, die heb ik.
Vandaag hierover contact gehad met de servicedesk van KPN en het  blijkt dat er al meer dan een jaar een bug zit in het opvragen van de bel specificatie waardoor het alleen werkt als je een specifieke datumrange opgeeft.

Alleen de specificatie van de vorige of huidige maand opgeven levert op dat je geen belkosten hebt en dat is niet het geval.

Reputatie 5
Badge +5

Heb je dat issue m.b.t. het opvragen van de specificatie voor de laatste maanden ook met de Servicedesk besproken? 

Nee, ik was al blij dat ik het via de datumrange kon opvragen.

Reputatie 5
Badge +5

De gesprekkosten voor vast worden dacht ik inderdaad pas achteraf zichtbaar. Kun je voor mij het klantnummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan vraag ik dat nog even na voor de zekerheid.

Het gaat niet direct over de belkosten maar om te zien welke nummers in de afgelopen perioden zijn gebeld.
 

Reputatie 5
Badge +5

Ik ga navragen waarom dat niet zichtbaar is voor de maanden juli en augustus. Zodra ik antwoord heb kom ik weer bij je terug.

Dankjewel Mark.
Hieronder even gedetailleerd de stappen naar het probleemgebied..

  • Inloggen op mijnzakelijk.kpn.com
  • Kies Verbruik in de horizontale menubalk:
  • Kies knop “Naar gespreksdetails”
  • Selecteer Tabblad “Details”  en voor de “Periode selectie” kies je nu “Huidige factuurperiode” of “Factuurperiode Juli 2023” en klik op de knop “Zoek” en bekijk het resultaat voor (in dit geval) Juli 2023:

  • Alle staat op 0.

  • Kies nu bij “Periode selectie” "Aangepaste selectie” en kies voor de hele maand juli 2023 en klik op de “Zoek” knop.

  • Nu staan er wel telefoonnummers en bedragen waar in het vorige geval (ook juli 2023) geen telefoonnummers stonden en er geen verbruik werd weergegeven.

Zie hier het probleem in detail.

Reputatie 5
Badge +5

Bedankt voor deze heldere toelichting. Alleen welke info mis je nu dan nog precies? Want de nummers die gebeld zijn staan op de laatste screenshot toch?

Via een omweg kun je het opvragen maar door simpelweg de facturen van de vorige maand op te vragen werkt het niet. Dat was de bug waar ik het over had. En dat zit er nu al meer dan een jaar in.

Reputatie 5
Badge +5

Duidelijk, dit is inderdaad de manier om het te achterhalen op dit moment. Ik verwacht niet dat er op korte termijn verandering in komt. Maar, zodra ik er iets over hoor dan deel ik het met je. 

Doe geen moeite Mark.

Aangezien de bug er al meer dan een jaar in zit verwacht ik niet dat er iemand bij KPN nog geïnteresseerd is om dit op te lossen.  Het lijkt simpelweg een juiste query achter de juiste knop te plaatsen. Ondanks dat het een relatief simpele correctie betreft zal het blijkbaar nooit hoog genoeg op de prioriteiten lijst komen te staan.

Wat mij betreft laten we het hierbij.

 

Reageer